Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
Reactie van bezoeker 'Fedor', geïmporteerd van het oude forum:

Van mij dan ook maar even een reactie waarom ik BMW ben gaan rijden.
In 2004 ben ik mijn motor rijbewijs gaan halen omdat ik knetter gek werd van de file's in ons kikkerlandje.

De 32 kilometer die ik naar mijn werk reed was in 2000 nog te doen in 30 minuten. Sinds 2004 was dat al 1 tot 1,5 uur.
Gekken huis dus.
Ik ben begonnen op een Suzuki gs500e challange (met kuip dus).
Omdat ik in de winter door rijd kreeg ik temaken mat veel roest.
Ik ben toen opzoek gegaan naar een motor die mij meer past.
Samen met mijn dealer in Laren (gld) kwamen we uit op een BMW.
Dit vanwege zijn roestbestendigheid, mijn wens van doorrijden en (de modellen waar ik dan voor ga) zijn cardan aandrijving.
Mede door het laatste item zijn de beurt intervallen lang waardoor veel kilometers maken geen probleem is.
De motoren die ik na die tijd gereden heb zijn; r100rt 1986, k1100LT 1992, R1100RT 1996. met deze laatste motor heb ik inmiddels al 55000 kilometer gedraaid. Enige wat ik met deze motor wel tegen kom is de versnellingsbak, t was een experiment van BMW en dat is goed te merken. De bakken van 1997 zijn beter. En de abs, deze heeft geen optimale aansluiting waardoor hij bij starten met koud weer in storing staat (modificatie op youtube).
Mijn advies; mocht je probleemloos willen rijden en ben je niet vies van windbescherming, neem de K serie, bijvoorbeeld de K1100LT, K1200GT, K1200RS

[img]/import/photos/p43558s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Klopt, door de dikke 2 pitters krijgt de bak het zeer zwaar
(de bak is direkt afgeleid van de K bak, maar daar gaan ze zelden stuk)
Reply
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

Best vreemd, kwaliteit en bmw in een onderwerp
Reply
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Vorig jaar de herfstrit van de hartrijders gedaan, meer dan 3000 deelnemers.
Ik heb er één 30 jaar oude jap gezien, een Goldwing zonder kuip met nauwelijks 100000km en in showroom staat, de motor komt maar enkele keren buiten.
Mijn RT van 1992 was één van de jongere 2 klepsboxers en er reden er genoeg van mee. Waar waren dan al die oude jappen? Heel juist er gaat weleens wat mis met onze boxers maar ze zijn eenvoudig en redelijk goedkoop te herstellen, geen overbodige elektronika, de ziekte van de huidige motoren en auto's, bruikbare kracht, wat ben je met 180 pk en 300 km per uur als je nooit op een afgesloten terrein kan rijden, op de openbare weg wil ik dat wel eens zien ,zeker met de huidige kontrole's zowel in Nl als in BE. Ik rijd veel mee met vrienden en collega's allen met jonger spul en heb geen problemen om bij te blijven, mijn oude buffel is soms wenbaarder dan vele nieuwere tourbuffels. Ik denk dat goed en regelmatig onderhoud en eventueel prefentieve vervanging van sommige onderdelen onze trouwe boxers nog lang op de weg zullen houden. Als wij in groep rijden en we houden ergens halt sta ik steeds perpleks van het feit dat die oude boxer blijkbaar meer aan trekkingskracht heeft dan de jongere motoren in onze groep, meestal brengt hij een glimlach op het gezicht van omstaanders.Soms denk ik wel eens om een jongere machine te kopen, maar waarom al die pk's en dan géén enkele heeft de charme van mijn oude boxer dus hij blijft en doet zijn werk winter en zomer.

Hier enkele boxers in actie
http://youtu.be/9eWXXGh3rDo
grtz Rudy
Reply

Nu is het geheel duidelijk rudy, jullie hebben echt een vervormde werkelijkheids benadering.
Die glimlach zal uit meelijden zijn....

Mensen komen kijken om te zien wat het is, want het ziet er niet uit als een motorfiets zoals de andere in de groep.

Als je 's winters om je heen kijk zie je juist vooral japans spul op de weg, maar bmw rijders zijn blind, dat wisten we.
Reply
Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Jos,

Je hebt helemaal gelijk, op de parking van mijn werk staan nu in de winter, 3 gs-en, een triumph en mijn rt en soms heel soms een yamaha, in de zomer als het niet regend en niet teveel waait komen de dure jappen en de dure harley's van stal.
En de jappen allen soort R1 en dergelijks want het klinkt goed aan de toog als je kan zeggen dat je 180 pk of zoiets hebt, ze mogen alleen niet kijken wanneer die lui wegrijden en buiten een paar dagen per jaar zie je ze niet want rijden kost geld en dat zit in de dure financiering van hun superbike's. Het is spijtig dat je verplicht werd om op deze side je ongenoegen te spuien, veel plezier met je jap of wat dan ook ik heb plezier met mijn boxer, en heb een jap gehad niet slecht maar niet mijn ding.

Beemer groeten

Rudy

Mocht ik je tegenkomen kan er toch van mij uit een bakje koffie vanaf.
Hou hem recht en vooral veilig sayonara
Reply
Nou Jos,blijf jij in jouw wereld,wij in onze wereld ,hebben we ook geen last van elkaar
Reply

Lachen hier.

cbr600 en gsx600 als voorbeeld, daar heeft bmw nooit een antwoord op gehad.

wendbaar, net 200 kg of minder, zuinig
daar hebben ze eind jaren 80 de plank mis geslagen.
Misschien als ik 60 ben koop ik zo een duits snothok.

Je werk dan wel op een rare plek, hier zien we juist geen gss-en als er pekel leg.
Is ook niet slim want bouten gaan enorm vast rotten in dat pis bakken alu.
Reply
doe maar niet
Reply
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Lachen hier.

cbr600 en gsx600 als voorbeeld, daar heeft bmw nooit een antwoord op gehad.

wendbaar, net 200 kg of minder, zuinig
daar hebben ze eind jaren 80 de plank mis geslagen.
Misschien als ik 60 ben koop ik zo een duits snothok.

Je werk dan wel op een rare plek, hier zien we juist geen gss-en als er pekel leg.
Is ook niet slim want bouten gaan enorm vast rotten in dat pis bakken alu.
Zit die Jos alweer de boel te verzieken. Pis bakken staal? Nou dat zijn nu juist de Japanners. Noemt ie CBR600 en GSX600. Of rijden die dingen ook 600.000. Ik zou nog niet gratis een dergelijk Jap in mijn garage willen hebben. Bah. Geen BMW's in de winter. Ik zie meestal BMW's in de winter rijden. Hij moet zijn besneeuwde ogen eens uitwrijven. Waar zijn al die pisbakkenstaal Jappen van de 70tiger jaren gebleven. Op de schroothoop. In de Japanners van die jaren werd heel veel schroot verwerkt. Een winter rijden en de boel was verziekt. Ik heb een Jap gehad, ach ja, toen wist je niet beter. Blanke lak standaard over het aluminium. Na een winter was alles verweerd. Het zout vrak door de blanke lak heen. Jos, scheer je weg en ga naar je SUYAHOKA forum.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)