Hobbyist Forum
Remschijven - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Remschijven (/showthread.php?tid=729)

Pages: 1 2

Remschijven - Forum import - 01-19-2004

Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo, de voorremschijven van mijn r 100 rt zijn dun aan het worden. Tevens zijn ze niet vlak meer (groeven).
Ze zijn nieuw en orgineel nogal duur zag ik in de prijslijst.
Wat kan ik het beste doen.
Imitatie schijven kopen, tweedehands schijven kopen of eens op een sloop kijken.
Als dit laatste het geval is zou ik graag een adres willen weten waar deze zitten rondom Den Haag.
Bas

Remschijven - Guest - 01-19-2004

Reactie van bezoeker 'dirk kruis', geïmporteerd van het oude forum:

beste bas als je op een ding niet moet bezuinigen is dat wel op remmen geen tweedehands geen imitatie gewoon orgineel gewoon bestellen bij de hobbyist
het is even slikken maar het is een goede inverstering
en wel zo veilig!

Remschijven - Guest - 01-19-2004

Reactie van bezoeker 'ad', geïmporteerd van het oude forum:

Helemaal met Dirk eens wat betreft het bezuinigen. Maar vergeet niet dat er ook nieuwe motoren in de poeier gereden worden. Daar zitten nog heel goede remschijven op. De postorderservice van de Hobbyist komt ook rondom Den Haag, ook al is Den Haag wat achteraf.

Succes,
Ad

Remschijven - Guest - 01-20-2004

Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Wat een tobbers zijn die BMW rijders toch.
Als je echt goedkoop uit wil zijn koop dan een Jawa.
Maar ga austublieft niet bezuinigen op je
Ho ho ankers.
Ik weet niet of er een apart tarief is voor
Den haag met postorder.
Sterkte met uitgeven van Euroos.
Doeg Rob

Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben het met iedereen eens die zegt dat je met remmen geen risico¥s moet nemen. De imitatie remschijven die we hebben zijn van Grimeca (originele remmenlverancier van diverse Italiaanse motoren zoals Aprilia en zijn gemaakt van hetzelfde Krupp staal waar ook de originele remmen van gemaakt zijn. Doen echt niet onder voor de BMW schijven. Er zijn beslist klanten die hier mee rijden en ook het forum lezen.
We hebben deze schijven ook voor de K75/100 zonder ABS en voor de K1100 en R1100RS/RT en 1100R. Scheelt veel geld t.o.v. de originele.

Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Bas,

de hooijzers moet je niet tweedehands kopen, want je weet niet wat met die schijven is gebeurd. Nieuwe schijven zijn gewoon stervens duur, dat is gewoon niet normaal. De alternatieve oplossing; verwijder de schijf van het hart dmv de nagels te verwijderen en koop nieuwe schijven. Deze worden weer op het hart gemonteerd met bussen en/of met nagels. Deze losse schijven zijn stukken goedkoper en je kan kiezen uit verschillende materialen. Dat is RVS of gietijzer. Dit alles is verkrijgbaar bij de Hobbyist.
Sterkte Richard

Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Dank jullie wel mensen voor de reacties.
Ik ben er uit, nog even sparen en dan nieuwe schijven erop.
Ze kunnen nog wel even mee.
Even voor Kasper, wat kosten die schijven waar het over hebt? Is dat met hart zoals Richard ze noemt of zijn het losse schijven. Mijn voorkeur gaat uit naar complete schijven.

Bas

De losse schijven hebben we alleen nog maar van gietijzer voor de K75/100 en boxers na 1985. Verkopen we echter niet graag omdat bij het verwijderen van de klinknagels het hart van de schijf vaak beschadigd wordt. Als men dan nieuwe schijven monteert, dan gaan ze na ongeveer 3000 km trillen.
Met de Grimeca schijven hebben we bijna nooit een probleem.
Kaspar van de Hobbyist

De Grimeca schijven worden compleet met hart geleverd en kosten voor de oude boxers of K75/100 EUR 119,00 per stuk incl. BTW

Remschijven - Guest - 01-21-2004

Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Als ik in de winkel (deze website) zoek op Grimeca dan kom ik 2 schijven tegen (nr 34509 en 34507) welke moet ik hebben voor een R100RT uit 82?