Hobbyist Forum
Registreren nieuwe forumbezoekers - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Registreren nieuwe forumbezoekers (/showthread.php?tid=6523)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - Marcel Vredeveld - 12-08-2018

Hoi andere BMW'ers. Ik kom al vreselijk lang bij de Hobbyist en rij al 55 jaar motor en ben nu eindelijk lid van het forum.
Dit komt mede omdat er problemen waren met het registreren,  dan probeeer je het weer eens en werkt het wéér niet en denk je laat maar zitten.

Maar...met behulp en het handmatig gegevens invoeren door Chris is het nu toch gelukt. Chris nogmaals bedankt.

Mijn naam is Marcel Vredeveld en ik woon in Goirle, vlak onder Tilburg op een steenworp vd Belgische grens. Tot een paar jaar geleden heb ik mij hobbymatig bezig gehouden met het restaureren en berijden van vooroorlogse Engelse motoorfietsen van voornamelijk AJS en Matchless.

Voor alle zekerheid stond er dan  ook meestal wel een BMW in de garage want je hebt toch ook een betrouwbare motor nodig en zodoende is miijn huidige motor de zesde BMW  in mijn rijke motorleven. De eerste kwam in 1972 een R50/1, nadien is er nog 2x een R50/2 gekomen, een R65, een K75S en nu last but not least nu een R100R CLASSIC.

Na kontakt met de fabriek in Berllijn ben ik te weten gekomen dat mijn motor op 23 augustus 1993 geproduceerd is en in maart 1994 uitgeleverd aan de dealer in Frankfurt am Main. Diezelfde maand is hij verkocht bij een BMW dealer in Valencia Spanje en daar ook voor het eerst op kenteken gezet, ik ben de derde eigenaar.

Voor zover ik heb kunnen nagaan zijn er van deze classic (officieel 1994 en 1995) slechts 2473 geproduceerd, Wie heeft hier meer gegevens over en rijdt ook zón zelfde motor? Graag kontakt !

Als het is gelukt zijn er 2 fotos van mijn motor te bekijken, ik ben benieuwd naar reakties. Marcel.
Close

Alsnog de foto"s van mijn R100R CLASSIC. Marcel,

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - cent - 01-15-2019

Goedenavond mederijders,

Sinds vandaag mij weer actief gemaakt op dit forum. Ik ben Gert, 47 jaar, en woon in de mooie Hoeksche Waard.
Mijn eerste motor en ook nog mijn huidige, is een rode k75 uit 1991 met inmiddels 210.000 km.
Niet de mooiste maar rijdt bijna iedere dag, zomer en winter, en blijft gaan.
Uiteraard de nodige onderdelen in de loop der jaren bij De Hobbyist besteld.

Nu kom ik toch ook op een vraag:  er moet het eea aan de motor worden gecontroleerd en afgesteld.
Start lastig en een kleine ratel ( distributie of dempingsblokjen dynamo, alles kan)
Je zou denken koop toch een andere maar ja, hij hoeft voor mij niet weg, ik weet wat ik er aan heb.

Graag zou ik een bmw technisch oog er naar laten kijken om een goede beslissing te nemen.
Is er lezer die wat kan checken etc. 
Ik wil best wat geld in onderdelen steken maar weet ik niet waar ik moet beginnen om de K weer lekjer te laten rijden.

Vriendelijk bedankt,

Gert

problemen met dynamo R80RT 7 - Paulus62 - 04-30-2019

Beste BMW techneuten,

Ik ben een nieuwe forum bezoeker Paul Berkelmans.
Op advies van De Hobbyist heb ik me aan dit forum toegevoegd.
Ik heb namelijk problemen met de stroomvoorziening van mijn BMW R80RT van 1979 en ik hoop dat iemand mij de oplossing kan geven.

Bij mijn laatste toertocht ging het controle lampje van de laadspanning steeds harder branden.
Uiteindelijk ben ik met stadslicht naar huis gereden omdat ik bang was dat ik onderweg met een lege accu kwam te staan.
Thuis gekomen heb ik een nieuwe accu geplaatst omdat deze al een aantal jaren oud was en ik het geen slecht idee vond om hem eens te vervangen. Dit gaf geen resultaat tot het probleem. Daarna de koolborstels vervangen en de sleepcontacten van de rotor geïnspecteerd en gereinigd.
zonder resultaat.
Naar De Hobbyist gegaan en ( omdat het een uur rijden is ) meteen maar voor het zekere gegaan en een nieuwe spanningsregelaar, gelijkrichtbrug en koppel-kabelsetje aangeschaft.
Helaas geen resultaat, althans, door de nieuwe spanningsregelaar ging wel mijn dashboard-lampje uit, maar met motor uit en contact aan brand het ook niet.
Op de koolborstels meet ik met draaiende motor 10,5 Volt ook als ik gas geef.
Op de accu meet ik  11,5 Volt, bij stationair maar ook met vol gas.

Wie kan mij zeggen wat nu te doen ?
Is de stator-spoel misschien stuk of de rotor defect ?
Meer zit er volgens mij niet op, maar voor ik deze investering aan ga wil ik graag een advies van iemand.

In afwachting van een reactie verblijf ik met vriendelijk groet,

Paul.

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - schrijver - 05-04-2019

Hoi Paul,
Start een nieuw topic.
Deze 'rubriek' is alleen bedoeld voor het voorstellen.
Niet iedereen leest dat.

Je probleem lijkt inderdaad op de dynamo te wijzen, mogelijk weet iemand de beste test methodiek hiervoor.

Succes

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - laicone - 05-27-2019

Hallo,

Mijn naam is Franka, wij zijn sinds drie jaar in het bezit van een BMW r100/7 met een EML zijspan (naast onze Honda CBR1100Xx Blackbirds, Honda cx500 met zijspan en Honda cbr600f). Helaas heeft de BMW een lange tijd stil gestaan voor wij hem kochten en zijn we nu 3 jaar later zover dat we langzaamaan er mee kunnen gaan rijden. Maar we lopen nog wel tegen een probleempje aan hier en daar. Hopelijk kan ik hier af en toe wat raad en daad krijgen, zodat ik de motor beter kan leren kennen (onze eigen monteur heeft het na 3 jaar opgegeven en bijna een burn-out opgelopen aan deze motor en begrijpelijk) Ik ben zelf nu aan het sleutelen, waarbij mijn kennis nog beperkt is, maar werkplaatshandboek erbij en veel vragen en dan komen we er wel! 2 problemen in ieder geval al opgelost Smile, nu de laatste kinderziektes eruit gaan krijgen en hopelijk kunnen we dan nog lang plezier gaan hebben met de kids van deze mooie motor.

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - jan op de bobber - 07-22-2019

Jan op de Bobber de naam zegt het al ik heet Jan en ik woon samen met mijn vrouw en de 2 katten en +/- 50 postduiven
Ik heb zelf een R60 uit 1966 met een R80 RT blok en een Dnepr zijspan alles wel eigenbouw en er een fraaie Bobber van gemaakt waar ik al 10 jaar mee rijd.
Voor mijn vrouw ben ik een andere combinatie aan het opbouwen met een R100 Blok in een jaren 70 frame uiteraard ook met span eraan.

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - JaxR80 - 02-01-2020

Hi All,

Nieuw op dit forum tbv informatie verzamen voor mijn net aangeschafte BMW R80/7 uit 1981. Ik kom uit de omgeving Rotterdam.

De motor heeft RS kuipen en staat op de zijkant R80 RS, hier kan ik niet veel over vinden of zal dit naderhand (de kappen) gebouwd zijn (zie afbeelding?
Het doel is om de kappen eraf te halen, zoveel mogelijk bloot leggen en in kaart brengen wat vervangen dient te worden. De motor heeft 130dkm en volgens de oude eigenaar nog met origineel blok, ik lees hier veel over kleppen vervangen etc, motorblok zweet ook wel dus hier zal ik grondig naar gaan kijken. (wellicht dat iemand dit nog als hobby uitvoert? graag PM)

Bedankt alvast! Groeten Jax.

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - OmarB - 02-02-2020

Welkom op dit forum Jax. 

Je hebt een fraaie R80/7 gekocht. Het bouwjaar is zeker vroeger dan 1981, want o.a. de Ate-remklauwen in de voorvork en het aluminium luchtfilterhuis wijzen erop dat de motor vóór september 1980 is gebouwd. Mogelijk is hij pas in 1981 voor het eerst op kenteken gezet. Zoals je zelf al vermoedde is de RS-kuip op een R80/7 niet origineel (maar wel fraai!). 

Als je meer technische info wilt hebben (over bijvoorbeeld het zweten van het blok) stel die vragen onder "Normal Threads" het forum.

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - Lex Veldhuis - 03-29-2020

Dag allemaal, 

sinds vandaag ingeschreven omdat ik (nog) niet snap waarom het laadstroomlampje van mijn R60/5 niet meer brandt als ik het contact aanzet. 
Hij start dus ook niet meer. Voor die tijd al wat problemen gehad....soms helemaal geen contact...dus ik denk dat ik maar eens begin te onderzoeken
hoe het contactsleutelblok eruit ziet. 

Iemand al briljante suggesties? 

Zit er in de buurt van Houten nog een goede winkel of hobbyist? 

groet
Lex

RE: Registreren nieuwe forumbezoekers - Thijs Dijkman - 05-10-2020

Beste BMW hobbyisten,

Zo te lezen is dit toch hét BMW forum waar ik mij graag bij aansluit. Al meerdere onderdelen bij de Hobbyist besteld en ook erg benieuwd naar deze kennisbank. Ik stel mij dus voor als nieuweling op het forum. 39 jaar, woonachtig in het pittoreske Weesp en sinds 2016 in het bezit van een R100RT uit ‘82. Vorige motoren: GSF600, Fireblade en VT1100C. En nu dan ook overgestapt op BMW. Ik heb twee foto’s gedeeld; de eerste is uit 2016 na aanschaf bij Swift motoren Almere en de laatste van vandaag. Zoals te zien heb ik de motor volledig uit elkaar gehaald en ben nu begonnen met opbouwen na wat straal, spuit en restauratiewerk. Ik hoop hier af en toe een technische vraag te kunnen stellen (als ik er niet uitkom met het werkplaats handboek) zodat ik hopelijk deze zomer nog het project kan afronden en mag touren op de BMW. 

Vriendelijke groet,

Thijs Dijkman