Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben zelf 41,voel me geen ouwe lul maar m,n kinderen zijn toch een andere mening toegedaan sinds ik een BMW R50/5 uit 1974 gekocht heb.

[img]/import/photos/p24241s.jpg[/img]
Reply
Ik ben 46 jaar en rij op een r100rt van '79, heb hiervoor altijd honda gereden,
heb nu nog een cb500twin uit '76 staan maar dat is niets om daarmee zo'n kleine
600 km in twee dagen te rijden.
Daar kom je gebroken af, en dat kan ik niet van de bmw zeggen
Reply
Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Ik ben 30
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Het ligt meer aan de prijs die je voor een (nieuwe) BMW moet betalen denk ik. Ik heb vorige week een R100RT uit 1994 gekocht, en dat is mn 2de BMW. De 1ste was een 2dehands R80/7 uit 1978, deze had een Rickman Polariskuip en verstralers op de valbeugels gemonteerd. Volgens de RDW rijdt hij nogsteeds rond in Nederland de ZL 12 27. Maar ik moest hem wegdoen, een auto en motor werd te duur...
Nog even over de prijzen: ik heb een boekje waarin de catalogusprijzen van 78/79 in staan. Een R100RS moest toen al fl. 13.698,- kosten, de R60/7 fl. 8.830,- Ter vergelijk; een Honda CBX rond de fl. 10.800,- CB 750 (of Suzuki GS 750) fl. 7000,-
Dat betekent dat je voor BMW meer moet betalen, vaak minder vermogen koopt. Maar de cardan, het geluid van de boxermotor en het karakter maken de motor uniek. Ik ben zelf nu 49 jaar en ben van plan om met mijn 'nieuwe'BMW erg veel leuke kilometers te maken.
Reply
Reactie van bezoeker 'willem3', geïmporteerd van het oude forum:

Oke rijd sinds 1980 een R100 van 80 die in 84 vervangen door weer een nieuwe
R100 en heb deze nog steeds inmiddels aangevuld met een R75/5 van 1970. Rijd regelmatig op toer/woonwerk. Rijd sinds mijn 18 motor honda CB 25o en 500 four en suzuki 850 GS naar Bmw Oja en ik ben 47jaar
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een half jaar mijn rijbewijs en 4 maanden de trotse eigenaar van een K100RS uit 1989 en 39 jaartjes oud.

Hans
Reply
Quote:Ik heb een half jaar mijn rijbewijs en 4 maanden de trotse eigenaar van een K100RS uit 1989 en 39 jaartjes oud.

Hans
2007 - 1989 = bij mij nog steeds 18 jaar. Ik dacht niet dat BMW's zo snel verouderen dat je de leeftijd moet verdubbelen om de ouderdom te weten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Fred', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Ik heb een half jaar mijn rijbewijs en 4 maanden de trotse eigenaar van een K100RS uit 1989 en 39 jaartjes oud.

Hans
2007 - 1989 = bij mij nog steeds 18 jaar. Ik dacht niet dat BMW's zo snel verouderen dat je de leeftijd moet verdubbelen om de ouderdom te weten.</blockquote>Misschien dat Hans 39 jaar oud is? ;-)
Reply
Zou heel goed kunnen, zo heb ik het nog niet bekenen, bedankt.
Reply
Goede avond allen,

Bij deze mijn bijdrage in het oude lullen topic.... Ik ga het gemiddelde even naar beneden helpen want ik ben 23 en heb afgelopen week mijn eerste motor gekocht, een r80rt! Ik was al verliefd geworden op de boxers en het is dus een r80rt geworden. Ik voel me nu overigens GEEN oude lul hoor Smile

Groeten Wouter


[img]/import/photos/p24418s.jpg[/img]
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)