Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'tops rudi', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
ben 50 maar voel mij 25 en rijd sinds mijn 40 bmw
Reply
Reactie van bezoeker 'ignas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Ben 38 en bezit 2 Bmw,s
Een r60 sinds ,n dikke 10 jaar(vakantie motor die Frankrijk,Duitsland,Belgie,Nl en Engeland probleemloos verkent heeft) en recent een r1100rs en ik voel me helemaal nog oude lul.

Gewoon gekocht omwille van het eigen motorkarakter en de kwaliteit.
Als er als is commentaar komt dan zijn het steevast die JAPANERKES die hun rijwiel om de 2/3 jaar buitenkiepen.

Weet wat jezelf bent,

Succes,
Ignas.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTANDrnrnVan de 145 geregistreerde BMW-rijders is de gemiddelde leeftijd 46 jaar. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat dit onderwerp al sinds eind 2005 looptrnrnDe oudste BMW-rijder onder ons is 74 jaar; de jongste 19 jaar.rnrnTOP 3:rn1. 50- en 54-jarigen (9 personen)rn2. 46- en 52 jarigen (8 personen)rn3. 44- en 51-jarigen (7 personen)rnrnZijn er geen tachtigers onder de BMW-rijders?
Reply
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Roel,rnDe intervals die weergeeft zijn verschillend. Hoe en waarom zijn ze zo bepaald?rnKun je het complete staatje laten zien? rnGroeten,rnReyer R80 1985 met s-kuipje
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaco', geïmporteerd van het oude forum:

Ben nu 41 en rij al weer 3 jaar R100RS, heerlijke machine, laat je niet staan, onderhoudsarm en tevens waardevast.rnWil na verschillende andere motoren niets anders meer.rnrnGroeten,rnJaco
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaco', geïmporteerd van het oude forum:

Ben zelf 41 en rij nu alweer 3 jaar R100RS.
Na verschillende japaneese motoren chopper/off-road/tour/supersport nu dan deze R100RS, kan wel zeggen dat ik ben thuisgekomen.
Mijn vrienden lachten me eerst uit maar nu kijken ze toch met enig respect, zeker als ze nu de kijken naar de waarde van de RS t.o.v. hun eigen fietsen.

Voor mij dus geen ander fiets meer dan deze RS, misschien in de toekomst nog een echte 77er RS erbij, we zien wel.

Groeten,
Jaco.
Reply

Quote:Hallo Roel,rnDe intervals die weergeeft zijn verschillend. Hoe en waarom zijn ze zo bepaald?rnKun je het complete staatje laten zien? rnGroeten,rnReyer R80 1985 met s-kuipje
Ik snap je vraag niet... Het is een kwestie van leeftijden noteren in een excelbestand en dan de formules erop loslaten, waaronder berekening gemiddelde, maximum, minimum. En die kunnen na een aantal nieuwe gegevens veranderen, toch? Ik zou zeggen: pak een excelsheet, vul de leeftijden in, reken het na en publiceer! Houd wel rekening met het feit dat dit onderwerp al een tijdje loopt...
Reply
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTANDrnrnVan de 145 geregistreerde BMW-rijders is de gemiddelde leeftijd 46 jaar. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat dit onderwerp al sinds eind 2005 looptrnrnDe oudste BMW-rijder onder ons is 74 jaar; de jongste 19 jaar.rnrnTOP 3:rn1. 50- en 54-jarigen (9 personen)rn2. 46- en 52 jarigen (8 personen)rn3. 44- en 51-jarigen (7 personen)rnrnZijn er geen tachtigers onder de BMW-rijders?
Als Willy Neutkens zich zou aanmelden zou de statistiek flink in de war raken: gemiddelde leeftijd van zijn motoren = zijn eigen leeftijd =...
Reply

Ik ben nu 23 en sinds 2,5 jaar BMW rijder. Een tour model nog wel: een R1100RT. Ik durf met elke leeftijdsgenoot de discussie wel aan over het "oude-lullen-gehalte" van mijn fiets Smile Ik geniet nog steeds dagelijks van deze machine. Met wat ervaring kun je heel veel op een BMW!
Reply
Reactie van bezoeker 'Conrad', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik ben nu 23 en sinds 2,5 jaar BMW rijder. Een tour model nog wel: een R1100RT. Ik durf met elke leeftijdsgenoot de discussie wel aan over het "oude-lullen-gehalte" van mijn fiets Smile Ik geniet nog steeds dagelijks van deze machine. Met wat ervaring kun je heel veel op een BMW!
Even een vraag over motoren aanduiding: ik heb zelf een R80RT(prachtig rood model uit 1983. Volgens deze aanduiding zou een R1100RT een 11 liter motorblok moeten hebben(leuk om snel weg te komen!). Waarom (en wanneer) is de aanduiding, die eigenlijk R110RT had kunnen zijn, veranderd naar R1100RT veranderd? Ik vind R110RT wel een stuk beter ogen.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)