Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'airhead', geïmporteerd van het oude forum:

Smaken verschillen en de bij behorende emoties ook.

Als ik dit zo terug lees dan lijkt het wel alsof een Moslim een Christen aan het overtuigen is ???
Reply
Reactie van bezoeker 'Jopie', geïmporteerd van het oude forum:

Nee hoor, porsche heeft daar niks mee te maken.

het probleem ligt in de arrogantie van bmw rijders.

http://www.motorcyclemuseum.org/asp/clas....asp?id=91
Reply
Wat winden we ons weer lekker op.... denk om hart en bloedvaten.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Reactie van bezoeker 'Kaspar Mulkens', geïmporteerd van het oude forum:

Geachte forumbezoekers
Als eigenaar van De Hobbyist krijg ik van verschillende kanten de opmerking dat in twee onderwerpen op het forum: "Kwaliteit BMW" en "eenmalige boxerontmoeting per jaar" momenteel minder gepaste opmerkingen worden geplaatst. Mij wordt gevraagd of ik hier iets aan kan doen.
Het antwoord is ja, ik kan het onderwerp helemaal verwijderen of ik kan alle vervelende opmerkingen van de laatste tijd stuk voor stuk verwijderen (veel werk, maar wil het doen als dat gevraagd wordt).
Ik vraag me echter af wat wijs is. In het verleden hebben we vaak opmerkingen gekregen als we iets verwijderden. Natuurlijk is de schrijver van het stukje het daar nooit mee eens. We verwijderen consequent zo veel mogelijk als iets te koop wordt gevraagd of aangeboden. Daar zijn andere sites en/of bedrijven voor. Ook als er zeer negatief/beledigend wordt geschreven over collega-motorzaken worden die bijdragen verwijderd. We laten meestal staan als er positief wordt geschreven over collega’s, hoewel ik natuurlijk liever zou hebben dat er meer bij ons wordt gekocht in plaats van bij de collega’s.
Als ik de stukjes ga verwijderen van mensen die BMW geen goede motorfiets vinden of die BMW rijders niet tof vinden, zullen er ook mensen zijn die zeggen: laat ze toch schrijven, ik heb er geen last van. Vaak zeggen stukjes meer over de mensen die ze schrijven dan over het onderwerp waarover ze schrijven.
We zijn, ondanks dat we een nieuw bestelsysteem op onze website hebben, niet tevreden over onze site en zullen een nieuwe site laten maken.
Op de nieuwe site zal de forumgebruiker moeten inloggen. Hiervoor wordt de eerste keer een soort account aangemaakt. Tot dan is het mogelijk zonder in te loggen met mailadres e.d. en zal men sneller komen tot de situatie waar nu onvrede over is.
Ik stel voor dat er geen discussie op het forum gevoerd gaat worden. Wil iemand zijn mening geven over wat me moeten doen met betrekking tot de betreffende stukjes, dan kan hij mij rechtstreeks een mail sturen: kaspar@hobbyist.nl waarna ik een beslissing zal nemen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Kaspar Mulkens
Reply
Reactie van bezoeker 'C.J.Bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Waarom is dat nodig al dat geleuter over japanse of bmw motoren,stel je vraag op een forum en daarmee basta,je verwacht een goed antwoord toch.
Gewoon alles opschonen dan wordt het ook overzichtelijker.
Een 74 jarige die alles gereden heeft en nu weer op de weg zit met BMW R100rs van 1978.

Cees

[img]/import/photos/p44193s.jpg[/img]
Reply
Quote:Waarom is dat nodig al dat geleuter over japanse of bmw motoren,stel je vraag op een forum en daarmee basta,je verwacht een goed antwoord toch.
Een 74 jarige die alles gereden heeft en nu weer op de weg zit met BMW R100rs van 1978.

Cees
Mooie brommer Cees, het blijft toch een klassieke schoonheid! Ik zou haar alleen nooit zo dicht aan de kade neerzetten, stel je voor dat ze er in valt....

Groeten, Ton
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Waarom is dat nodig al dat geleuter over japanse of bmw motoren,stel je vraag op een forum en daarmee basta,je verwacht een goed antwoord toch.

Cees
Leuke foto! Waar is dat ergens, als ik vragen mag?
Reply
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hi R- riders,

Als je alle mails leest onder deze tread, is er al veel gezegd. Veel is ook persoonlijk, een smaak. Ik tracht het bij natrekbare zaken te houden.

M'n R100RS met de 38 liter tank (zie halverwege deze tread) maakt zo z'n kilometers, inmiddels is er 197.000 afgelegd. De machine heeft op 14-2-1978 de fabriek verlaten, en is nog niet gereviseerd.
Alleen de klepgeleiders zijn vervangen, niet de zittingen noch de kleppen.

Wat feiten.
De koppelingsplaat gaat, uiteraard afhankelijk van je rijstijl, wel tot 100.000 km mee. Dito de koolborstels van de dynamo: ca 100.000 km.

De meenemer van de cardan was na 197.000 km voor 75% "weg" , alleen wat tandjes staan er nog. De cardan-zelf is nog helemaal OK. Sinds kort zit er een 1:2.75 cardan op en dat rijd toch rustiger (als je dat wilt).

De compressie is nog steeds 12 bar, maar het olie gebruik stijgt nu wel, ondanks de recent vervangen zuigerveren. Ik denk dat 200.000 km zo de levensduur is van de bussen en zuigers.
De startmotor is na goed schoonmaken weer helemaal het mannetje.

Als je veel rijdt is een contactpunten ontsteking toch teveel aan onderhoud gevraagd, bij de R100RS moet je n.l. de oliekoeler ook nog wegsleutelen voordat de voorste kap eraf kan halen. Er ligt een SH ontsteling klaar, binnenkort meer daarover.

Balhoofdlagers en achterswing lagers zijn origineel en gedragen zich goed. Nastellen en zo eens in de vijf jaar eens goed schoonmaken en opnieuw invetten doet het blijkbaar.

Mijn V-bak wordt netjes behandeld, ik gebruik 75W140 olie van Sunoco. Geen problemen mee gehad., dito de Koni special D's, ze zijn vrijwel onverslijtbaar.

Als band is BT45 het beste uit de bus gekomen: tot 40.000 km bij rustig rijden. Conti, Metzeler en Michelin overtuigden niet. De BT 45 is net te breed voor de achterswing, je moet de bus op het wiellager aan de cardankant van 9mm lengte naar 13 mm brengen. Binnen en buiten diameter resp 17,1 en 22 mm. Levert onze gast gever al zoiets?

Ik leerde dat veel rijden ook veel sleutelen is. Elke 15.000 tot 20.000 gaat er weer een nieuwe oliefilter in, en dat is een hele klus, je moet de halve motor afbreken.
Een simpele opschroef-filter (extern model) had sympathieker geweest.

De machine is in 1977 voor het eerst uitgebracht en toen was alles anders, veel sleutelen was heel normaal. Ik weet niet of dat met moderne motoren ook nog zo is.

Groeten, Louis

Reply
Hoi Louis,

Een prachtig, en eerlijk relaas lijkt me.

Ben benieuwd naar je relaas over de S.H. ontsteking.

(Ook het type etc.)
Niet echt goedkoop, maar volgens "horen zeggen", wel goed.

Groetjes, Kees.
Reply
beste Louis,

Mooie relaas, en vooral goede vooruitzichten voor mijn RT van 92, nog lang niet aan jouw km stand maar ik zal er ooit wel komen. buiten regulier onderhoud nog geen problemen gehad behalve een versleten koppelingskabel en nieuwe banden, ook bridgestones. Of toch wel een breuk, het klokje in de kuip is kapot het loop nog wel maar niet meer normaal , maar daar kan ik mee leven, ik rijd ook in de winter dus het is zeker geen goed weer bike, en als je tevreden bent over je keuze is het toch altijd een goede keuze zolang je er maar plezier aan hebt

boxer groeten

Rudy
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)