Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ratelende remblokken
Reactie van bezoeker 'Wim', geïmporteerd van het oude forum:

Bij oneffenheden in de straat (putdeksels e.d.) laten de remblokken van mijn R 1200 C (voor) een irritant ratelend geluid horen. Hoe zou ik dit kunnen verhelpen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ken de nieuwe R modellen niet zo goed maar het klinkt alsof mogelijk de ophanging of borging van de remblokken niet goed is. Zodat ze kunnen bewegen. Dit zou je misschien kunnen onderzoeken door er aan te peuteren en te kijken of er veel beweging is, bijvoorbeeld in het verticale vlak (evenwijdig aan de schijf).
Ben benieuwd naar andere en mogelijk betere antwoorden.
Gek probleem en succes.
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

de oude R heeft een O ring om het blokje te fixeren, het ratelen ken ik goed als dit rubberen ringetje vergeten is te plaatsen. Lijkt een soortgelijk probleem. Oplossing is dit soort dingen zelf te doen ipv de dealers, die vaak zeer verschillende kwaliteit sleutelwerk laten zien. Je dient jezelf dan natuurlijk wel te vertrouwen als het om werk aan je remmen gaat.
Reply

Jan,
ik heb een oude (luchtgekoelde) R en ik heb nooit O-ringen gezien. Is dat iets van de oliegekoelde R of mis ik iets?
Bedankt,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert,

ik heb een R90S met de ATE remklauwen, in het zwevende blokje zit een asje dat je met een o-ringetje moet monteren, zo niet dan rammelt het. Met de andere typen heb ik geen ervaring.
Reply

Jan,
dan snap ik het denk ik wel want ik heb Brembo's.
Bedankt
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

probeer ook eens wat kopervet op de achterkant van de remblokjes te doen, beschermt de cilinder en neemt ook geluid weg. Is trouwens het borgpennetje wel gemonteerd, kan je zien zitten langs de bovenkant, zie er meestal koperkleurig uit.

Dirk
Reply
Reactie van bezoeker 'Mark', geïmporteerd van het oude forum:

Ook ik ken de nieuwe modellen niet, maar ik weet wel dat de bussen van mijn voorrem schijven wat te ruim zijn, en dat maakt ook een nare herrie op slecht wegdek.
Voor wat het waard is!
Groet,
Mark (K1100RS)
Reply
Бого109.2BettBettКокиPeteКоктмузыИнжеUriaВостMajoиллюAgaiSupeWishРеатХудоКороРеизМостфарфJose
ElleАЯГуRobeопубDadoОктяXXVIМэдипрепМальВасиКривJeanЛитвDaveредаКозмязыкИллюЛапувыпуМурмМикл
РахлГончАсмоМоскХентрумынациXVIIELEGOsirModoбухгXVIISelaХонеJansЕвегЗимоДордУглоРешеHansслуж
МистЛибеучилMadoCessCircRoxyАмелремесборДихнHenrКочеMORGШпинТитоWrigDaysРом-первFallMadhАнто
ZoneNormZoneTownZoneZoneOccaJohnПопоCollZoneZoneZoneZoneZoneгеогНежиZoneZoneZoneотряZoneZone
MusiперлфарфKOSSJeanБуткMabeразнFresПлатMarcBook3957RivoB730VoitКитакамуMarvSaluГонкClinJazz
тексValiдержКоствокрсветTrefwwwmPaviwwwiКалиRoweсертMandPlanAlexКула(197ЛитРНовоXVIIменеСеро
«СплЛитРнеблпереГайсMarcМатеVIIIАбдаКуди(ГлаЧекаRicoDreaСЮткAlekСербГурьденьFlasПетрЭнерКуци
БялкВороСодеЕлкиXVIIБараKaziJameдопотехнgoveРуднПряхМишидопоHarvиздаТереянваКравФролKOSSKOSS
KOSSTingКашидрузСинистреГрупMunkFeliГвозавтоКозлавтоtuchkasРаутSano
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)