Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Truusje, zoals ik al melde zijn lijstjes altijd discutabel en ''de eerste'' zijn ook.

Daarnaast zie ik bmw niet als grote uitvinders door jou lijst in zoveel jaar, dus waarom zou ik daar tegenin gaan met feiten over honda ?
Heeft bmw een 6 cilinder lijn motorfiets ?....kleppen(tegendruk regel) in uitlaat sijsteem heeft yamaha al vanaf 1988....als een jap wat invoerd werkt het gelijk goed, daar kan bmw een voorbeeld aan nemen.

Een japans cardan gaat zelden stuk, ook na 2 ton niet, daar bmw een puntje aanzuigen. Ook spilnes van cardanassen verdwijnen bij bmw, bij een jap hoor je dat nooit, ook niet als hij ver over de ton zit.

Dus zei uit over de onjuist toebedeelde kwaliteit van die duitse snothokken aub.

Reply
Voel me geroepen ook nog een duit in het zakje te doen:

Was zatermiddag met een kennis wezen kijken naar een verzopen K75(onder water gelegen).
Stond een Kawasaki warm te draaien voor een proefrit , zelfs met het warm draaien klonken er onheil spellende geluiden uit het blok, de toekomstige koper zet een helm op, rits zijn jas dicht en wil weg rijden zonder hanschoenen(da's cool namelijk).
Het schakelen naar de 1e versnelling ging met een enorme klap, echt niet normaal, hij reed voorzichtig weg( zal wel moeten met een Kawa) en ondernam een poging om te schakelen naar de second gear, dit ging met een nog hardere klonk.
Dit was het moment om een sjekkie te draaien, binnenpret was hoog, wat een zooi.
Reply
Reactie van bezoeker 'Willy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Truusje, zoals ik al melde zijn lijstjes altijd discutabel en ''de eerste'' zijn ook.

Daarnaast zie ik bmw niet als grote uitvinders door jou lijst in zoveel jaar, dus waarom zou ik daar tegenin gaan met feiten over honda ?
Heeft bmw een 6 cilinder lijn motorfiets ?....kleppen(tegendruk regel) in uitlaat sijsteem heeft yamaha al vanaf 1988....als een jap wat invoerd werkt het gelijk goed, daar kan bmw een voorbeeld aan nemen.

Een japans cardan gaat zelden stuk, ook na 2 ton niet, daar bmw een puntje aanzuigen. Ook spilnes van cardanassen verdwijnen bij bmw, bij een jap hoor je dat nooit, ook niet als hij ver over de ton zit.

Dus zei uit over de onjuist toebedeelde kwaliteit van die duitse snothokken aub.
De Jappen zijn helemaal geen uitvinders. Trouwens misschien wist je het niet, want dat zie ik steeds bij jullie, maar de yamaha cardanas + eindaandrijving is ontwikkeld door Porsche.
Ze gaan zelden stuk? Komt dat door de Duitsers. De cardanassen van de BMW's gaan ook zelden stuk, m.u.v. de paralevers, echter die hebben om de 60.000 onderhoud nodig en dat wordt vaak niet gedaan. De niet paralevers hebben cardans, die nagenoeg een leven meegaan. Het is gewoon keihard de waarheid, dat Porsche de cardan voor Yamaha heeft ontwikkeld, maar daar zijn de heren weer niet van op de hoogte of zij willen het niet weten. Die Japanse snothokken(wat een domme uitdrukking) rijden bijna nooit tonnen op de tellers, want dan liggen ze al in de hoogovens. Dat schreef iemand hier in dit forum. Hij of zij had nog gelijk ook. Waar maken jullie toch druk over. Ga lekker rijden op die snothokken van jullie. En ga pas oordelen als je ook terzake deskundig bent. Suzanne vraagt heeft terecht, dat jullie maar moeten komen met die innovaties van de Jappen, want die zijn er nagenoeg niet. Jullie kunnen voor alle 4 Japanse merken nog niet een dergelijk rijtje maken als het rijtje van Suzanne en dat ging alleen over BMW. Wees BMW dankbaar dat jullie elke dag op je CBR of R1 met voorvork kunnen rijden, want dat is ook een vinding van BMW.
Reply
Reactie van bezoeker 'plop', geïmporteerd van het oude forum:

lezen is moeilijk he? scott kwam met die voorvork, bmw maakte hem beter, BLINDE

porsche? laat me niet lachen anders had bmw het ook wel daar kunnen laten doen, bleven ze heel.

kolderkolderkolder, alleen om beter te zijn dan de beste motor, tja dat lukt jullie niet he?

Het belangrijkste dat de jappen hebben uitgevonden: een fijne handelbare fiets, dat lukt nog steeds niet in duitsland, hooguit de F650 maar komt niet uit duitsland, wel gelijk de meest storingsloze bmw, hee, frapant he?
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Sorry, maar in de lijst staan geen schokkende innovaties vind ik. holle nokkenassen ? in 2005, omdat ze eindelijk de toeren in gingen ? toen braken die massieve zeker ? 2005 blijkt sowieso niet een jaar van de uitvinders zo te zien, 2004 ook niet.

Vind het lijsje mager voor de tijd die het overbrugt.

Hans r75/6
Reply
Reactie van bezoeker 'Kees', geïmporteerd van het oude forum:

Hihi, als ik naar mijn R60-6 kijk vind ik dat geen vooruitstrevend of innovatief geheel hoor!

Bmw heeft ook een matig race verleden (ja, wel iets dat weet ik) en met hun snelle nieuwe s1000 nog wat.. lukt het toch weer net niet.

Groetjes van Keesie
Reply
Reactie van bezoeker 'R45', geïmporteerd van het oude forum:

hoi, wel leuk, maar bmw had met de dwarse 4 cilinders uit japan echt jaren lang het na kijken en wilde zelfs stoppen met motorrijwielen, weten we dat niet meer ?
ook op dit soort motoren hadden ze jaren lang geen enkel antwoord en dan hebben we het niet eens over prijs verschillen:
GSX-R750 (F) 1985
Reply
Reactie van bezoeker 'R45', geïmporteerd van het oude forum:

nog dit:

hadden de jappen niet al heel vroeg goede water dichte stekkers op auto's en motorfietsen, terwijl de k100 nog vocht ellende kent door slechte stekker verbindingen ?

we denken kwaliteit te kopen, maar worden echt op het verkeerde been gezet door de deels duitse fietsen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Jopie', geïmporteerd van het oude forum:

fatsoenlijk toepassen van meer kleppen techniek ? fzr van yamaha en honda en toyota auto's.
Variabele kleptiming in massa productie....honda.
zeer duurzame toyota landcruiser (al vele tientallen jaren) vergelijk dat maar met de slechte landrovers...
Vergeten we ook bijvoorbeeld de nikon camera niet ? en de goede videofilmcamera's ? bijv sony met eigen sijsteem? hybride technieken toyota enz enz.
Vele jappen dealers hebben nog nooit een defecte startmotor gezien, das bij bijv opel echt heel anders.
Een jap met kapotte verns bak ? hoogst zelden, nou bmw motoren en vw auto's kunnen dat wel hoor...oja, mercedes busjes ook....
ik lach me rot om het kwaliteitsvergelijk, het is appels met peren vergelijken doordat de jappen daarin op eenzame hoogte staan maar dat willen rijders van niet jappen al heel lang niet inzien. eigenwijs heet dat. Hoogste onderhoudskosten zijn altijd voor europese spullen, auto's en motoren.
onderschat de jappen niet, hoog technisch volkje.

laat ons reeel zijn en het gewoon bekennen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Willy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:lezen is moeilijk he? scott kwam met die voorvork, bmw maakte hem beter, BLINDE

porsche? laat me niet lachen anders had bmw het ook wel daar kunnen laten doen, bleven ze heel.

kolderkolderkolder, alleen om beter te zijn dan de beste motor, tja dat lukt jullie niet he?

Het belangrijkste dat de jappen hebben uitgevonden: een fijne handelbare fiets, dat lukt nog steeds niet in duitsland, hooguit de F650 maar komt niet uit duitsland, wel gelijk de meest storingsloze bmw, hee, frapant he?
Jij kent je huiswerk niet. Wie is er nu blind. Porsche heeft de cardan eindaandrijving voor Yamaha ontwikkeld. Dat staat als een huis. Porsche is niet de eerste de beste. BMW is niet beter dan een andere motor, maar jullie prijzen die Japanse motoren veel te veel de hemel in en komen niet met innovaties van de Jappen. Gewoon dom lullen zonder ook maar verstand van zaken. Een handelbare fiets? Waarom staan de Europeanen daar juist bekend om. Ik stop ook met reageren, want jullie zijn er alleen maar op uit om de boel te verzieken en jullie lullen als een kip zonder kop.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)