Quote:Het is een fantastische motor om aan te sleutelen, kijk zelf maar eens op:
http://home.hetnet.nl/~ja.veldkamp/index.html
Ben zelf natuurlijk ook al en oude lul....(52) maar kan me niets schelen. Het rijdt fantastisch die bloempotten !!!
ik net de fotos gezien van de resteratie van de r80rt .
wat een werk moet dat geweest zijn ,hoelang ben je er wel niet mee bezig geweest.
heb veel bewondering hoe je dit alles zo gedaan hebt ,petje af .
mooie fotos ook heel duidelijk .
zo moet je toch wel extra genieten als je met deze motor aan het rijden bent .
rij zelf ook een r80rt ui1986 ,rijdt perfect ,fijne motor om aan te sleutelen.
wat kost dat wel niet zoo een resteratie ,maar het is zeker de moeite waard .
heel mooi gedaan.
groetjes marc.
Dat ziet er idd netjes uit, kun je mijn R100RT ook niet zo mooi maken ??
Ik zie dat je zelfs nog een heuse kickert op je versnellingsbak hebt een type van begin jaren 80
Reactie van bezoeker 'Bart', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Roel,
Mijn leeftijd is 22 jaar en ik rij vanaf m'n 21ste met een R 1150 R Rockster.
[img]/import/photos/p26374s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'dewaele oskar', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).
Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?
Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.
Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
geboren 1945. rij al vanaf mijn 18j,heb al bijna alle merken tussen de benen gehad.in 1987 een r60/2 gerestaureerd,in 1994 een steib s500 aangemonteerd,vÈÈÈÈÈÈle km mee gebold tot en met heden-heeft mij nog nooit in de steek gelaten!wat dat rustig rijden betreft , achterwielaandrijving 27/7 met zijspan ,bol ik toch regelmatig 100a'105pr uur.tot slot vinden mijn echtgenote en ik de r60/2 bj 1960 een fantastische motorfiets voor alle weggebruik waar je zonder stoppen uren kan mee rijden.op mijn r1200r is een tussenstop meer nodig.
Reactie van bezoeker 'Henk.', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Bmw vrienden. Ik wordt dit jaar 58 en rijdt 40 jaar motor waarvan de meeste BMWs. De volgende types heb ik gehad, een R25/3,R26,R50,R60, R75/5,R80/7, een K100rs,en nu weer een R100r,waar ik weer een jaar of 4 heerlijk mee stuur.tussendoor heb ik wel enkele japanners gehad maar nooit langer dan een jaar.Ik kreeg altijd weer heimee naar de BMW.goeten en veel pechvrije kilometers in 2008.
Reactie van bezoeker 'Leon', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rij sinds mijn 23e B.M.W.Vanaf mijn 19e 2 Honda s gehad,niks dan ellende,daarna de eerste K100 (1984)daarna 1989 K100rs(2v) en vanaf 2001 K100rs(4v) oh ja ben inmiddels 43 jaar JONG!!!!!!!Vele veilige kilometers.
Reactie van bezoeker 'ronald', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Sinds een week 46 jaar en sinds november 2006 na 17 jaar weer op een BMW gestapt: K75RT. Ik gebruik hem 1 dag in de week om van Heerhugowaard naar Amsterdam te rijden. Geweldige motor, en mijn dochter van 12 vindt het ook cool.
Begonnen op 24 jarige leeftijd als student met een oefenrijbewijs op een Jawa, en met 26 jaar op een BMWR50/5 overgestapt. Met 29 jaar deze motor aan een wegenwachter verkocht, toen hij in een enorme hoosbui er mee ophield. Daarna altijd vage spijt gehouden en een warm plekje gehouden voor BMW. Toen ik weer ging beginnen heb ik geen moment over een ander merk na gedacht....
Das leuk. Precies hetzelfde verhaal. Tot 1986 gereden met 69/S 75/5 en 80/7.
In 2006 weer begonnen en... ook geen moment aan een ander merk gedacht.
Nu met VEEEEL plezier op R100RT uit 1981.
Reactie van bezoeker 'Diallo', geïmporteerd van het oude forum:
Voor de statistiek :
Op de moto sinds mijn 18e, eerst Honda XR250, vervolgens Sachs hercules 125 en nu, op mijn 29e, sinds drietal maanden op R80/7. Ben thuisgekomen!
Dat gaat mooi zo, dit topic heeft wel een en ander losgemaakt op dit Forum.
Reactie van bezoeker 'Kenditnog?', geïmporteerd van het oude forum:
inderdaad, Roel! en nu je toch gestopt bent met tellen: kun je even nagaan of er nog een ander merk bestaat met zoveel ouwel*llen die als p*kkie met hetzelfde merk begonnen zijn??? dat lijkt me pas leuk... Von wegen Markentreue und so....
ik was 21 met 75/5, nu 51 met 1100rs, (ervoor even Dominator, nee, géén Honda...)
Heb hier lang, breed en diep over nagedacht, ben er nog niet helemaal uit maar de voorlopige konklusie:
1. Vrijwel iedereen die zich aangesproken voelt, is Boxerfan (Eén Dame, eindelijk, welkom, maar op een eencilinder, wat moet ome Sigmund Freud hiervan denken?)
2. De berijders voelen zich niet persoonlijk aangesproken
3. Dus moet de term "Öuwel*llen" wel slaan op waar we op rijden (wou zeggen: wat ze tussen de benen hebben, maar wil natuurlijk geen flauwe toespelingen maken)
4. Een boxer heeft er, zoals algemeen bekend, twéé
5. En nog goed zichtbaar ook
6. En is i.t.t. bijv. een Ducmans of Davidson. tegelijk Links- én Rechtsdragend.
7. Wat dit alles , als Recente En Geheel Nieuwe Ontdekking voor ons Boxers en de Motorwereld in het algemeen moet betekenen??? Wie herinnert zich niet de colums van Cees Wildervanck (of zo) in Motor? was toch verkeerspsycholoog? Misschien dat hij raad weet in deze netelige kwestie....en ik weer rustig kan slapen...
|