Hobbyist Forum
K75S turbulentie - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: K75S turbulentie (/showthread.php?tid=630)

K75S turbulentie - Forum import - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Waarschijnlijk al wel eerder behandeld in dit forum maar nu niet meer aanwezig.
Ik heb onlangs een heerlijk sturende K75S uit 1991 aangeschaft maar was na het eerste wat langere ritje onaangenaam verrast door het effect van de turbulentie rond mijn helm. Half doof stapte ik af. Ik ben al even aan het zoeken op het www en heb op www.parabellum.com wel een amerikaanse oplossing voor dit probleem gevonden (ombouwen tot toerfiets). Heeft iemand ook een charmantere oplossing ?

K75S turbulentie - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Balthasar', geïmporteerd van het oude forum:

kijk hier eens, ik vind zijn oplossing wel charmant.
http://www.webbikeworld.com/BMW-windscreen/bmw-windscreen.htm

Volgens mij moet dit ook op een S model kunnen, door de schroeven waarmee de ruit vastzitten te verlengen, en met busjes de afstand tussen de ruit en de kuip te vergroten. Door de lengte van de busjes aan te passen kan de hoek van het windscherm worden aangepast.

Het lijkt goedkoop en derhalve de moeite van het proberen waard.

Reactie van bezoeker 'ed', geïmporteerd van het oude forum:

1.koop goede gehoorbeschermers.
2.koop een andere helm.
3.koop een (rt)
als er nog steeds turbulenties zijn,leer er dan maar mee te leven!!

Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Bij www.mdi-motor-cycle-equipment.nl heb ik een elegantere verhoogde flipup ruit gekocht. Koste in guldens over de 200,- maar het is wel een verbetering. Ik heb er voor de pasvorm wel wat aan moeten feilen en schuren. Zie voor een plaatje op www.BMWmcNNL.nl onder boxertjes, ik heb hem namelijk een beetje te koop. Trouwens zonder de ruit heb echt rust aan je hoofd.

Reactie van bezoeker 'Jan Pluim', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor je reactie. Ik heb het resultaat even bekeken bij de boxertjes. Valt me niet tegen. Waarom nog feilen en schuren ? Was het geen speciaal BMW scherm ? Ziet er wel zo uit. Ook even bij MDI gekeken. Gaat het bij jou om de flip-up ruit ?
Zonder ruit, hmmm, misschien eens proberen.
Zou een verlaagde buddy ook nog helpen? Heb jij daar ervaring mee ?

Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Kan je wel een foto mailen van de zijkant, maar ook daar is het knutselwerk niet te zien. Het betreft materiaal naast en boven de richtingaanwijzers (zoals je ziet is de ruit iets breder) en aan de ronding in het verlengde van de onderkant van de koplamp. Het resultaat is goed maar het was een hele klus. De ruit houd zich trouwens goed.
Je kan bij MDI proefrijden met een ruit.
Met een verlaagde buddy heb ik nog nooit gereden. Zonder ruit heb ik wel ervaring en dat is geen flauwekul dat is met mijn Schuberth Concept de beste oplossing wat betreft lawaai.

Reactie van bezoeker 'ed', geïmporteerd van het oude forum:

nou zeg!! nog vijlen en schuren om het passend te krijgen! zonde van het geld
(zou graag het resultaat eens willen zien?)

K75S turbulentie - Guest - 05-18-2006

Reactie van bezoeker 'Rinus', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Waarschijnlijk al wel eerder behandeld in dit forum maar nu niet meer aanwezig.
Ik heb onlangs een heerlijk sturende K75S uit 1991 aangeschaft maar was na het eerste wat langere ritje onaangenaam verrast door het effect van de turbulentie rond mijn helm. Half doof stapte ik af. Ik ben al even aan het zoeken op het www en heb op www.parabellum.com wel een amerikaanse oplossing voor dit probleem gevonden (ombouwen tot toerfiets). Heeft iemand ook een charmantere oplossing ?
Klinkt misschien 'flauw', maar dÈ oplossing: .... oordopjes!!!
Heb zelf ook een K75S (1986), maar vind het een prima motor, ook qua windbescherming.
Ik doe ·ltijd oordopjes in, ook al heb ik het grootste scherm voor m'n snufferd.
Gewone (gele) dopjes, die o.a. bij drogisterijen- en vaak bij motorzaken verkocht worden.
Veel plezier nog op je Beemer :-)
Groet, Rinus

Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum:

Waarde k75S-rijder,
ook ik rijd een k75S zei het met verlaagde zit Ik heb een verstelbaar opzetsukje erop dat tekoop is bij de Hobbyist in Hunsel. Verder gebruik ik altijd oordoppen. Als je 80 rijdt is dat waarschijnlijk niet nodig maar bij 120 en meer zeker wel. De kans op gehoorschade kunt u beter voorkomen......genezen van opgelopen gehoorschade is niet mogelijk. Het opzetstukje leidt heel wat wind af ....maar niet alle.
Zoon rijdt ook K75s met normale zithoogte. Toch veel rijwind om helm. Ook hij gebruikt oordopjes.
Het originele kuipje houdt veel wind van je borst en zo .....maar niet van je hoofd.
Je kunt niet alles hebben ..... sportief en geen rijwind voelen.
Dan moet je een toerkuip nemen met verstelbare ruit. Maar of je dan helemaal niks meer merkt van rijwind?????
Groetjes en succes bij het vinden van een acceptabele oplssing. We horen dat t.z.t. graag.

Reactie van bezoeker 'Gerrit', geïmporteerd van het oude forum:

Jan,
nog een aanvulling op m'n vorige mail:
Voor opzetsukken op de K75S-ruit zie www.verholen.de . Daar staan diverse modellen . Ik heb er zelf een Windschildaufsatz opzitten ongeveer als model Light Top met sleuf.Ik denk dat de Hobbyist ze daar ook van betrekt. Ik overweeg of ik nog 's een wat groter ruitje maak en probeer welk effect dat heeft .......maar de bevestiging van de ruit op de kuip moet die extra windkrachten natuurlijk wel verdragen.
Een groet van Gerrit.