Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Roel en als je dan toch aant rekenen gaat is de leeftijd van de Motor misschien ook wel een interesant gegeven. OOk lastiger besef ik omdat een aantal rijder meerdere fietsen hebben.
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Laten we de leeftijd van de rijder gedeeld door de leeftijd van de motor eens nemen.
Dan kom ik uit op iets ouder dan 1 ik ben 49 en heb een R26 van 48.
Een R80 van 78. dus eigenlijk zal ik eens naar een paar goede pampers op zoek moeten.
Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:
Heren,
Wat volgens mij bij veel BMW rijders past is het gevoel voor techniek. Vooral de oudere BMW's (Boxers) zijn fantastische brokken techniek waar je nog aan kunt sleutelen zonder computers en diagnose apparaten van vele Euries.
Ik mag me bij de gemiddelde leeftijd aansluiten (52) en voel mij prima thuis op de R80RT (wil eigenlijk nog liever een R100RT).
Alleen dat eigenzinnige boxergeluid is al iets om van te smullen. Dat lijkt mij niet echt leeftijd gebonden. Dus mijn conclusie is meer: je rijd een BMW omdat de techniek jou aanspreekt.
Bij de nieuwere modellen wordt helaas wel steeds meer 'plastic' gebruikt om de techniek te verbergen. FOUT! heren ontwerpers. Er zijn vele voorbeelden van 'Back to the basics'. Autoradio's met twee knoppies, rechttoe rechtaan motoren etc.
Leve de eenvoud en betrouwbaarheid van de Boxers. En: uren toeren zonder er een paar stressarmen aan over te houden.
Reactie van bezoeker 'frans', geïmporteerd van het oude forum:
ik ben van die r80 rt
ik ben 66 en nog lekker in mijn uppie naar oostenrijk en naar praag geweest
een heel mooi ritje
Reactie van bezoeker 'j.nieuwenhuis', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben 37 en heb mjin R100RS(met RT-kuip)nu ong.5 jaar.
het is een heerlijke (zelf)sleutelvriendelijke motor en het blok
heeft een fijn bullig,laagtoerig karakter.(ex-honda cx500 rijder)
Reactie van bezoeker 'Jan de Klein', geïmporteerd van het oude forum:
JAZEKER!
Reactie van bezoeker 'andre', geïmporteerd van het oude forum:
48 jaar en al dik tien jaar op BMW. Vind overgiens andere merken ook prachtig maar ga toch volledig voor de oudere BMW's of als toch een nieuwere moet zijn de geweldige GS.
Reactie van bezoeker 'Yvo', geïmporteerd van het oude forum:
R100RT van 1995 met 105.000 km. Ik ben 56 en rij 32 jaar met BMW; uitgezonderd gedurende 3 jaar met CB750 en VFR750 van Honda. Leve de BMW's.
Reactie van bezoeker 'Frank ', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben 37 jaar en dit is mijn eerste BMW. 16 jaar ondertussen en zij gaat noooooit meer weg.