Hobbyist Forum
startprobleem K1100 LT - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: startprobleem K1100 LT (/showthread.php?tid=668)



startprobleem K1100 LT - Forum import - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Wanneer ik op de startknop druk, draait de startmotor wel rond maar neemt de motor niet mee.Na een aantal pogingen doet hij het soms wel goed.


startprobleem K1100 LT - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Waarschijnlijk blijft de starter koppeling hangen, omdat deze vervuild is door sludge.
Je kan een dope toevoegen aan de motorolie, en goed warm rijden, dan de olie verversen.
Dan is de boel weer lekker schoon van binnen, en is het probleem ook opgelost.

Groet. Paul.


startprobleem K1100 LT - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Abe Wiersema', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb deze probleem ook eens gehad met een K100RS. Ik heb het opgelost door de olie te verversen met een synthetische olie en de zaak daarna goed warm te draaien met een lange autobaan rit. Indien dit voor mij niet gewerkt had bleef er niks over dan de start vrijloop mechaniek uit te bouwen en goed te reinigen. Dit is opzich wel een bekend probleem.


startprobleem K1100 LT - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ditzelfde gehad met mijn K75 RT en heb dus ook eerst met de dope geprobeerd het schoon te flushen maar dit head slechts een 2 maanden resultaat waarna ik weer moest doorstarten en dergelijke
Het uiteindelijke probleem werd verholpen door de d starterkrans dus te vervangen door een nieue.
Ik heb dus het hele gedeelte vervangen maar doordat dit voor mij nieuw was heb ik mij alles laten aankopen terwijl ik achteraf denk ik haD alleen maar de starterkrans hoeven te vernieuwen of schoonmaken en de nodige pakkingen en seals.
Dus als je dit probleem nog een keer hebt een flush is een nood reparatie waarna je de motor gewoon uitelkaar moet halen.(valt achteraf best wel mee.
Je moet de versnellingbak en de kardan niet splitsen maar in 1 keeer eruit halen en dan met de torx sleutels de rest.
Al met al als je goed uitgerust bent met spullen en goede 2 dagen werk

suc6 Ko