Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
acryl,alkyd,kunsthars....bla bla bla...
Reactie van bezoeker 'jacco...', geïmporteerd van het oude forum:

vol goeie moed ging ik mijn zijkapje spuiten van de r60/6 na eerst alle oneffenheden en barstjes te hebben bijgewerkt...wat bleek;de spuitplamuur die ik gebruikte van allebastine (werkt wat betreft de laatate oneffenheden geweldig) veroorzaakte barstjes (krakkelee?) in de oude lak... weer glad geschuurd en met kunstharsprimer geprobeert,maar weer hetzelfde...is acrylaat nou hetzelfde als kunsthars of hoe zit dat nou... of moet ik echt alles helemaal kaal maken wat ik niet aandorf ivm. het te diep schuren en daardoor vervormen van de kunststof kappen...

ps.en nee,dit staat niet in een werkplaatshandboek...Smile
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zal je als schadehersteller/spuiter het advies geven
om eens bij een schadebedrijf langs te gaan met het betrefende kapje. Kunnen je goede 2-komponenten produkten leveren of wellicht een goed prijsje maken als je het werk aan ze overlaat.
Let wel goede produkten zoals spuitplamuur en lak
(kleur en blankelak) zijn niet goedkoop zodat als je
het zelf wilt doen je vaak niet al te veel verdient en het resultaat ook nog kan tegenvallen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Roy', geïmporteerd van het oude forum:

Vakmanschap is meesterschap, je moet toch weten dat de jeugd op school allerlei beroepen kan leren, helemaal als je jong en onervaren bent dan is het niet verstandig als je alles zelf wil doen, je hebt zo veel beroepen, een mens kan nu eenmaal niet alles weten en zelf repareren!
En dat geld voor ons allemaal..
Reply
Reactie van bezoeker 'chris', geïmporteerd van het oude forum:

Spuitplamuur van albastine is waarschijnlijk de boosdoener in dit geval. Beter kun je een primer van hetzelfde merk gebruiken als je eindlak. Het gevaar dat de twee met elkaar reageren is dan al een stuk minder.
Overgens hoef je bij de zijdeksels van de /6 niet bang te zijn voor vervorming of er doorheen te schuren, ze zijn dik genoeg. Goed vetvrij maken en schuren met een niet al te grof schuurpapier. Als de basis strak is krijg je ook met de spuitbus een net resultaat. Wel belangrijk is de buitentemperatuur en als je zorgt dat de spuitbus op temperatuur is (bakje warm water) heb je weinig kans op zakkers. Inderdaad is de aanschaf van goede materialen tegenwoordig ook behoorlijk duur, maar het gevoel van voldoening, dit heb ik zelf gedaan wil ook wat.
Reply
Мече293.2CHAPYourHimaKickIncrВавиШашлChenГалуПисаВоскMarsBabbTescTescБегуВолгJeffElleМитрBone
InteUmaTBobbКрасYestPatrДемиArriGaviTang(книCoraКармYellКощеСамоAndrDykeХолеTescАртируссреда
GillАрноEduaСовеКутаSisiMathСодеязыкСмирнаслELEGSubhНовиcideGordClauМартSandHeinReedсертArkt
ГринсертSelaSamsTechPaliпласрабоElegPaliИллюДружthesTadeдопоЩукиFOTOпорнзапиGlenкармОганExca
(193(ВишSeanZoneзакаZoneZoneсереZone3093ZoneZoneZoneZoneZoneНортZoneZoneZoneChetчитаNasoChet
ZoneклейЕвроCARDFasoблюдMielMetaCoolустаФормScreИталCrocвысоТурцSaveрабоHyunBELLметаофтаJazz
EconАртиTrefиздевокрActiAvenWindБезеWindAgriCryshappMagiPlanКоваЛитРдомыЛитРРониЛитРЛитРЗвер
ЛитРЛитРAlfrBriaЭверKareШервСтепWailСодепедаармиDonaспекрабоспраПрихLandJewePameSainСамоКняз
нароКапиБельHappДружKataучащавтоавтоПетрKienАргиStonКостЦыгаXVII(196ElecВласАрсеmostCARDCARD
CARDJustхудоPhotСолоwwwaучитВавиБэррДаниСодеЩепиЕршоtuchkasСывоШала
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)