Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Bij mijn weten is de aanduiding ontstaan toen de "nieuwe" boxer op de markt kwam, dus de zogenaamde oilheads. Kennelijk wilde BMW eindelijk uit de kast komen en de werkelijke inhoud noemen? ;-) Groeten, Egbert rnP.S. er komen rn dingetjes in mijn tekst, want ik kan de spam beveiliging echt niet lezen en zal hem moeten overdoen ;-)rnHaHa, ik heb de tekst even geschoond voordat ik opnieuw instuurde... de beveiliging onder controle?rn
Bingo! toch nog fout!
Reactie van bezoeker 'Jop', geïmporteerd van het oude forum:
Ik zal proberen met mijn 27 jaar de gemiddelde leeftijd wat omlaag te trekken. Ben overigens pas een jaar of drie in bezit van mijn A diploma. Gestart met een Yamaha, maar ik "voel" niets bij een Japans fietsje met een ketting.......rnrnK100RS '86, en op zoek naar een maatje voor haar; R65 of R80 van ongeveer dezelfde leeftijd.rnrnvrienden met BMW: 29, 40, 48
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:
Net 37 en BMW R1150RT rijder. Ik zit dus iets onder het gemiddelde, maar dat gemiddelde zegt me niet zo veel. Ik heb voor BMW gekozen vanwege robuustheid, lage onderhoudskosten en de compleetheid van de uitrusting. Op lange ritten houdt hij het heel goed uit, ook op korte trouwens. Comfortabel touren en woon-werk verkeer, uitgerust opstappen en uitgerust aankomen. Voor mijn geen jankend japje.
Reactie van bezoeker 'Ruud en Jan', geïmporteerd van het oude forum:
Om even het gemiddelde te verhogen wij zijn 57 en 55 jaar. Rijden ieder een K1100RS voor woon-werk en in het weekend gaat het gas er op daar waar het nog kan. Het blijft een heerlijk gevoel om van 0 naar 100 te gaan binnen de 4 seconden. Toegegeven, postnataal pubergedrag , maar wel lekker.
Reactie van bezoeker 'renÈ', geïmporteerd van het oude forum:
Om de leeftijd wat op te krikken ben 56 en bezit sinds nobember een r 850rt
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
-TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND-Van de 155 geregistreerde BMW-rijders is de gemiddelde leeftijd 45 jaar. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat dit onderwerp al sinds eind 2005 loopt. De oudste BMW-rijder onder ons is 74 jaar; de jongste 19 jaar. TOP 3: 1. 50- en 54-jarigen (9 personen); 2. 46- en 52 jarigen (8 personen); 3. 44- en 51-jarigen (7 personen). De Top 3 is dus onveranderd; de gemiddelde leeftijd een jaar omlaag, met dank aan de broekies!
Reactie van bezoeker 'dj', geïmporteerd van het oude forum:
Ha Roel,
Net alles door zitten lezen. Volgens mij kan je simpel iets aan je statistieken toevoegen.
Ik hoor het heel veel berijders zeggen en volgens mij is dat heel interessant en relevant nl de leeftijd waarop men begonnen is BMW te rijden!!!!
En hoelang ze dat volgehouden hebben.... Gevoelsmatig is de groep BMWrijders daarin zeer consistent.
Met andere woorden heel veel BMWrijders waren rond de 30 of jonger toen ze begonnen. Doordat ze het bleven rijden komt de gemiddelde leeftijd idd nu rond de 45 uit maar dat is logisch omdat dat de grootste groep is (?)
DJ 34 jaar en vader van 5 kinderen R65 1980
P.s Net aan twee collega's gevraagd die hun BMW gebruiken als woonwerkverkeer waarom ze BMW (K100rs) rijden.... antwoord.... betrouwbare machine en fit eraf stappen
Reactie van bezoeker 'lupus', geïmporteerd van het oude forum:
Sinds een week 46 jaar en sinds november 2006 na 17 jaar weer op een BMW gestapt: K75RT. Ik gebruik hem 1 dag in de week om van Heerhugowaard naar Amsterdam te rijden. Geweldige motor, en mijn dochter van 12 vindt het ook cool.
Begonnen op 24 jarige leeftijd als student met een oefenrijbewijs op een Jawa, en met 26 jaar op een BMWR50/5 overgestapt. Met 29 jaar deze motor aan een wegenwachter verkocht, toen hij in een enorme hoosbui er mee ophield. Daarna altijd vage spijt gehouden en een warm plekje gehouden voor BMW. Toen ik weer ging beginnen heb ik geen moment over een ander merk na gedacht....
Ik ben 31 jr, en de BMW is sinds mijn 27e in mijn bezit.
Leon