Hobbyist Forum
Zijstandaard K100 RT - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Zijstandaard K100 RT (/showthread.php?tid=969)

Zijstandaard K100 RT - Forum import - 04-29-2004

Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn K100 RT heeft een zelf wegklappende zijstandaard. Om hem met een veilig gevoel op die standaard te zetten, moet ik eerst afstappen en vervolgens uitklappen en de motor erop laten leunen. Bij rechtzetten van de motor klapt hij automatisch weer terug. Heel veilig, maar soms bij snel afstappen lastig. Kan dat zelfklappen ook anders (of weg)?

Zijstandaard K100 RT - Guest - 04-29-2004

Reactie van bezoeker 'John', geïmporteerd van het oude forum:

Het is niet normaal dat die vanzelf dichtklapt. Normaal klapt die enkel dicht als je het koppelingshendel bedient. Dus nakijken die handel.

Zijstandaard K100 RT - Guest - 04-30-2004

Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ron,

wanneer het banaanvormige plaatje waar de twee trekveren van de jiffy aangehaakt zijn verkeerd om gemonteerd is, klapt de jiffy direct weer om en blijft niet uitgeklapt staan. Heb enige tijd geleden m'n jiffy gedemonteerd om hem even over te spuiten. Na montage bleek deze ook niet uit te blijven staan. Heb toen eens goed naar de tekeningen in het boek van Haynes gekeken en geconstateerd dat ik het plaatje verkeerd om had gemonteerd. Nu werkt alles weer zoals het hoort, bij het intrekken van de koppelingshandel klapt de jiffy naar binnen. Het is wel zaak om de draaipunten goed schoon te houden en regelmatig met wat wd-40 in te spuiten anders zal na verloop van tijd door vervuiling de zaak stroever gaan en moet je evengoed nog met je voet meehelpen de jiffy naar binnen te klappen.

Succes,

Jan

Zijstandaard K100 RT - Guest - 05-10-2004

Reactie van bezoeker 'Daniel', geïmporteerd van het oude forum:

eerste series k100's hadden die automatisch inklappende jiffy, omdat verder geen jiffy beveiliging was.
latere k75/100's hebben een setje dat de jiffy inklapt als je de koppeling bedient, bmw nummer 46 53 2 303 020. zou direct moeten passen. heb alleen geen idee wat dat kost

Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ron enDaniel,

volgens mij was deze koppelingbediende jiffy altijd als optie verkrijgbaar, bij mijn K (1986) zat deze erop toen ik hem kocht.
Als je het bevestigingsplaatje waar de trekveren ingehaakt worden echter verkeerd om monteert werkt 't niet.

Jan

Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:eerste series k100's hadden die automatisch inklappende jiffy, omdat verder geen jiffy beveiliging was.
latere k75/100's hebben een setje dat de jiffy inklapt als je de koppeling bedient, bmw nummer 46 53 2 303 020. zou direct moeten passen. heb alleen geen idee wat dat kost
. Ik heb inderdaad een 88-er en kon niets van een verbinding met de koppeling ontdekken. Ik ga informeren naar de prijs en de installatie-moeite.
Bedankt, Ron

Zijstandaard K100 RT - Guest - 05-18-2006

Reactie van bezoeker 'Koenraad', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn K100RT van bouwjaar 86 heb ik het al enkele malen voorgehad dat ik gestart was met een niet opgetrokken zijstandaard, bij een grondige opkuis van de onderkant van de moto heb ik gemerkt dat er een kabel aan de zijstandaard gekoppeld is. Blijkbaar werkt dit systeem niet. Als ik deze berichten goed interpreteer zou de zijstandaard automatisch de hoogte in moeten gaan als er gekoppeld wordt ?

groeten,
Koenraad