vastzittende onderdelen . - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: vastzittende onderdelen . (/showthread.php?tid=7667) |
vastzittende onderdelen . - josvd - 07-29-2016 Ben een R80 RT aan het demonteren omdat ik die wil opknappen. loop nu tegen de volgende twee problemen . Cinderkoppen zijn verbust zodat er een dunne bougie in kan. De bougies zit zo vast dat ik ze er niet uit krijg. bougie zit voor de verbindingsmoer met de cilinder dus kan ook de kop niet van de cilinder halen. en of dat nog niet alles is willen ook de uitlaatbochten niet uit de kop. Moeren zijn eraf en de twee knelringen zijn los. Graag advies hoe ik zonder schade de uitlaten en bougies kan verwijderen. WD 40 al geprobeerd en met hobbybrander alles warm maken ook. Note : Balanspijp is al verwijderd . vastzittende onderdelen . - Guest - 07-29-2016 Echte kruip olie en heel veel gedult. Haast maakt dingen kapot ( eigen ervaring) Succes hippie vastzittende onderdelen . - Guest - 07-29-2016 WD40 is alleen waterverdrijver en geen kruipolie. vastzittende onderdelen . - Guest - 07-29-2016 IMAL dan? Staat voor : Ik Maak Alles Los. vastzittende onderdelen . - Guest - 09-14-2016 Hallo Jos, Het is een bekend probleem dat gelijke materiaal soorten gaan vreten als ze met een strakke passing zijn gemonteerd. Ook RVS kan dat doen. De uitlaatmoeren van de BMW zijn berucht. Soms is al het aluminium intakt, maar heeft de ontstane zeer stroeve oxidelaag de zaak superieur vastgezet. Losdraaien met geweld beschadigt de draad op de kop. Als je zeldzame koppen hebt kan de wijsheid zijn deze ringen op te offeren. Heel voorzichtig deze ringen weg boren. Het laatste schilvertje aluminium breekt dan als je de daarvoor gepaste ringsleutel erop zet. De ring buigt iets open en het probleem is opgelost. Jouw vastzittende uitlaatbocht in de kop kan soms met een heen en weer gaande draaibeweging worden gelost. Zoiets noemen ze een vermoeiingsbelasting. Als jou moeheid nu later komt dan die van de pijp in de kop, begint na zo'n 50 tot 1000 jutteringen de pijp iets te lossen. Wel alles goed laten intrekken met echte kruipolie en dat dagen van te voren inspuiten. Tip om grip te krijgen op de pijp. Leg de BMW op het verkeerde oor, met de goede kop omhoog. Pak twee stevige plakjes (dik multiplex) en zet die om (tegen) de uitlaatbocht, een binnen en een buiten. Met een grote lijmklem (1m lang) klem je de pijp heel stevig vast tussen de plakjes. Misschien krijgt 1 plankje een gat waar de balanspijp-stomp in valt. Elke dag echte kruipolie erop en jutteren maar aan het eind van de meter lange klem. Vroeg of laat heb je 'm los. Groeten Louis. R100RS. 1978 260.000 km --Alles komt los, je weet alleen niet waar.-- vastzittende onderdelen . - Guest - 09-15-2016 Heb onlangs nog wat los gekregen met freeze en release van loctite. Dit middel is een soort dunne olie die er tussen kruipt en heel snel afkoelt tot -38 graden. Het idee is dat eventuele corrosie dan los knapt. (zie http://www.loctite.com.au/3320_AUE_HTML.htm?nodeid=8802649931777 ) Wellicht de moeite van het proberen waart ? |