Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Poging numero 3 voor de foto:

[img]/import/photos/p21801s.jpg[/img]
Reply

He,he,

Gelukt.

Nou, als dit geen OLM motor is weet ik het ook niet meer.

Dit is dus Wolfje.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Hoeveel km heb je gereden met Wolfje sinds de verbouwing Rudy?

Is alles nu goed getuned?

Groet van Ton
Die zich absoluut niet oud vind en bezig is met zijn tweede jeugd.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Hoeveel km heb je gereden met Wolfje sinds de verbouwing Rudy?

Is alles nu goed getuned?

Groet van Ton
Die zich absoluut niet oud vind en bezig is met zijn tweede jeugd.
Reply

Km onbekend, een rit via het Motorforum, Duitsland nog even ingedoken,Noordelijke provincies en een meeting bij de Caferacerclub in Amsterdam.
Paar honderd kilometers heeft ie al achter de rug.
Basis lijkt goed, wordt nu visueel weer aangepakt, zadel wordt veranderd naar 1-persoons racezit,huidige oogt teveel als 2-persoons en de belijning is niet goed.
Zit een snel nokkenassie in en een verlicht vliegwiel in combinatie met praktisch open pijpen.
Kunt de motor doortrekken tot ver boven de 8000 Rpm, wordt niet vaak gedaan,het spul moet wel heel blijven.
Vandaag staat de demontage van de 4-bak op het programma,moet een 5-bak op komen,hoop maar dat dit gaat passen.
Rem schakelsetje van Tarozzi kan dan ook pas gemaakt worden en er zal nog verder met het uitlaatsysteem geexpirimenteerd gaan worden,bv in combinatie met Megaton dempers.
Tevens komt er nog een racekuip op van een oude BSA,dit moet uiteraard allemaal nog pas gemaakt worden en wordt ook zwart.
Maar wat betreft de tuning:hij loopt naar tevredenheid,met het geluid wat ik in gedachten had,topsnelheid is minder belangrijk dan kruissnelheid en hij accelereerd gewoon lekker fel.
Houdt wel in gedachten dat de motor van 1972 is ,met de originele cilinderhoud.
Is er toch nog iets origineel.
Dellorto's komen er nog in de toekomst op.
Verder ben ik zeer tevreden met het resultaat tot nu toe en ook de reacties van anderen zijn zeer positief.
Het imago van OLM moteur is bij deze dus geheel omver geschopt.
Reply
Reactie van bezoeker 'dolf', geïmporteerd van het oude forum:

De eerste de beste die mijn BMW een ouwe Lullen Motor durft te noemen krijgt een klap met mijn rollator! Kwajongens zijn het !

(Dolf Peeters, net 52, altijd wel een BMweeskind in de schuur gehad. Voor erbij. Als voorbeeld voor mijn Ural)
Reply
Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Rij nu anderhalf jaar een R1100RT uit '99. Geweldige motor, qua rijden, sturen en je kan er zelf makkelijk aan sleutelen. Kocht hem toen ik 34 was en hoop er nog heel wat km's mee te gaan maken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hugo Pellinkhof', geïmporteerd van het oude forum:

IK ben 56 jaar en rijdt vanaf mijn22ste op BMW`s. vroeger de R 25/3 en de R26. Daarna jaren de 69S. Thans heb ik een hele mooie R 60/6 van 1972 in luxe uitvoering. Voor de hobby heb ik nog een R 75/6 die ik nog eens helemaal wil opknappen. De meeste reparaties kan ik zelf uitvoeren. Ik zou geen ander merk willen hebben. Groet Hugo Pellinkhof
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND TUSSENSTAND

Van de 134 geregistreerde BMW-rijders is de gemiddelde leeftijd 45 jaar. Hierbij is rekening gehouden met het feit dat dit onderwerp al sinds eind 2005 loopt

De oudste BMW-rijder onder ons is 74 jaar (rectificatie); de jongste 19 jaar.

TOP 3:
1. 54-jarigen (9 personen)
2. 46- en 50 jarigen (8 personen)
3. 52-jarigen (7 personen)

[img]/import/photos/p22189s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'PatrickK100rt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben 27j, best jong als ik de rest van de leeftijden bekijk.
Heb mijn motorfiets sinds kort, gekregen vanuit een erfenis.
Ik zou zelf dit type nooit gekocht hebben, maar als ik er nu naar kijk vind ik het een heel stoer ding, bedoeling is er een soort caferacer van te maken, wat lichter met wat chroom spul en verder alles netjes reviseren.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)