Hobbyist Forum
Carter pakking - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Carter pakking (/showthread.php?tid=7500)

Pages: 1 2

Carter pakking - Fwalhof - 09-28-2015

Ik krijg het carter van mijn R51 niet goed dicht met een kurken pakking. Blijft zweten.
Ik zag dat de Hobbyist een ook papieren pakking voor het carter verkoopt. Zou deze beter afdichten?
Kan ik de papieren pakking ook in combinatie met vloeibare pakking gebruiken?
Het carter is trouwens wel vlak, dus daar zit het probleem niet. Wie heeft een goede tip?

Frits

Carter pakking - Guest - 09-28-2015

Als ik me goed herinner hebben de R51s een stalen carterpan. Is die wel goed vlak? Volgens mij hebben ze de neiging bij de boutgaatjes wat uit te stulpen door het aantrekken van de boutjes in combinatie met de dikke kurkpakking.

Met vriendelijke groet,

PeterH

De stalen carter pan is bij mijn R51 reeds vervangen door een verdiepte aluminium exemplaar. Deze is perfect vlak.

OK, dan de dunne pakking met vloeibare proberen?
Niet geschoten enz...

Met vriendelijke groet,

PeterH

Lijkt mij ook!
Ik wist alleen niet zeker of de papieren pakking in combinatie met de vloeibare pakking gebruikt kan worden.
Misschien ook maar eens opzoeken met welk aanhaal moment de bouten aangetrokken moeten worden.

Frits

Ben ook even aan het zoeken geweest, kon van de R51 geen aanhaalmoment carterpan vinden, dus maar bij de /5 serie gekeken. Dat blijkt daar (ölwanne an kurbelgehäuse) 1,2 kg/m te zijn.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Dank je voor de tip. Ik ga het proberen!

Frits

Carter pakking - Guest - 09-29-2015

Doe zelf altijd de kurkpakking eerst met Bison Poly Max eerst vast lijmen in carter pan. ( heeft als voordeel dat deze mooi op de plaats blijft bij het bevestigen hiervan.)
Had eerst ook altijd moete om deze lekkage vrij te krijgen.
Hierna nooit meer dit probleem gehad, zelfs niet van een beetje zweten van de pakking.

Tiny

Carter pakking - Guest - 09-29-2015

Ik heb begrepen dat een kurken pakking na verloop van tijd hard wordt en dan niet meer goed afdicht. Daarom toch maar besloten om voor een papieren pakking te gaan. Deze inmiddels bij de Hobbyist besteld. Ga dit wel in combinatie met een vloeibare pakking ( Hylomar ) doen.

Carter pakking - Guest - 04-25-2016

hallo,

ik heb ook problemen met de carterpanpakking, na vervangen (origineel) blijft deze toch zweten en licht lekken.
Voor m'n klepdeksels heb ik ooit bij Boxertoko siloconenpakkingen kunnen kopen; een aanrader! nooit meer problemen! en elke keer opnieuw gebruiken na kleppen stellen!
Weet iemand of deze ook voor de carterpan te koop zijn?
Hierboven wordt gesproken over vloeibare pakking samen met papier. Hoe zijn de ervaringen? ik hoor het graag,
groetjes