Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:
ikheb zojuist de punten van de r60/6 vervangen en geprobeert af te stellen.
nu is het probleem dat de punten een behoorlijk stuk voordat het |S| teken verschijnt al openen.
de sleufjes in de grondplaat laten verder verlaten van de ontsteking echter niet toe.
dit probleem heb ik al jaren en heeft geen problemen opgelevert.
krapper stellen, 0.35 heeft niet of nauwelijks effekt.
de motor loopt er goed op en de bougies zien er mooi uit.
het blijft voor mij een raadsel, zijn er soms vliegwielen met verschillende merktekens?
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo halflive,
Nee, maar wat wel kan is dat jouw vliegwiel niet in de juiste stand gemonteerd is. m.a.w. : is OT op je vliegwiel wel echt OT ? Peil maar eens voorzichtig door een bougiegat wat OT is en kijk vervolgens naar je vliegwielmarkering.
Succes,
Ton
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:
Dag half,
Voor je grote stappen gaat ondernemen denk ik dat het logisch is om eerst goed de punten te vergelijken, de oude met de nieuwe.
Heel vaak kwam het vroeger voor dat onderbrekerpunten sterk op elkaar leken maar dat het vibernokje op een iets verscoven plaats was gemonteerd.
Hierdoor verscuift het ontstekingstijdstip aanzienlijk.
Groetjes,
Marco
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:
bdp had ik al gecontroleerd, dat teken op het vliegwiel correspondeert.
ik bestel puntjes altijd gewoon op bouwjaar bij de hobbyist.
vanaf dat we deze motor hebben (een jaar of tien) staat het ontstekingstijdstip zo raar.
ik was dus niet van plan om grote verbouwingen te gaan doen.
ik had alleen gehoopt dat iemand er een verklaring voor zou weten.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Waarschijnlijk is de nokkenasketting zover versleten dat de ontsteking teveel achter loopt op de krukas.
Of in het verleden is die ketting niet goed gemonteerd, 1 tandje mis?
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:
halflive ,
Er zijn verschillende vervroegers in de handel. controleer of je de juiste hebt dmv de nummers op de vervroeger, er zijn namelijk wel boxers met verschillende voorontsteking en andere vervroegingscurves.
Richard
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:halflive ,
Er zijn verschillende vervroegers in de handel. controleer of je de juiste hebt dmv de nummers op de vervroeger, er zijn namelijk wel boxers met verschillende voorontsteking en andere vervroegingscurves.
Richard
da's een goeie, daar zal ik eens de etk bijpakken
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Halflife,
Controleer eens,
* Of je vervroeging geheel terug komt in rust stand.
* Of het onderbreker nokken-asje niet 180gr verdraaid gemonteerd is aan de meenemerplaatje.
*Of vlakke deel van het gat in dit meenemerplaatje niet flink ingeslagen is,compenseer de speling hierin dan met de klok mee.
*Of de borgschroefjes van de grondplaat verder verdraaien niet verhinderen,draai de schroefjes eens verder los als normaal,en kijk of je de grondplaat dan wel verder kan verdraaien.
*Of je gehele grondplaat geen 180gr verdraaid gemonteerd kan zitten ,je punten zitten dan wel heel raar.
*Of je grondplaat in de verdiepte groef waarin hij ligt niet teveel radiale speling heeft,compenseer deze speling dan eens door de grondplaat aan de kant van de puntjes naar buiten te drukken ,de vonk valt dan later.
succes,
Bep
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Hallo Halflife,
Controleer eens,
* Of je vervroeging geheel terug komt in rust stand.
* Of het onderbreker nokken-asje niet 180gr verdraaid gemonteerd is aan de meenemerplaatje.
*Of vlakke deel van het gat in dit meenemerplaatje niet flink ingeslagen is,compenseer de speling hierin dan met de klok mee.
*Of de borgschroefjes van de grondplaat verder verdraaien niet verhinderen,draai de schroefjes eens verder los als normaal,en kijk of je de grondplaat dan wel verder kan verdraaien.
*Of je gehele grondplaat geen 180gr verdraaid gemonteerd kan zitten ,je punten zitten dan wel heel raar.
*Of je grondplaat in de verdiepte groef waarin hij ligt niet teveel radiale speling heeft,compenseer deze speling dan eens door de grondplaat aan de kant van de puntjes naar buiten te drukken ,de vonk valt dan later.
succes,
Bep
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:ikheb zojuist de punten van de r60/6 vervangen en geprobeert af te stellen.
nu is het probleem dat de punten een behoorlijk stuk voordat het |S| teken verschijnt al openen.
de sleufjes in de grondplaat laten verder verlaten van de ontsteking echter niet toe.
dit probleem heb ik al jaren en heeft geen problemen opgelevert.
Sorry halflife ,ik had je eerste vraag iets beter moeten lezen, maar als je je punten enger zet komt je ontsteking vroeger en dat is nu juist het probleem.
Je zou ze dus iets ruimer moeten zetten om de ontsteking te verlaten.
groeten Bep
krapper stellen, 0.35 heeft niet of nauwelijks effekt.
de motor loopt er goed op en de bougies zien er mooi uit.
het blijft voor mij een raadsel, zijn er soms vliegwielen met verschillende merktekens?
|