Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
goed werkplaats handboek
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Mensen,
ik heb de CD net binnen. Het is even wat werk om hem te installeren en te bekijken dus verwacht komend weekend een recensie. Hoi Richard, leuke mensen kom ik tegen in dit Forum:-)
Engelse boeken zijn ook goed als je slecht Engels kan, moet je de tekst overslaan en goed naar de plaatjes kijken. En vervolgens iemand in je omgeving om hulp vragen voor de tekst, natuurlijk. Want soms zegt de tekst iets dat de plaatjes niet laten zien. Overigens, ik kan van mijzelf, mijn broer en vrienden hulp aanbieden voor als je een keer zit met een vertaling uit Engels, Duits of Frans, die talen zijn beschikbaar op ervaren niveau.
Boxer groet en denk er aan:
4 cylinders zitten in een Kadett en water zit in de sloot!
Egbert
Reply

DE CD
Mensen,
ik heb de CD zojuist uitgepakt en geinstalleerd en bekeken. Ik ben er nog niet helemaal uit, sommige dingen moet ik nog wat beter bekijken en ik heb al wel wat mooie dingen gezien en ook dingen die ik nog niet helemaal op hun bruikbaarheid kan schatten. Vraag ik de leverancier nog, ik hou jullie op de hoogte. Vooreerst heb ik het gevoel dat ik wel eens Eur 12,50 slechter heb besteed en dat ik wel wil weten hoeveel het me nog meer oplevert.
Ik zou dus zeggen: wacht even met bestellen, er komt nog meer recensie. En het zijn wel mooie plaatjes die er ook op staan, de liefhebber geniet wel. Maar het lijkt een beetje op een programma voor de reparateur/handelaar met allerlei extra's er bij gestopt.
Two wheels good, three wheels better.
Boes-met-de-bak
Reply

Ik heb de CD wat grondiger bekeken en ik ben er blij mee. Gek genoeg kreeg ik bij een R80 van 1982 een plaatje met een mechanische onderbreker, terwijl er echt een electronische (Hall) op zit, zoek ik ook nog wel uit. Er staat in ieder geval veel op, ik heb de 2003 versie omdat ik de nieuwe modellen niet nodig heb en geinteresserd was in de extra's van de 2003 versie. Mooie foto's, ingescande folders en boekjes, schema's waarnaar al eens is verwezen in de vraag over de zwarte draad van startmotore naar koplamp. Ik moest de resolutie wel bijstellen, van 800 naar 1024, om de teksten helemaal binnen de hokjes te krijgen. En soms moet ik nadenken bij wat ik doe om te zien wat ik wil zien (dit vind ik als (ook) computer-programmeur slecht, de eindgebruiker moet intuitief kunnen werken met de software.
Mijn conclusie: leuke CD, vooral interessant als je zelf (bijna) alles wilt doen aan je motor. Mooie exploded en ghost views, ook een pak mooie foto's voor de leifhebber en echt bruikbare plaatjes waarin een deel van de motorfiets helemaal in onderdelen is uitgetrokken. Goede aanvulling op de boeken, want de boeken geven ook het hoe erbij. Als je voor een nieuw gloeilampje al naar de dealer gaat heb je niets aan dit boek, maar dan zit je denk ik ook niet op dit Forum...
Boxze
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert,

Over die ontsteking.Ja dat is mogenlijk, dat jaar waren er twee typen leverbaar.
De ontstekingsunit met contactpunt komt niet veel voor.

Richard
Reply
Reactie van bezoeker 'wander', geïmporteerd van het oude forum:

nou ik heb ook die c.d. maar kom er niet uit laat staan geinstaleerd heb de verkoper ook al gemaild maar gaf toe dat het niet makkelijk is.ik vind het weggeooid geld ga hem gebruiken als onderzeter voor de juspan.
een buurman met verstand van computers die kwam er ook niet uit en zet je scherm maar eens op 1024 nou dat is ook geen succes.
gr wander
Reply

Wander,
ik vind het sneu voor je en wel vreemd want bij mij ging de installatie fluitend. Het duurde wel even maar ik kan overal bij. Ik heb letterlijk de instructie gevolgd.
Veel succes en wa cht effe met als onderzetter te gebruiken, daarvoor is een blanco schijfje van 1 Euro goedkoper.
Richard, dat van die ontsteking wist ik niet. Bedankt.
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'joris', geïmporteerd van het oude forum:

Op die ETK CD kun je in het plaatje linksboven met de exploded views op het nummertje van het onderdeel klikken en dan zie je soms meerdere mogelijkheden verschijnen in het schermpje daaronder. Soms blijken onderdelen dan toch nog leverbaar [verschijnt er dus een nieuw OEMnummer beneden]. Let maar eens op wat je dealer doet als ie iets voor je opzoekt ! Je serienummer invoeren om te zoeken geeft ook een wat specifieker resultaat ipv alleen het type nummer
Reply

Zie mijn inbreng eerder in dit item.
Ik heb ook een CD gekocht met werkplaatshandboek o.a R80/7 dat er goed uit ziet plus ingeschand 1000 tricks (zie ander item in dit Forum).
Ik vind zelf dat ik liever 3 bronnen heb dan 1, ik bekijk ze allemaal, bij twijfel of verschil tussen bronnen ga ik nadenken, overleggen en dit Forum van een nieuw item voorzien.
Wat ik nog mis en wel zou willen hebben is een (kopie van een) Haynes boek. Want de bieb heeft het, is echter lastig om voortdurend in huis te houden en geeft zo'n gezeur als er vlekken in komen.
Voor een kopie wil ik een redelijke prijs betalen.
En (zie elders in dit forum) Peters heeft wat foutjes, gaat om bobine weerstand geloof ik, Bucheli noemt die niet en zegt dat je naar een expert moet, dus dan zijn andere bronnen (Haynes, de CD) ineens heel bruikbaar?
Ook de ETK is nuttig, je ziet vrij goed welke onderdelen er zijn, voor a ndere informatie zoals aanhaalkoppel, montage volgorde en zo moet je toch weer boeken hebben.
Het blijft een machtige sport om met behulp van goede documentatie de brommer lekker rijdend te houden.
En dit Forum helpt mij vaak heel goed.
Bedankt mensen
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

Dit is ook een handige site om aan service manuals te komen, ook van andere merken.
(BMW rijders gaan heel soms wel eens vreemd)
http://home1.stofanet.dk/ptheo/

Vgr Arie
Reply
Reactie van bezoeker 'Ben', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, ook ik heb de cd gekocht. Heb hem helemaal niet geinstalleerd maar zo in zijn geheel naar de harde schijf gegooid. Vandaar uit kun je de pdf-files met Adobe bekijken. Ook ik had de manual van de 80/7 nodig en heb hem uitgeprint. Bijna 300 paginas. Maar nu heb ik wel een 5 cm dikke en perfecte handleiding om te sleutelen. Staan verder leuke dingen op voor de BMW freak.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)