Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwaliteit BMW
#71
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Gents, beste bikers

Veel is in deze tread al geschreven en ook afgegeven op andere motormerken verschillend van BMW.
Het leuke van een BMW boxer is dat deze nog redelijk makkelijk te "personizen" is, ik noem speciaal het besmette woord customizen niet.

In zon en slagregen tracht ik dagelijks langs de files voor- en achter de Brienenoord brug te komen bij R'dam. Een grotere tank was een van m'n wensen voor m'n personal transport, daar ik 123 km per dag rijdt.
Wordt bij daad gevoegd en een 42 liter tank gebouwd uit 0.8 mm staalplaat, die mooi tussen de RS kuip past. Uitgangspunt was een gedeukte tank die ik voor 'n prikkje kocht op marktplaats, dez kreeg wangen. De bolling van de orinele tank is doorgezet tot de kuiprand.
Enkele zeer kleine pinholes die hier en daar nog in de lasnaad zaten zijn gedicht met een epoxy tanksealer. De tank is al enige tijd in gebruik en absoluut lekdicht.
Getankt rijdt de R100RS als een huis, zo stabiel.

De machine rijdt 1:19-20, en heeft de lange 2.91 overbrenging, dus er zou zo'n 700-800 km in de tank zitten. De km stand is nu 172.000 maar dat wil ik nog verdubbelen... Er zal wel nog gesleuteld moeten worden, maar ach, laten eens kijken hoever deze Duitse machine uit 2-1978 komt. Wat kwaliteit nu precies is, dat moet ieder voor zich bepalen.

Groet,

Louis



[img]/import/photos/p37903s.jpg[/img]
Reply
#72
Reactie van bezoeker 'louis van rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Gents,
heren (en dame) bikers,

Nog een plaatje, nu van achteren

groet,

Louis

[img]/import/photos/p37904s.jpg[/img]
Reply
#73
Zo dat is met recht een TANK te noemen
Reply
#74
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Louis, fraaie tank!


Rare naam, Passant.

Gebruik je eigen naam.

Johan.
Reply
#75
Voor Johan
Reply
#76
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

?

Nogmaals: gebruik je eigen naam!
Reply
#77
Johan

dit is mijn eigen gekozen naam

waar heb jij last van? Stornisje in het autistisch spectrum of zow
Reply
#78
Reactie van bezoeker 'Johan', geïmporteerd van het oude forum:

Je dient je eigen naam te gebruiken, simpel.
dat kan je niet blijven ontkennen.

dus doen.

Johan
Reply
#79
Reactie van bezoeker 'Robbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ach.. Maak je niet druk,

Als Ton zich voorbijganger wil noemen, wat is daar op tegen?
Zeker zolang hij zich daarmee laat aanspreken is er niets op een (bij)naam tegen.

Groet,

Robbert (de naam die mijn ouders hebben gekozen en ik op dit forum consequent gebruik)

p.s. @Louis, mooi opgelost die grote tank, lijkt bijna origineel zo netjes past het in de kuip;-)


Reply
#80
Reactie van bezoeker 'louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Gents, R liefhebbers,

Destijds zat ik met een duffels jasje aan en wit pot-helmpje op achterop een swingarm R60 (geen 5) en had Henk Dammers nog een BMW zaak in Denhaag. Het blaadje "motor" werd gedrukt in rood en zwart, en lieten stoere George Meyer tanks zien op de motor die mijn vader ook had.
Nu kosten die tanks, gespoten met bies en in absolute 1a conditie, 1000 Euronen of meer.
Het maken van zoiets was dus een probeersel waard.
Ik beschik niet over Engels wiel, anders had het nog veel mooier geworden. Het is gewoon geklopt op de werkbank. Werken in dun staalplaat (0.8 mm) eist geduld en is veel moeilijker dan in composiet, daarmee kan je, als je de mal hebt, alles maken.
Behalve het lekdicht lassen is een trilvrije ophanging ook heel belangrijk. Links en rechts van de tankzijwand zitten dunne stukken schuimrubber die de tank strak tegen de kuip houden. Het klappert absoluut niet.
Het volgende model tank zou er op lijken, maar zou nog mooier worden (betreft de afrondingsstralen, die zou ik aanpassen aan de orginele tank) en de passing. Deze tank is nog niet op kleur, en niet in metallic, dat volgt nog binnenkort.

De hobbyist biedt me dit medium aan en daar koop ik steevast mijn onderdelen, die ze vrijwel allemaal hebben. Deze tanks heb ik er nog niet gezien...ook de Breindl ontsteking nog niet... Heren deze s.v.p op voorraad nemen.

Dit type BMW (de 69-92 R versies) worden van nu af aan net zo beroemd als de Kevers, let op mijn stelling. Niet slopen, die oude R, maar apart zetten en langzaam opbouwen...zelfs een R75/5 kan nog leuk met het normale verkeer meekomen.

Veel BMW km's toegewenst ...

Louis









Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)