Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'Conrad', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn bouwjaar is 1944.
Mijn huidige BMW motoren zijn
R100RS bj 1976, sinds 1981 (vanaf 22000 km)
R80ST bj 1983, sinds 1993 (vanaf 55000 km)
R1150GS bj 2001, sinds 2002 (vanaf 0 km)
BMW rijders worden procentueel 'talrijker' waar/wanneer de omstandigheden 'bijzonder' worden.
vg Tony
BMW - Beloved Motorcycles Worldwide
Ha, weer iemand van 62!
Blijf je alle 3 motoren rijden?
Welke heeft je voorkeur?
Conrad
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Ha die Tony,

Ik zie het meer als de constante factor.
Reply
Reactie van bezoeker 'w. van Dijk', geïmporteerd van het oude forum:

Naast een Heinkel uit 1965, een Honda CB750K2, bj. 1973 bezit en rijd ik ook een BMW R90/6 uit 1975 ,en een BMW R1100RT van 2000.
Mijn bouwjaar is vooroorlogs, n.l. 1939.
Hoop de statistiek niet te veel te beinvloeden.
Reply
Reactie van bezoeker 'hein kuiper', geïmporteerd van het oude forum:

ben net terug van de noordkaap ongeveer 8000 km er op zitten met
een r65 stuk van de noorse grens naar malmo wel 3 keer ingehaald
door een kawa hij durfde niet meer te groeten. ik met me gemiddelde
van 120. enhij me maar voor bij scheuren. ha,ha ben net 50 jaar
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Zelf van het bouwjaar 1959 (47 jaar). Iets bovengemiddeld dus. Ik rij al wel vanaf mijn 18 e jaar motor, altijd een BMW. Ik was dus al vroeg wijs of vroeg een ouwe L.. Heb nu een R1200GS en een K1 in de schuur staan. Voor het blubberwerk sinds kort ook nog een XR600R (een Honda dus). Qua rijstijl zou ik mijzelf geen ouwe L.. noemen (en al degenen die ik in de Alpen, Dolomieten en Pyreneen achter me heb gelaten waarschijnlijk ook niet). Voor een mooie trip naar de Noordkaap of Corsica ben ik ook niet bang (en mijn BMW trouwens ook niet). Ik geniet nog iedere kilometer van het motorrijden en vertrek binnenkort weer voor een motor-/kampeertripje naar Schotland. Dus ouwe L..? nou volgens mij (nog) niet.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter Smans', geïmporteerd van het oude forum:

Ben 48 jaar, heb R80RT van 1983 km 148000

Peter Smans
Reply
Reactie van bezoeker 'Conrad', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Zelf van het bouwjaar 1959 (47 jaar). Iets bovengemiddeld dus. Ik rij al wel vanaf mijn 18 e jaar motor, altijd een BMW. Ik was dus al vroeg wijs of vroeg een ouwe L.. Heb nu een R1200GS en een K1 in de schuur staan. Voor het blubberwerk sinds kort ook nog een XR600R (een Honda dus). Qua rijstijl zou ik mijzelf geen ouwe L.. noemen (en al degenen die ik in de Alpen, Dolomieten en Pyreneen achter me heb gelaten waarschijnlijk ook niet). Voor een mooie trip naar de Noordkaap of Corsica ben ik ook niet bang (en mijn BMW trouwens ook niet). Ik geniet nog iedere kilometer van het motorrijden en vertrek binnenkort weer voor een motor-/kampeertripje naar Schotland. Dus ouwe L..? nou volgens mij (nog) niet.
Wat is de gemiddelde leeftijd trouwens????
Reply
Reactie van bezoeker 'Ruud v d Beurcht', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Ik heb in mijn jonge jaren(ben nu 52) jappaners geredenen en snapte niet waarom iemand zo,n ouwe lullenmotor kon kopen .
Nu denk ik daar heel anders over omdat ik van kwaliteit en degelijk hou,bovendien als je op een BMW(r80rt) rijd merk je dat het geweldig loopt en stuurt ,en heel makkelijk te onderhouden is,echt BMW motoren zijn echt fantastisch.
Reply
Reactie van bezoeker 'Berend', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Bij het onderwerp 'kwaliteit BMW' concludeerde ik voorzichtig dat de aan BMW toegeschreven kwaliteit m.i. vooral te danken was aan de vaak hogere leeftijd van de BMW-berijder (oudere rijders rijden GEMIDDELD rustiger en dus gaat het blok langer mee).

Eigenlijk zonder dat ik naar de leeftijd een onderzoek instelde... BMW staat sinds jaar en dag bekend als de ouwe-lullenmotor. Eigenlijk is mijn nieuwsgierigheid gewekt: is de BMW-rijder vandaag de dag nog wel zo oud?

Geef eens van alle BMW-rijders die je kent de leeftijd?! Ik zal dan uiteindelijk wel het gemiddelde uitrekenen.

Ik zal de aftrap doen: Mijn kennissen die BMW rijden zijn: 43, 44, 52, 45 en zelf ben ik 43. Dit om het gemiddelde alvast omhoog te gooien.
Een BMW wordt over het algemeen bereden door oude lullen zoals ondergetekende. Ik ben 51 en bezit een R60/5 en een K100RT. Mijn oudere broer (55) bezit een R100Rt en een R50.

Berend
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Van de 107 geregistreerde BMW-rijders is de gemiddelde leeftijd 44,47 jaar. Gezien het feit dat dit onderwerp al sinds vorig jaar loopt kunnen we stellen dat de gemiddelde leeftijd inmiddels 45 jaar is.
De oudste onder ons is 77 jaar; de jongste 18 jaar.

[img]/import/photos/p19247s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)