Hobbyist Forum
Biezen R51/2 - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Biezen R51/2 (/showthread.php?tid=7236)

Pages: 1 2 3 4 5 6

Biezen R51/2 - Guest - 11-06-2014

Hoi Tiny, nee, niet nieuw gekocht, hij was toen 3 jaar oud. Heb geen reden om aan te nemen dat hij overgespoten was.
Ik denk overigens met betrekking tot nieuwe biezen dat iemand moet doen wat hij mooi of praktisch vindt.Dat kan ook het origineel kopiƫren zijn, of het volledig weglaten.

Met vriendelijke groet,

PeterH

Beste Ton:
Jij vind dit ZEVER praat, nou voor jou misschien wel.
Maar daar ik zelf in deze materie zit, zie ik het toch iets anders.
En met lezen of zien, bedoel ik een schrijven van BMW in die jaren waar dit vermeld staat of te zien is op film.
En niet een of ander antwoord waar ik echt niet wijzer van wordt.

Op wat voor manier de biezen op het oppervlak aangebracht zijn, geschilderd, uitgespaard of opgeplakt, is alleen maar van belang voor een purist. Van 2 meter afstand valt de manier al niet meer op.

Dus iemand die iets in de meest pure vorm wil houden.

Dat is de definitie van het woord purist als ik het wel heb.

Leuk om te lezen.

Ik wist al wel dat BMW "ooit" eens met plakbiezen heeft ge-experimenteerd,
Maar op welk motor type, en het aantal motoren wist ik niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de originele vorm van de biezen zoals op het voorspatbord van Frankie 1812 wel goed vind passen bij de vorm van dat spatbord.

Groetjes, Kees.

Biezen R51/2 - Guest - 11-07-2014

Tiny

Ook in dit duitse blad Classic motor Cycles nr. 2/94 met het zeer uitgebreide artikel artikel "Originalgetreuer Wiederaufbau R90S" wordt vermeld dat in het begin BMW bij de R90S plakbiezen heeft gebruikt en in 1975 is overgegaan op gepenseelde biezen. En inderdaad kwamen er stukjes plak bies tevoorschijn tijdens het restauren van mijn R90S.
En ja op het moment dat er wat, hoe klein ook, aan de motor veranderd, verbeterd (rvs), vervangen (met verkeerd productiedatum stempel) gespoten etc. wordt is hij niet meer origineel. Dat geldt dus ook voor mijn motor. Maar ik kan je zeggen dat het rijplezier er niet minder om is en ik heb hem niet gekocht om te speculeren. Ik heb er gelukkig dus alleen nog maar plezier van gehad.

Ik vindt dat het allebij moet kunnen ik heb ook een custem bmw waar ik mee doe wat ik mooi vindt en ben nu met een R51/2 bezig die ik zo origineel mogelijk wil houden. Dus iedereen gewoon doen wat jezelf wild toch

Wat heet origineel.

Als je een oudere motor hebt waar van oorsprong een duplolamp 35 W ingezeten heeft en je vervangt die door een halogeenpit met duplofitting voldoe je al niet meer aan de oorspronkelijke uitvoering. Hetzelfde gaat op voor remvoeringen. In de oude zat asbest en nu een ander materiaal. Ook als een frame in de poedercoat of 2 componenten lak gezet wordt stap je al af van het idee van origineel.

Wat wij willen (in ieder geval ik) is een motor die optisch origineel lijkt maar wel de maximale veiligheid biedt die met dat model te bereiken is.

Beste Jaap:

Daar zeg je het al, wat wij (jij) willen is optisch zo origineel mogelijk.
Dat is toch op de eerste oogopslag de LAK.
En het type waar je naar kijkt of dit zo origineel mogelijk is.
Dus tank-wielen-stuur-spatborden-hendels-zadel.
Ieder maakt natuurlijk voor zich zelf uit hoe ver je hier in gaat.
Maar dikwijls is het prijskaartje dat hier aan hangt de belemmering voor de meeste.
Is natuurlijk niets mis mee, maar dit maakt wel het verschil.

Tiny,
ik had tot voor kort een originele 74 zwart-zilver R90S met geplakte biezen,
dit is goed te zien doordat de biezen op de stuurkuip aan de onderkant (bij knipperlichten) tot " om de bocht" of wel de binnenzijde van de kuip zo'n cm doorlopen. de biezen zitten wel onder de lak

Reynout