Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Sissende benzinetank K75/K100/K1100 (/showthread.php?tid=893) |
Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Forum import - 04-03-2004 Reactie van bezoeker 'Foppe', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Weet iemand van jullie ook precies hoe het zit met de ontluchting van van de brandstoftank van een K75. Na een ritje loopt de tank enorm te sissen bij de tank. Wat valt er eventueel tegen te doen Groet, Foppe Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-04-2004 Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum: Tijdens een langere rit warmt de tank sterk op (vooral in de zomer) Wanneer de ontluchting verstopt zit zal de lucht er toch op een of andere manier uit moeten. Ik zou eens beginnen met het controleren van ontluchtingsslang. Een goede hulp bij allerlei problemen zijn o.a. het boek Wartung und Reparatur BMW K75 und 100 van Haynes. Jan Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-04-2004 Reactie van bezoeker 'Foppe', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Jan, Waar zit de ontluchtingsslang? Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-04-2004 Reactie van bezoeker 'Marco Stubenitsky', geïmporteerd van het oude forum: Hallo, Het gebeurt bij de K serie motoren, dat de pomp soms wat lawaai kan gaan maken, het geluid lijkt alsof er een lekkende vacuumslang onder de tank is. Ik heb diverse malen gelezen dat ook andere BMW rijders er soms over klagen, hoort er dan een beetje bij, het heeft niets met de kwaliteit van de pomp te maken. Kontroleer dit eventueel door als het geluid aanwezig is de tankdop te openen, als er vacuum in de tank is, hoor je een plofje en weet je dat de ontluchtingsslan verstopt is of afgekneld. Blijft het geluid dan zingt je benzinepomp, deze zit in de tank in de benzine. Veel succes, Marco Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-04-2004 Reactie van bezoeker 'A. Gerritsen', geïmporteerd van het oude forum: hallo foppe de ontluchtings slang zit aan de linker kant,in de benzine tank van je motor die wil er wel is vanaf gaan als je benzine gaat tanken dusss ff naar kijken. Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-04-2004 Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Foppe Bij mijn K100RS gebeurt het wel eens dat als je gestopt bent en het kontakt uit zet. Een zoemend geluid uit de tank. Dan zet ik het kontakt weer even aan en daarna uit. Volgens mij blijft het relais hangen van de benzinepomp. Je went er aan Rob Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-07-2004 Reactie van bezoeker 'J. stollenman', geïmporteerd van het oude forum: Hallo Foppe Weet je het al , wat het is. Jan Sissende benzinetank K75/K100/K1100 - Guest - 04-07-2004 Reactie van bezoeker 'Foppe', geïmporteerd van het oude forum: Dank voor alle tips. Het probleem is opgelost. Oorzaak: Het ont/beluchtingspijpje was verstopt. Hoe het verstopt kan raken geen idee maar doorgeblazen en het probleem was opgelost. |