Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum:

Lijst klopt niet, zo een lijst klopt nooit namelijk want we waren er niet bij.....

over die voorvork:In 1909 paste het merk Scott een telescoop vork toe.
Reply
Reactie van bezoeker 'J Verveen', geïmporteerd van het oude forum:

Eigenlijk zeer weinig innovaties in zoveel jaar....

Tevens zijn er vele zaken niet van bmw, zoals oa die injectie (gewoon multipoint dat al in auto's toegepast was) en een ergonomie pakket als innovatie bestempelen ? de Goldwings hadden dat begin jaren 80 al niet nodig om comfortabel te zijn!

Johan
Reply
Reactie van bezoeker 'Willy', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:BMW innovaties

1934: Eerste hydraulisch gedempte telescoopvork (R 12 en R 17)

1960: Eerste hydraulisch gedempte stuurdemper (R 50 S en R 69 S)

1976: Eerste stroomlijnkuip af fabriek op een productiemotorfiets (R 100 RS)

1983: Eerste brandstofinjectie systeem op een productiemotorfiets (K 100)

1983: Eerste ongeregelde katalysator op een motorfiets (K 100)

1987: Eerste systeem om cardanreactie tegen te gaan (paralever op de R 80 GS)

1987: Eerste toepassing van kruisspaken, waardoor tubelessbanden mogelijk zijn (R 80 GS)

1988: Eerste antiblokkeersysteem op een productiemotorfiets (K 100 Serie)

1991: Eerste elektrisch vertelbare toerruit (K 75 Serie en K 1100 Serie)

1991: Eerste toepassing van een geregelde driewegkatalysator op een motorfiets (K 1100 Serie)

1993: Eerste succesvolle systeem om voorvering en sturen te scheiden (telelever op de R 1100 RS)

1993: Eerste toepassing van een ergonomiepakket (verstelbare stuurhelften, zadel, ruit, rem- en koppelingshendels op de R 1100 RS)

1993: Eerste toepassing van handvatverwarming (R 1100 RS)

2003: Eerste rembekrachtiging op een motorfiets (EVO remsysteem op de R 1150 Serie))

2005: Eerste toepassing van holle nokkenassen op een motorfiets (K 1200 S)

2005: Eerste toepassing van altijd bereikbare ventielen in de velgspaken (K 1200 S)

2004: Duolever voorvork (K 1200 S)

2005: Opklapbaar rempedaal (voor "staand" gebruik in het terrein) (G 450 X)

2008: Eerste toepassing van een quickshifter op een productiemotorfiets (HP2 Sport)

2009: Eerste toepassing van interferentiekleppen in het uitlaatsysteem (S 1000 RR)

2011: Eerste actieve verlichting op een motorfiets (BMW Adaptieve Xenonverlichting) (K 1600 Serie)

2012: Automatisch geactiveerde handrem bij uitklappen van de jiffy (C 600 Sport en C 650 GT)

2012: Eerste variabele (Flex Case) opbergruimte onder het duozadel (C 600 Sport)

Kom maar op met je Honda innovaties???? Zij durven tenminste.
Misschien hadden ze beter tijd kunnen steken in een goede versnellingsbak, waarop je niet ''hoeft te leren schakelen''

W.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>BMW innovaties

1934: Eerste hydraulisch gedempte telescoopvork (R 12 en R 17)

1960: Eerste hydraulisch gedempte stuurdemper (R 50 S en R 69 S)

1976: Eerste stroomlijnkuip af fabriek op een productiemotorfiets (R 100 RS)

1983: Eerste brandstofinjectie systeem op een productiemotorfiets (K 100)

1983: Eerste ongeregelde katalysator op een motorfiets (K 100)

1987: Eerste systeem om cardanreactie tegen te gaan (paralever op de R 80 GS)

1987: Eerste toepassing van kruisspaken, waardoor tubelessbanden mogelijk zijn (R 80 GS)

1988: Eerste antiblokkeersysteem op een productiemotorfiets (K 100 Serie)

1991: Eerste elektrisch vertelbare toerruit (K 75 Serie en K 1100 Serie)

1991: Eerste toepassing van een geregelde driewegkatalysator op een motorfiets (K 1100 Serie)

1993: Eerste succesvolle systeem om voorvering en sturen te scheiden (telelever op de R 1100 RS)

1993: Eerste toepassing van een ergonomiepakket (verstelbare stuurhelften, zadel, ruit, rem- en koppelingshendels op de R 1100 RS)

1993: Eerste toepassing van handvatverwarming (R 1100 RS)

2003: Eerste rembekrachtiging op een motorfiets (EVO remsysteem op de R 1150 Serie))

2005: Eerste toepassing van holle nokkenassen op een motorfiets (K 1200 S)

2005: Eerste toepassing van altijd bereikbare ventielen in de velgspaken (K 1200 S)

2004: Duolever voorvork (K 1200 S)

2005: Opklapbaar rempedaal (voor "staand" gebruik in het terrein) (G 450 X)

2008: Eerste toepassing van een quickshifter op een productiemotorfiets (HP2 Sport)

2009: Eerste toepassing van interferentiekleppen in het uitlaatsysteem (S 1000 RR)

2011: Eerste actieve verlichting op een motorfiets (BMW Adaptieve Xenonverlichting) (K 1600 Serie)

2012: Automatisch geactiveerde handrem bij uitklappen van de jiffy (C 600 Sport en C 650 GT)

2012: Eerste variabele (Flex Case) opbergruimte onder het duozadel (C 600 Sport)

Kom maar op met je Honda innovaties???? Zij durven tenminste.
Misschien hadden ze beter tijd kunnen steken in een goede versnellingsbak, waarop je niet ''hoeft te leren schakelen''

W.</blockquote>Willy,

Heb jij wel eens op een BMW gereden. Die versnellingsbak zit mij absoluut niet dwars. Wat is dat toch met die versnellingsbak. Die bak wordt trouwens helemaal niet door BMW gemaakt. Die wordt door Getrag gemaakt. Al vanaf 1978. Getrag bakken zitten onder Porsches, Mercedessen en BMW auto's. Dus praat in godsnaam over zaken waar jullie verstand van hebben. Jappen klakken over het algemeen ook behoorlijk in de lagere versnellingen. Ik rij al jaren op BMW's en kan zonder klakken schakelen. Als jij niet op een BMW rijdt, dan is het jouw probleem toch niet.
Reply
Reactie van bezoeker 'Suzanne', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Eigenlijk zeer weinig innovaties in zoveel jaar....

Tevens zijn er vele zaken niet van bmw, zoals oa die injectie (gewoon multipoint dat al in auto's toegepast was) en een ergonomie pakket als innovatie bestempelen ? de Goldwings hadden dat begin jaren 80 al niet nodig om comfortabel te zijn!

Johan
Kom op dan met de innovaties van Honda. Ja inderdaad injectie zat al in auto's, maar nog niet op motoren. Dus die Goldwings(bankstellen) zijn weer beter. Waarom zit er nu op de meeste Jappen wel injectie? BMW nageaapt???? Toegeven is voor sommige mensen verrekte moeilijk.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb japans gereden ( voornamelijk Honda) en Oostenrijks ( KTM), en BMW.
Ik vind de BMW's helemaal niet slecht schakelen, ze willen gewoon een "stevige voet".
Nix mis mee.
De KTM's dat waren pas klotebakken, schakelden wel goed, maar om de drie weken naar de klote(n).
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

anti nippon truusje,

lijsjes zijn altijd discutabel, zo ook jou bmw lijst niet geheel klopt dus is dat zinloos en kinderachtig. Daarmee laat ik me dus niet in.

Ik rijd wel bmw, maar gelukkig niet voor dagelijks.
Reply
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

Chris, tja in vergelijking met een messerschmidt...
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Chris, tja in vergelijking met een messerschmidt...
Een Messerschmitt schakelt ook klote als je het niet gewend bent.
Een handbediende voetschakeling, ga maar na.
Ze schakelen ook allemaal net ff anders.
Reply
Reactie van bezoeker 'Suzanne', geïmporteerd van het oude forum:

Quote: anti nippon truusje,

lijsjes zijn altijd discutabel, zo ook jou bmw lijst niet geheel klopt dus is dat zinloos en kinderachtig. Daarmee laat ik me dus niet in.

Ik rijd wel bmw, maar gelukkig niet voor dagelijks.
Kom maar op met je Honda innovaties
Je doet er wel lang over.
Rij jij BMW????????????????????????????????????????
Waarom dan toch??????????????????????????????????????
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)