Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Das best mogelijk , maar op mn 64 ste de zaak bovenin nog te resetten ziek nie zitte. Is ook geen enkele reden of argument toe . Het zal mn tijd wel duren . Een paar keer per week ga ik op stap met snuf (R45) en dan geniet ik het hele jaar door van 30 graden C elke dag . 100 km/u is hard zat hier. En de geruststelling dat haast alles van snuf bij Cas op de plank ligt. Wat heb ik toch een rot afwijking. Ha Ha !!! Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'roadguard', geïmporteerd van het oude forum:

ach ja ik rij een bmw r1100 gs met 190000km en t blok en de bak is nog niet open geweest alleen t onderhoud om de 10000km ben er nog steeds blij mee heb hiervoor honda's gereden en ook dat had zijn charme oa shadow transalp en africa twin

mvg

[img]/import/photos/p43831s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:

Leuk, 190000 zonder revisie, onzin en kolder klopt simpel niet, koppeling doet 40-60000, bak 60-80000, dit klopt dus niet.
Reply
Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Leuk, 190000 zonder revisie, onzin en kolder klopt simpel niet, koppeling doet 40-60000, bak 60-80000, dit klopt dus niet.
En de koppeling, en de rammelende gaskleppen in de injectiebuizen, en de cardanlager, en de meenemer voor snelheidsaanduiding, en rempomprevisiesetten, en ABS problemen, en nokkenaskettingspanners, en ontstekingsplaat, en......, en...,en......,
Afgebakken duitse Braggel is het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!</blockquote>Charmant zoiets. Dan zouden BMW-fans ontkennen dat er problemen zijn - liever dat dan zo'n irreële haat voor een merk te hebben dat je mensen leugenaar gaat noemen omdat ze niet aan je verwachting voldoen.
Reply
Reactie van bezoeker 'jaak', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote><blockquote>Leuk, 190000 zonder revisie, onzin en kolder klopt simpel niet, koppeling doet 40-60000, bak 60-80000, dit klopt dus niet.
En de koppeling, en de rammelende gaskleppen in de injectiebuizen, en de cardanlager, en de meenemer voor snelheidsaanduiding, en rempomprevisiesetten, en ABS problemen, en nokkenaskettingspanners, en ontstekingsplaat, en......, en...,en......,
Afgebakken duitse Braggel is het !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!</blockquote>Charmant zoiets. Dan zouden BMW-fans ontkennen dat er problemen zijn - liever dat dan zo'n irreële haat voor een merk te hebben dat je mensen leugenaar gaat noemen omdat ze niet aan je verwachting voldoen. </blockquote>O!K! Laten we nu alles samenvatten wat er in al deze topiocs gezegd is en concluderen dat BMW toch niet van de betere kwaliteit is. Het ultieme bewijs dat er de mooiste showrooms en BMW zaken uit ontstaan zijn: Dit is toch van het geld van de BMW rijders !!!!! of niet ? Nogmaals is dit het resultaat van een BMW die voor een motorzaak meer geld opbrengt dan een japanner. BMW rijders zijn hier de beste sponsors want het is uiteindelijk van jullie geld verwezenlijkt !! Of heb ik het nu weer fout ? Einde discussie hopende dat er bij jullie BMW rijders een lampje gaat branden !!!
Reply
Reactie van bezoeker 'roadguard', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Leuk, 190000 zonder revisie, onzin en kolder klopt simpel niet, koppeling doet 40-60000, bak 60-80000, dit klopt dus niet.
ik ben blij dat je niet met mijn motor rijd de koppeling zit er al 90000 km in en de bak al 190000 zonder ooit open te zijn geweest
als dat bij jou wel zo is zegt dat misschien meer over jou rijstijl ???
Reply
Ik heb dan misschien het voordeel dat ik in 30 jaar als heropstapper op zowel japans als europees gereden heb. de laatste 3 motorfietesen waren een Honda, een Kawasaki en nu een BMW.

De Honda was een CX500 en daar heb ik in 6 jaar tijd 80.000 km op gereden. Heeft mij geen enkele keer in de steek gelaten. Met 140.000 km op de teller ingeruild op een Kawasaki GT550 omdat ik verwend was geraakt aan een cardan. Daar 60.000 km bijgereden en toen kreeg ik 6 jaar geleden de kans om voor weinig geld een BMW R65 uit 1986 met 40.000 km op de teller te kopen. Het enige wat ik mee heb gemaakt met deze fiets is iets met elektrische schakelaars die niet tegen vocht kunnen.

Vorige maand de 100.000 km op de teller gehad en in Volkel voor het artikel "de Marathonmotor" geweest. Motor is nog nooit open geweest, alle lagers nog als nieuw, nergens spelingen en de bij remschijf nog geen 0.8 mm afgesleten. Nergens zweten of oliesporen, Alleen wat "zweten" bij de pijpjes van de stoterstangen. Olieverbruik ca. 1 liter op 15.000 km. Ik hoef in ieder geval tussen de oliewissels (iedere 6.000 km) het oliepeil niet te controleren.

Ik moet een fiets hebben die het altijd doet en mij met de minste problemen van A naar B brengt. Dat hebben deze drie bovenstaande fietsen allemaal gedaan. Een hele kleine voorkeur voor de BMW omdat dit de vlotste starter van de drie is en bij 100 km/h het laagste toerental draait.
Reply
Reactie van bezoeker 'Pastoor Willy', geïmporteerd van het oude forum:

Jongens, jongens, zal ik dit weekend de eucharistieviering opdragen aan diegenen die zo een ondeftig woordgebruik hanteren op dit forum !!!!!!
Ik ben beschaamd jullie onder mijn onderdanen in de motorwereld te hebben !
Zal in mijn bezinningsmoment extra aandacht vragen aan Onze lieve Heer voor die benadeelde bmw rijders. Ik denk dat hij dan zegt dat ze maar een HONDA moeten kopen, dan is het probleem van dit schelden opgelost !!!!!!
Eerwaarde Heer Pastoor Willy ( Honda st 1300 rijder)
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk Verveen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo 'Anti nippon', dat wegliggings gedoe is onzin en beïnvloed door de Duitse pers! in motorbladen- land, eea om bmw te laten zegevieren(die had de vergelijkingstest gesponsord!),
heb je het nou door? Bmw rijders denken grote kwaliteit te bezitten, echter reparateurs weten beter, bakken en koppelingen vliegen om hun oren. Zelfs het hart van de koppelings plaat breekt uit!!!!! bij motoren van 2-3 jaar oud en onder de 30000 km, zo ook het cardan lager. Kunnen we hier geen kritiek ontvangen over ons merk ?
Bmw leeft door vroegere degelijkheid nog op een onverdiende hoogte maar het is niet terecht.

Henk

Ik heb me erin verdiept en mensen gesproken en het is simpelweg niet zo, maar dus zoals gezegd ontstaan in Duitsland als leugen.
Reply
Reactie van bezoeker 'antinipponbike', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Klopt 100% !!!!!!!!!! Is het niet zo dat door de belabberde wegliggingsprobleem van BMW hij, door testrijders en vakmannen, de naam '' GUMMI-KUH'' gekregen heeft ! Zelfs de chauvinistische duitsers beamen dat. Zwabberbakken zijn het !!!!!!! En kwalitatief een ramp !!!
Ach ja, ga je weer terug naar de oude boxers. Vergelijk die maar eens met de Jappen van die jaren. Hadden in die jaren in vergelijking met de Jappen een veel betere wegligging. Denk maar eens aan o.a. de Honda CB750. Gummi-kuh had met het zweverige gevoel, de lange veerweg, te maken. Het werd ook wel geprezen. BMW had geen wegliggingsproblemen en dat van die ST1300 komt niet van de duitse pers, maar alle motorbladen schreven erover. Jullie denken dat die motoren van jullie voor 200% feilloos zijn en dat is dus niet zo. Trouwens heb vele tonnen met BMW's gereden en dat van de koppelingen/bakken enz. is sterk overdreven.
Haal dat verf van je brillenglazen. Trouwens de term zwabberbakken hadden juist de Jappen in die jaren. Slechte schokdempers, achtervorklagers waren van boter gemaakt, frames was puur bakwerk,enzovoort. Iedereen die de techniek van die jaren heeft gevolgd, weet dat en geeft dat toe, behalve die paar figuren die dit forum verzieken. Volgens mij hebben ze weinig of geen technische kennis van zaken. Praat alles wat krom is maar recht en wat recht is maak dat maar krom. Alles in jullie voordeel, soms tegen beter beter weten in.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)