Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. (/showthread.php?tid=6302) |
Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - jvsoelen - 11-29-2011 Ik heb een probleem over bladderende lak van mijn onderkuip en roodgloeiende uitlaten. In de VS hebben ze daar een product recall van gemaakt. Alle R1100RS (op de plaatjes te zien de VS benaming voor de R1100RS met volle kuip) zijn daar teruggeroepen. Zonder pardon. Als je op deze link ( https://www.bmwmc.net/catalog/20.pdf ) klikt krijg je het 9 pagina's tellende document. En dan wordt er bij de BMW dealer keurig een stickertje op je stuur geplakt dat je hem niet te lang stationair moet laten draaien (zie bovenstaande PDF LINK ). Deze belangrijke sticker en toevoeging in mijn service-boekje ontbrak met de nu ontstanen problemen. Dus daarom deze oproep aan jullie en/of BMW dealers wie heeft er nog z'n heeeeeel belangrijke STICKER voor mij ?. PDF- document blz. heb ik NU toegevoegd aan service-boekje. Mvg. J.v.Soelen Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-02-2011 Reactie van bezoeker '@rie', geïmporteerd van het oude forum: Je weet nu toch dat je op moet letten dat je hem niet te lang stilstaand stationair moet laten draaien. Daar helpt dat stickertje echt niet voor Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-02-2011 Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum: Wat een belachelijke oplossing. Hoe zit het dan met stadsverkeer, file rijden of stapvoets rijden? Dat moet toch gewoon kunnen. Is gewoon een ontwerp fout. Miscschien een sticker erop: niet op rijden, alleen om naar te kijken. Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-05-2011 Dat is de conclusie Koos. Ik vind dit wel heel goedkoop dat BMW zich hiermee (Af-maakt ! ). Wie van de ( BMW dealers ) heeft hiermee te doen gehad ?. Laat eens weten wat de goede oplossing is voor dit ( werkelijk ) belangrijk probleem is. Mvgr. J.v.Soelen. Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-06-2011 Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum: Niet voor het een of het ander, maar ik zet mijn R90S ook altijd uit als ik denk dat het wat langer gaat duren voor een stoplicht o.i.d. ik meen dat eens te hebben gelezen ergen in een instructieboekje of zo. Onze boxers zijn luchtgekoeld! Worden bloedheet stilstaand. Chris Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-06-2011 Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum: Met luchtgekoelde bedoel ik natuurlijk rij-wind-gekoelde. Voor de puristen dus. Chris Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-06-2011 Quote:Niet voor het een of het ander, maar ik zet mijn R90S ook altijd uit als ik denk dat het wat langer gaat duren voor een stoplicht o.i.d.Volgens instructieboekjes: niet te lang:boekje /6 -niet langer dan 10 minuten: boekje /7 in verband met onvoldoende koeling door ontbrekende rijwind. Dit "probleem" is inderdaad typerend voor luchtgekoelde motoren, en heeft niets met een ontwerpfout te maken. Een onderkuip maakt het er niet beter op door warmte-insluiting tussen blok en kuip. Vuistregeltje: geen luchtbeweging rond de cilinders = afhankelijk van de buitentemperatuur geen of nauwelijks koeling. Stadsverkeer enz. is normaal gesproken geen probleem, maar er moet dan wel rekening gehouden worden met de eigenaardigheden van een luchtkoeler en dus niet te enthousiast gassen. Met vriendelijke en luchtgekoelde groet, PeterH Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-06-2011 Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Ik rij hier in tropisch land . Als ik de stad induik bots ik op files . Kwestie van timing , wanneer ga ik naar de stad . s'Morgens vroeg dus bij 27 graden . ga ik rond 12 uur dan is 35 graden normaal , vindt brommertje niet lekker . Dus nie doen !! Ook bij afstellen zet ik 2 ventilatoren op de grond , een logische zaak denk ik . Bij normaal rijden op buitenwegen geen enkel probleem . Ze kunnen aardig wat incaseren hoor! Wel de grootste carterpan eronder . Kom nou niet vertellen dat het WEER een BMW kwaal is . Iedere rijwindgekoelde motor is gekoppeld aan dit fenomeen , daar heb je toch geen stickertje voor nodig op je fiets dunkt me . Groetjes Cees. Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-06-2011 Quote: Ik rij hier in tropisch land . Als ik de stad induik bots ik op files . Kwestie van timing , wanneer ga ik naar de stad . s'Morgens vroeg dus bij 27 graden . ga ik rond 12 uur dan is 35 graden normaal , vindt brommertje niet lekker . Dus nie doen !! Ook bij afstellen zet ik 2 ventilatoren op de grond , een logische zaak denk ik . Bij normaal rijden op buitenwegen geen enkel probleem . Ze kunnen aardig wat incaseren hoor! Wel de grootste carterpan eronder . Kom nou niet vertellen dat het WEER een BMW kwaal is . Iedere rijwindgekoelde motor is gekoppeld aan dit fenomeen , daar heb je toch geen stickertje voor nodig op je fiets dunkt me . Groetjes Cees.Ook PeterH/Chris en alle meedenkers: Zou het soms een idee zijn dat we een blower ergens inbouwen, (heeft iemand dat ?.) Mvgr. J.v.Soelen Wie (heeft /of /waar) er voor mij z'n belangrijke sticker bij contactsleutel BMW R1100 RS. - Guest - 12-06-2011 Hebben jullie wel eens een R75 in sahara camouflage gezien? Die motor sleurde een zijspan, machinegeweer, benzinetanks, bepakking èn twee duitsers dwars door de woestijnen van Noord Afrika. Zonder ventilator. Maar wel met een redelijk tamme motor. Weinig PK's=weinig problemen? Wellicht. We willen teveel, dat is het, sneller, meer en groter. Maar dan moeten we niet klagen als het benzineverbruik oploopt, of wanneer het motorblok eens een keer te warm wordt. |