Hobbyist Forum
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer (/showthread.php?tid=6747)

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 09-22-2013

Güde 400 / 10 / 50 met glasparel. Werkt prima alleen wel met engelen geduld! het is mijn eerste ervaring met een eigen straalcabine en had het naïeve idee dat het ff blazen en klaar zou zijn. Niks is minder waar... cm voor cm!

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 09-26-2013

De laatste rit voor dit jaar is voor mij achter de rug, op en neer naar Luxemburg.
Dus de grote ombouw kan beginnen. Woensdag begonnen met de achterkant 'elektriek vrij' maken en keurig alle bedrading gelabeld.
Subframe gedemonteerd en na veel meet- en rekenwerk versmald met 4,5cm. Alle bevestigingspunten op de juiste breedte maat gebogen. Het zitgedeelte wordt uiteindelijk smaller en korter met een kleine opstaande tail, waarschijnlijk 45 graden om de billen van mijn vrouw toch iets van houvast te geven. (Bijkomstig voordeel is dat zo'n opstaand kontje direct wat 'snelheid' meegeeft aan de algehele look!

Btw, iemand al een idee wanneer de jaarlijkse meeting in Austerlitz zal zijn in 2014? Dan kan ik mijn planning hierop aanpassen!

De laatste rit voor dit jaar is voor mij achter de rug, op en neer naar Luxemburg.
Dus de grote ombouw kan beginnen. Woensdag begonnen met de achterkant 'elektriek vrij' maken en keurig alle bedrading gelabeld.
Subframe gedemonteerd en na veel meet- en rekenwerk versmald met 4,5cm. Alle bevestigingspunten op de juiste breedte maat gebogen. Het zitgedeelte wordt uiteindelijk smaller en korter met een kleine opstaande tail, waarschijnlijk 45 graden om de billen van mijn vrouw toch iets van houvast te geven. (Bijkomstig voordeel is dat zo'n opstaand kontje direct wat 'snelheid' meegeeft aan de algehele look!

Btw, iemand al een idee wanneer de jaarlijkse meeting in Austerlitz zal zijn in 2014? Dan kan ik mijn planning hierop aanpassen!

Dat zal wel weer iets van mei/juni worden, die periode leek goed te bevallen, maar alle suggesties zijn mogelijk en alle opties open!

Met vriendelijke groet,

PeterH

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 10-03-2013

Gisteravond weer lekker bezig geweest en het zitje heeft eindelijk zijn uiteindelijke vorm! 4,5cm smaller en 4cm korter. Dit lijkt een minimale verandering maar met het nieuwe zadel in het formaat van het frame wordt het uiteindelijke zadel 9cm smaller en meer dan 24cm korter. Ondanks het inkorten blijft er genoeg ruimte voor moeders de vrouw.

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 10-03-2013

We zijn benieuwd....maar: als de vrouw maar tevreden is!

Met vriendelijke groet,

PeterH

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 10-04-2013

Hé Mischa, dat is idd een stuk korter. Kun je een voorbeeld laten zien of iets van een schetsje van de nw. buddy.

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 10-04-2013

Bert, hier een voorbeeld

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 10-05-2013

Vind ik niet verkeerd, vaker gezien maar nog nooit op een BMWBoxer.
Wordt een mooi project, succes met de afwerking.

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 10-10-2013

Weer een stuk kaler. Alleen het zitje is nog steeds niet recht. Is behoorlijk lastig met het asymmetrische subframe!
Wel weer goede ideeën voor de (ver-)plaatsing van startknop, kill-switch, contactslot, remcilinder (achter). En eindelijk een betere oplossing voor de carter ontluchting.
Lekker bezig!