Hobbyist Forum
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer (/showthread.php?tid=6747)

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 05-28-2013

Fraaie fiets Knasterd! Ik kan hem niet goed vergroten maar zie dat je je luchtfilter nog origineel hebt. Zou je voor mij een fotootje kunnen posten van de achterkant, ik ben benieuwd naar de looks van het zitje en de plaatsing van de kentekenplaathouder en achterlicht.

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 05-28-2013

Ik kan je wel wat mailen. Heb je meteen betere resolutie. Wat is je mailadres?

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 06-02-2013

Knasterd, heb je de dempers er ook uitgehaald?

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 06-08-2013

Nee, dat niet. Heb de sproeiers ook niet aangepast, ding loopt er hartstikke mooi op!

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 07-10-2013

Foto's van mijn nieuwe M-stuurtje! Het koste mij minder dan 3 minuten om hieraan te wennen. Heb er inmiddels 2000km opzitten met dit stuurtje. Rijdt heerlijk én ziet er (mischien wel) beter uit dan clipons...

Graag jullie mening!

As vrijdag weer eens lekker een avondje sleutelen.

Het ToDo lijstje lijkt alleen maar langer te worden...

- De nieuwe Hoske dempers moeten nog iets meer lucht kwijt kunnen en als het meezit harder blaffen dus het 'TÜV-schotje' even doorboren.
- De koffersteunen weer verwijderen na een geslaagd motorweekendje Duitsland.
- Mijn nieuwe achterlicht / kentekenplaathouder monteren (zie foto).
- Nieuwe knipperlichten (achter) monteren 'naast' de buddy.
- Contactslot in koplamp plaatsen.
- Oliekoeler verwijderen
- Carburateurs finetune (grotere sproeiers en naalden)
- (wederom) In alle rust de achterkant/zadel door mijn wimpers bekijken om hiervoor nu eindelijk eens de juiste oplossing te verzinnen

Mischa,

andere sproeiers zijn makkelijk te doen, maar gasnaalden, welke ga je dan nemen?
Je weet niet met deze carburateurs waar de gasschijf staat tijdens het rijden, je regeld alleen de onderdruk en daar past de gasschijf zich op aan. Met andere woorden, half gas met weinig toeren staat de gasschijf geheel boven aan met 5000 toeren bijna onderaan.

Richard

Richard,
Ik ga mij daar in laten adviseren. Ik heb daar jammer genoeg te weinig kaas van gegeten. Maar dank je voor je opmerking ik neem het mee!

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 07-21-2013

Ziet er goed uit!
Veel dingen zijn precies hetzelfde als bij mij, maar dat zal wel komen omdat jij ook naar de motoren van JC hebt gekeken :-)

Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer - Guest - 07-21-2013

Richard, ik heb mij inderdaad door JC Motors laten inspireren, plaatsing van de accu, K&N luchtfilters, enkele benzineleidingen, verwijderen van de oliekoeler... maar de motoren van JC zijn toch té scrambler naar mijn smaak. Al moet ik wel zeggen dat ik binnenkort een scrambler zadel op ga fabriceren maar dat is uit praktisch oogpunt (duo passagier).
Ik laat mij eigenlijk door alle 'kanalen' inspireren, pinterest, flikr, caferacer.xxx enz. enz....
Ik ben nu bezig met het monteren van nieuwe tellers Daytona Velona, massief stalen bullet knippers en achterlicht, maw nog láng niet klaar!