Ik ben 46 jaar en rij op een r100rt van '79, heb hiervoor altijd honda gereden,
heb nu nog een cb500twin uit '76 staan maar dat is niets om daarmee zo'n kleine
600 km in twee dagen te rijden.
Daar kom je gebroken af, en dat kan ik niet van de bmw zeggen
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:
Het ligt meer aan de prijs die je voor een (nieuwe) BMW moet betalen denk ik. Ik heb vorige week een R100RT uit 1994 gekocht, en dat is mn 2de BMW. De 1ste was een 2dehands R80/7 uit 1978, deze had een Rickman Polariskuip en verstralers op de valbeugels gemonteerd. Volgens de RDW rijdt hij nogsteeds rond in Nederland de ZL 12 27. Maar ik moest hem wegdoen, een auto en motor werd te duur...
Nog even over de prijzen: ik heb een boekje waarin de catalogusprijzen van 78/79 in staan. Een R100RS moest toen al fl. 13.698,- kosten, de R60/7 fl. 8.830,- Ter vergelijk; een Honda CBX rond de fl. 10.800,- CB 750 (of Suzuki GS 750) fl. 7000,-
Dat betekent dat je voor BMW meer moet betalen, vaak minder vermogen koopt. Maar de cardan, het geluid van de boxermotor en het karakter maken de motor uniek. Ik ben zelf nu 49 jaar en ben van plan om met mijn 'nieuwe'BMW erg veel leuke kilometers te maken.
Reactie van bezoeker 'willem3', geïmporteerd van het oude forum:
Oke rijd sinds 1980 een R100 van 80 die in 84 vervangen door weer een nieuwe
R100 en heb deze nog steeds inmiddels aangevuld met een R75/5 van 1970. Rijd regelmatig op toer/woonwerk. Rijd sinds mijn 18 motor honda CB 25o en 500 four en suzuki 850 GS naar Bmw Oja en ik ben 47jaar
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb een half jaar mijn rijbewijs en 4 maanden de trotse eigenaar van een K100RS uit 1989 en 39 jaartjes oud.
Hans
Zou heel goed kunnen, zo heb ik het nog niet bekenen, bedankt.