Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:
ben 52 en sinds juli een r100rs na in september m,n rijbewijs te hebben gehaald
zoo,n 1200km gereden alleen en met nog meer bmw liefhebbers, ik vind het geweldig.
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:
Pa zat bij de politie in Utrecht en kwam voor de middagpauze e.d. wel eens thuis met een R50 of -60 met Hollandia (waarmee o.a tegen nozems werd gestreden) of met een R 69 S. Zwarte voor het gewone volk van de wijkbureau's, witte voor de verkeersploeg van het hoofdbureau. Als kind al gefascineerd door de prachtige machines. Op mijn 32ste pas begonnen: met een Honda CX 500 want geen geld voor een BMW. Binnen 1 jaar een gescheurd cardanhuis en een opgeblazen dynamo/ontstekings combinatie. Dus toch een R 100 RT en die heb ik nu nog steeds. Tijdje een zijspan eraan gehad, nu weer solo. Tijdje K100 LT erbij gehad, ook fijne machine maar te gecompliceerd voor mij als zelfsleutelaar. De boxer wint het op alle fronten. Oh ja, ben al weer 54, all wheather rijder en geen poetser. Vlgs mij ben je een ouwe lul als je op zomermiddagen een stukkie om de kerk fietst met je Suzuki rt 900 Fireblade F Four Sound Blaster (of zoiets).
Groet, Peter
Reactie van bezoeker 'bas', geïmporteerd van het oude forum:
op mn 29ste een 1100gs gekocht. heerlijk!! 2 jappen gehad, maar er gaat niets boven een dikke stevige boxer. en dan die race vrienden aftroeven in de bergen!
Reactie van bezoeker 'jack', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi
Ik voel me eigen echt geen oude lul.
Ik rij vanaf mn 17de op verschillende motoren waaronder goldwing,harley,dnepr en verschillende ratbikes,maar sinds ik vorig jaar mn bmw r75/7 met r 80 blok en enkelzijdige achterbrug heb,wil ik niks meer anders.
Is wel anders rijden ,maar dat bevalt me wel. Over 2 maanden zijspan aanbouwen,dan kan ik nog voor jaren vooruit met mijn bmw.
groeten jack
Reactie van bezoeker 'jack', geïmporteerd van het oude forum:
een r75 met enkelzijdige achterbrug..........klopt niet !
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Jack,
ik denk dat je problemen krijgt als je een zijspan monteert aan een enkelzijdige achterbrug. Of je moet al een heel slimme constructie hebben. Met een zijspan wringt de boel behoorlijk, vooral in de voorvork en in de achterbrug. Ik weet niet of een enkelzijdige dat kan hebben, je mist de "borging" van de linkerpoot en veer/demper.
Ik hoor grag meer hierover, dit is wat ik denk.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Egbert,
Je hebt het wederom mis,ik rij al een jaar of tien zijspan met een enkelvoudige achtervork.
Nog nooit een centje pijn gehad met de combinatie.
Kort om elke auto heeft een enkel voudige wiel op hanging,en die breken er ook niet zomaar af(komen ook erg veel krachten op)
Groet Arnold
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
OK Arnold,
dat bedoelde ik dus. Het was een vermoeden mijnerzijds wat ik heb geuit. Mooi dat je reageert zodat er nu meer beeld over is.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Peter,
Leuk zo'n chronologische site.
BMW groeten, Jaap
47 jaar 29 jaar motorrrijder 5e motor waarvan 4e BMW
sinds 1984 R75/5 en die verkoop ik nooit meer want dat rijdt echt lekker
en kan volgens mij nog wel 50 jaar mee, ik moet wel eens een originele claxon kopen wantwat er nu op zit is ook geen pan