Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
grondplaat contactpunten kan niet later
#11
Reactie van bezoeker 'Arent', geïmporteerd van het oude forum:

Sluit me aan bij de mening van Paul: Slijtage van je nokken-as ketting. Op de nokken-as is ook de nok die de puntjes opent, gemonteerd.
Die nokken-as loopt waarschijnlijk ook een paar graden achter als gevolg van een te lange nokken-as ketting. De kleptiming is dan ook iets te laat. Om het ontstekingstijdstip gelijk te zetten met de vliegwielmarkering, moet je de grondplaat steeds meer rechtsom (later) draaien. Je motor kan dan best nog redelijk lopen, maar een nieuwe nokken-as ketting zal een heel andere motor opleveren.
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Arend,

ik ben zo gek als een deur, maar als de nokkenasketting langer wordt dan moet de ontsteking vroeger gezet worden en niet later.

Richard
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Arend,

ik ben zo gek als een deur, maar als de nokkenasketting langer wordt dan moet de ontsteking vroeger gezet worden en niet later.

Richard

Je hebt gelijk.
Groetjes,
Marco
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:

het gaat goed.
mijn ontsteking staat te vroeg, is de ketting nu gekrompen?
ik neem het mee maar ik geloof niet dat het aan de ketting ligt.

ik heb ontdekt dat bmw in de exploded views de puntjes aan de rechterkant van de nokkenas tekent en dat in alle handboeken en op mijn motor de puntjes links zitten.
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Even logisch nadenken, hier.

Ketting rekt, ontsteking zal dus achterlopen.
Moet dus vroeger gezet worden, ik fout gedacht, Richard heeft gelijk.
Blijft in het ketting verhaal alleen nog een verkeerde afstelling mogelijk, de nok staat een tand te vroeg.

Verder zijn er een paar vervroegers met een andere curve, maar deze veranderen het tijdstip niet bij stationair.

Wel is de voorontsteking van 9 naar 6 graden gegaan, maar dit is vanaf de /7 na '78.
(ander merkteken op het vliegwiel, scheelt maar een paar mm)

Puntje zit links van de vervroeger, in rijrichting gezien.

Blijf toch denken aan een nokkenas tandwiel wat een tand mis staat.

Groeten, Paul.
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:

ik kan me niet voorstellen dat hij mooi blijft lopen als de ketting er een tand naast ligt.
ik zal eens kijken of ik door middel van de klepopeningstijden de timing van de nokkenas kan
controleren.
het voordeksel demonteren is niet echt mijn hobby.

puntjes zitten links, dus de basisplaat zit goed.
gek dat bmw dat andersom tekend.

ik zal eens proberen of je de nok verkeerd om in de vervroeger kan monteren

als bmw de ontsteking van 9 naar 6 graden verlaat heeft is dat alleen maar een ongunstiger teken voor mijn motor.

volgens mij zijn er niet echt andere vervroegers maar slechts andere veertjes.
stijvere, die later gaan vervroegen.
inderdaad, dan zou stationair nog steeds hetzelfde zijn
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

halflive,

Hoeveel km staan er op de teller?

puntjes zitten links, dus de basisplaat zit goed.
gek dat bmw dat andersom tekend.

Het kan zijn dat de tekeningen in spiegelbeeld zijn afgedrukt.

Richard
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Met een tandje verkeerd kan je motor best mooi lopen, heeft de mijne ook een tijdje gedaan voor ik er achter kwam wat er mis was met de ontsteking.
Reply
#19
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Met een tandje verkeerd kan je motor best mooi lopen, heeft de mijne ook een tijdje gedaan voor ik er achter kwam wat er mis was met de ontsteking.
hoe heb je dat gecontroleerd, of heb je het voordeksel er af gehaald?

mijne loopt dan al minstens 40.000 km verkeert
Reply
#20
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:hoe heb je dat gecontroleerd, of heb je het voordeksel er af gehaald?

mijne loopt dan al minstens 40.000 km verkeert
ik kon ook de ontsteking niet goed stellen. De mijne heeft ook vrij lang verkeerd gestaan, maar geen 40.000 km. Uiteindelijk het voordeksel eraf en toen kwam ik er achter dat de merktekens niet goed stonden.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)