Hobbyist Forum
ATE beter doen remmen - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: ATE beter doen remmen (/showthread.php?tid=922)

ATE beter doen remmen - Forum import - 04-13-2004

Reactie van bezoeker 'Luc Freson', geïmporteerd van het oude forum:

Met de remmen van mijn R100 RS uit '78 (ATE) is op zich niets mis, volgens mij, maar wat meer doortastendheid zou ze zeker niet misstaan. Ik vraag me dan ook af, of de werking ervan kan verbeterd worden en op welke wijze(n) - behalve dan door harder te knijpen.

ATE beter doen remmen - Guest - 04-13-2004

Reactie van bezoeker 'Joop', geïmporteerd van het oude forum:

Sommige mensen zetten rvs remleidingen op hun motor ter vervanging van de oude rubber. Tenzij die oude ECHT oud zijn, zul je het verschil waarschijnlijk alleen merken bij een noodstop : de motor staat dan beslist sneller stil. Bij gewoon verkeer heb ikzelf niet echt verschil kunnen constateren.

ATE beter doen remmen - Guest - 04-13-2004

Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb er sinds een paar jaar ferrodo remblokjes inzitten.
(Hobbyist) Deze vind ik aanzienlijk fijner remmen dan de orginele BMW's. Ze zijn waarschijnlijk wat zachter want ze geven duidelijk meer remstof. Maar wel fijner remmen.

ATE beter doen remmen - Guest - 04-14-2004

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Met rvs leidingen, zachtere blokken en een nieuwe kabel naar de rempomp kan je redelijke resultatan behalen.

Als je niet erg geeft om originaliteit, zet er dan een andere rempomp op van een nieuwer model, eentje op het stuur zelf.

Loop eens bij de Hobbyist binnen voor gebruikt spul.

Groeten, Paul.

ATE beter doen remmen - Guest - 04-14-2004

Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Luc,

De ATE remklauwen zijn er in twee maten nl. 38 en 40 mm. Dit staat aan de buitenkant van de remklauw. De 40mm zijn lichtblauw en zijn iets beter dan de 38mm. Samen met teflon remleidingen met RVS buitenmantel remt dit perfect. De rempomp moet wel een diameter hebben van 14mm tot 16mm.
Als je nog niet tevreden bent dan moet je een 18 inch voorwiel monteren. Als je dan remt dan zit je achterwiel in de lucht.
Sterkte Richard

ATE beter doen remmen - Guest - 04-15-2004

Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

Luc,
misschien overbodig om op te noemen,
maar heb je de remleidingen goed ontlucht?
het wil nog wel eens helpen om de motor een dagje op de zijstandaard te zetten met het stuur helemaal naar links zodat je rempotje op de rechterstuurhelft helemaal naar boven toe staat
vervolgens met een tierap je remhendel zo dicht mogelijk naar je stuur toeknijpen en de boel zo een dagje laten staan
op deze manier heb je kans dat de laatste luchtbelletjes naar boven toe gedwongen worden en dus niet meer in je remleidingen zitten
het gaf bij mij een merkbaar harder remhendel
succes
groeten van RenÈ (R100RT - 1990)

ATE beter doen remmen - Guest - 04-15-2004

Reactie van bezoeker 'Coen Zondervan', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Luc,
Ik heb een R100 RS uit 1977 met de blauwe remklauwen. Daar is een revisieset in gegaan, evenals in de rempomp, en alle leidingen zijn vernieuwd met standaard BMW-onderdelen. Ook de blokken zijn BMW. Ik kan hiermee een "beetje" remmen met twee vingertjes maar ook tot aan blokkeren aan toe in de ankers gaan. Dus, met standaard spulletjes moet het allemaal redelijk goed kunnen gaan mits e.e.a. goed is afgesteld. Dat geldt vooral voor de stand van de blokken. Niet iedereen kan dat goed. Bij mij is het gedaan door Gerjo de Jong uit Alphen. Daarbij moet je misschien ook wel eerlijk durven zijn en onderkennen dat er nu eenmaal motorfietsen zijn die beter remmen dan onze RS'en ;-)
groeten, coen R100 RS 1977 http://members.chello.nl/c.zondervan/

ATE beter doen remmen - Guest - 04-30-2004

Reactie van bezoeker 'Luc Freson', geïmporteerd van het oude forum:

Iedereen bedankt voor de tips. Ik zal er gebruik van maken, te beginnen met de meest voor de hand liggende.

ATE beter doen remmen - Guest - 05-01-2004

Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Luc,

Remt de motor alweer.

Richard