Hobbyist Forum
inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 (/showthread.php?tid=7055)

Pages: 1 2 3


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - ariej - 01-23-2014

Hoi mensen. Mijn bmw loopt goed stationair en loopt verder goed, maar loopt in een smal toerengebied direct boven stat. toerental erg onregelmatig, en als je het gas in deze positie laat staan, kan de motor zelfs afslaan.

Ik vermoed dat de motor 'daar' te weinig krijgt. Dit zou ook het -soms-zachtjes ploffen in de uitlaat kunnen verklaren als ik het gas dichtgooi.

Ik heb de regelschroeven zo afgesteld, uiteraard met warmgereden motor, dat hij stationair het hoogst loopt (maar moet hij misschien toch wat rijker?)
De carbs zijn recent voorzien van een revisiesetje (gasbuizen, sproeiers etc) en nieuwe membramen en zijn met een vacuümmeter synchroon gezet.
Het ontstekingstijdstip heb ik nagezien en de vervroeging werkt ook.
De bougies hebben een goede kleur.
Is er een std. positie voor de sproeiernaalden?
Misschien heeft iemand hier een soortgelijk verschijnsel gehad en kan me een tip geven.
Alvast Dank!


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 01-23-2014

Altijd aan de rijke kant gaan zitten bij het afstellen
Ploffen duidt inderdaat op een arm mengsel
Zijn "alle" stationair gaatjes goed schoon bij de gasklep?
Heb je ook je kabels goed afgesteld?
Is de gasklep eruit geweest ?

Bep

PS Kijk op mijn website voor het afstellen.


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 01-23-2014

ik had een vergelijkbaar verschijnsel, in stationair een beetje gas geven en het toerental ging even omlaag. mengel wat rijker zetten en het is over.



inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 01-24-2014

heb het zelfde voor had met mijn bmw r 100 rt 1978, het reed lijk een paard, ik had een boyer ontsteking met kleine spoelen. Elektronische ontsteking gestoken van silent hektik mee de bobines bij. draait zeer soepel nu groot vermogen verschil en zeer makkelijk af te stellen. Heb wel nu heel klein beetje dood punt als ik vertrek aan de lichten maar da ligt aan stationair zeer lage toeren, ik denk dat ik 600-800 toeren doe stationair. het start ook zeer snel...


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 02-06-2014

Ik heb de gaskabels vervangen want ondanks afstellen metr vacuummeters bleef hij kut lopen, goed ik heb ook gehoord dat je grote twins niet met vacuummeters kan afstellen. ik heb ook de carbs uit elkaar gehaald en troep uit rare plaatsen gehaald.
nu wilde ik 'm opnieuw synchroon-zonder meter- afstellen maar rechts wil hij niet regelamtig lopen, mengselschroef uitdraaien reageert hij heel onregelmatig op. uitdraaien is vooral harder lopen tot op het eind. membarmen zijn nieuwm geen valse lucht.
Begin het ding zat te worden.. iemand een idee voor deze geldput?
@ bep, waar/hoe vind je de 'stationair gaatjes', IN of BIJ de gasklep???


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 02-06-2014

Quote:Ik heb de gaskabels vervangen want ondanks afstellen metr vacuummeters bleef hij kut lopen, goed ik heb ook gehoord dat je grote twins niet met vacuummeters kan afstellen. ik heb ook de carbs uit elkaar gehaald en troep uit rare plaatsen gehaald.
nu wilde ik 'm opnieuw synchroon-zonder meter- afstellen maar rechts wil hij niet regelamtig lopen, mengselschroef uitdraaien reageert hij heel onregelmatig op. uitdraaien is vooral harder lopen tot op het eind. membarmen zijn nieuwm geen valse lucht.
Begin het ding zat te worden.. iemand een idee voor deze geldput?
@ bep, waar/hoe vind je de 'stationair gaatjes', IN of BIJ de gasklep???

Foto van de gaatjes.
http://fudpucker.smugmug.com/Motorcycles/Mypics/i-JcKg5X7/0/XL/NCM_0179-XL.jpg
Lees ook dit eens http://bmwmotorcycletech.info/earlybingR75CV.htm

Bep



inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 02-06-2014

Volgens mij zit er een klein gaatje NA de gasklep, waar het stationair"mengsel" vanaf de regelschroef in de venturi komt.
Als ik de storing goed begrijp kan de vervuiling ook nog in het gas-overgangsdeel zitten, (klein gaatje VOOR de gasklep). Hele stationair systeem bestaat naar mijn idee uit twee kleine kanaaltjes, een soort voormengkamertje,
twee openingen naar de venturi, een sproeier en een regelschroef. Mogelijkheden genoeg voor een verstopping.

NB: mijn RS begon ooit steeds beroerder te lopen en bleken de luchtbijmengkanalen rond de hoofdsproeiers vol prut te zitten.

Met vriendelijke groet,

PeterH


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 02-06-2014

Hoi Arie,

Met carburateurs kan je heel lang stoeien zonder bevredigend resultaat als je pech hebt. Als je je carburateurs laat renoveren door een echte specialist, ken je je motor niet meer terug weet ik uit eigen ervaring. Iemand die echt perfect werk levert is Andreas Westphal, user redb@ron op 2-Ventiler.de. Kan ik je zonder enige aarzeling aanraden.

Groeten, Ton


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 02-07-2014

Zijn die carbs al in de Ultrasoon geweest? Vlotterbakje het kleine gaatje of sproeier
ook goed open?
Uit eigen ervaring!


inhouden direct boven stat. rpm r100rt 1981 - Guest - 02-09-2014

Ik heb de-gereviseerde- carb nu op tafel uit elkaar liggen -alweer- en kan niets vreemds of verstopts vinden..
met deze motor meer gezeik in 1,5 jaar dan ik ooit met met dnepr gehad heb..