Hobbyist Forum
het afschuwelijke geluid uit mijn r65 - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: het afschuwelijke geluid uit mijn r65 (/showthread.php?tid=6272)

Pages: 1 2 3

het afschuwelijke geluid uit mijn r65 - Guest - 11-06-2011

Andere vraag: aan de binnenkant van de bak hangt overal bruine aanslag, overblijfsel van de olie (die blijkbaar best een keer vervangen mocht worden). Kan ik dat gewoon wegwassen, dan wel met afwasmiddel/remreiniger/oid?

[img]/import/photos/p42312s.jpg[/img]

Quote:De versnellingbak is uit elkaar. Uiteindelijk liep dat best soepel. Het grote lager op de uitgaande as, dus de "onderinliggende" (oem nr 23121338795) voelt rot, gruizig, als ik hem draai, en maakt overeenkomend geluid, gruizig. De rest lijkt nog ok. Kan iemand aangeven hoe je in kunt schatten of een lager kapot is?
Alvast weer bedankt!
Wouter
Daar stond het verkeerde lager. Dit is de goede, of de slechte, 'tis maar hoe je het bekijkt.

[img]/import/photos/p42313s.jpg[/img]

Reactie van bezoeker 'j.p.v.d.keuken', geïmporteerd van het oude forum:

Beste Wouter
Heeft je motor zo.n 70-80000km.gelopen,bijt dan door de zure appel heen en vervang alle kogellagers !!! De bak is nu toch open. Ik heb wel eens een goed aanvoelend kogellager doorgeslepen,dan zie je pas dat hij bijna aan z,n eind is.
v.w.b.bruine aanslag,er kon wel eens water
in je bak gezeten hebben.
Met vr.gr. Johan

Reactie van bezoeker ' marinus', geïmporteerd van het oude forum:

Als je het lager in een bakje benzine schoonspoelt
en olie vrij is , schut het lager dan maar eens heen en weer
dan kun je voelen hoeveel speling er in zit .

Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Ik meen dat er ook lagers met 7 kogeltjes zijn voor de uitgaande as, dit schijnt wat langer mee te gaan. Maar zoals opgemerkt, nu de bak toch open ligt gewoon alle lagers vervangen.

Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Met een slechte kruiskoppeling van de cardanas schijnt dit lager defect te raken, er mag geen zwaar punt in die koppeling zitten.
Idd is een verbeterde uitvoering met 7 kogels.

het afschuwelijke geluid uit mijn r65 - Guest - 11-07-2011

Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Andere vraag: aan de binnenkant van de bak hangt overal bruine aanslag, overblijfsel van de olie (die blijkbaar best een keer vervangen mocht worden). Kan ik dat gewoon wegwassen, dan wel met afwasmiddel/remreiniger/oid?
Als je bak leeg is , schoon spuiten met remmenreiniger van Motip . Dit lost de bruine surrie wel op . Werkt goed !! Groetjes Cees.