Hobbyist Forum
BMW R75/5 - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: BMW R75/5 (/showthread.php?tid=6183)

Pages: 1 2

BMW R75/5 - Forum import - 07-31-2011

Reactie van bezoeker 'O.Edelstein', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn BMW is van 02.73 en hij loop prima .63500 KM
Ik heb wel nieuwe Caburateus gezet ..

BMW R75/5 - Guest - 07-31-2011

Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:

nauw en

BMW R75/5 - Guest - 08-01-2011

Reactie van bezoeker 'Otto', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn Yamaha Diversion 900 met 130000 op de klok is nog origineel en loopt nog uitstekend.

Otto

BMW R75/5 - Guest - 08-02-2011

Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Otto,

Ik denk dat een ieder zijn motorfiets kiest op basis van emotionele en rationele argumenten. vooral van de rationele kun je een hele lijst maken.
de "vele " gebreken welke je op het forum ziet zijn wel verdeeld over een aantal motorfietsen van een respectabele leeftijd waarvan nog niet 5% van gelijke leeftijd en km stand uit het land van de rijzende zon tegenover staan.
Daarnaast zijn vele BMW rijders ook "sleutelhobbyisten" vandaar wellicht ook meer technische vragen. de "japanner rijders" hebben hun motor dan al afgedankt en iets anders gekocht.
Ik begrijp dan ook je reactie niet, alleen maar zeggen dat je ons wilt leren dat er ook andere motorfietsen zijn ?? alsof we dat niet weten.
Ik zie op dit forum ook nooit negatief geschrijf over Japanners. Ieder het zijne, dus het verbaasd me dat "japans" rijders dan wel op deze manier op dit forum moeten reageren.
Toch iets raars. Gebrek aan een "japans sleutel forum " ???? Zeg nou niet dat dat is omdat ze zo goed zijn, er zijn er gewoon te weinig van respectabele leeftijd .
Laat ieder gewoon blij zijn met haar of zijn motor, jij met je Japanner, geen probleem voor welke "BMW er" dan ook.

BMW R75/5 - Guest - 08-03-2011

Mijn beamer van 1974 heeft me tot nu toe nog nooit laten staan,het valt me ook op dat ik maar heel weinig japanners van die leeftijd zie. Hoe dan ook,ik geniet met volle teugen van mijn R50/5.

Groet Fred

Zo'n Goldwing site is verspilde tijd en moeite voor mij, ga ik echt niet op kijken.

En verder kan ik momenteel gewoon rijden met mijn R75/5 uit 1972, trommelrem aan de voorkant doet het naar behoren, achter zit geen rem geloof ik.
Geen last van de hydraulische componenten, die moet ik ontberen, fietsenteller werkt naar behoren, bak schakelt als boter en hij laad ook nog eens goed bij, wat wil je nog meer.
En waarschijnlijk ben ik toch blind, maar dit maakt het rijden des te spannender. En ook deze motorfiets heeft weleens de geest gegeven, maar dat mag, na 39 jaar trouwe dienst en mishandeling door de bestuurder.

Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Rudy, kijk:
http://www.randakks.com/Endurance%20Special%20Honda%20GL10005.jpg

zo kan het ook ;-)

Zo,die zie je nog weinig,mooie motor.

Groet Fred

BMW R75/5 - Guest - 08-05-2011

Reactie van bezoeker 'Johann König', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Otto,

Ik denk dat een ieder zijn motorfiets kiest op basis van emotionele en rationele argumenten. vooral van de rationele kun je een hele lijst maken.
de "vele " gebreken welke je op het forum ziet zijn wel verdeeld over een aantal motorfietsen van een respectabele leeftijd waarvan nog niet 5% van gelijke leeftijd en km stand uit het land van de rijzende zon tegenover staan.
Daarnaast zijn vele BMW rijders ook "sleutelhobbyisten" vandaar wellicht ook meer technische vragen. de "japanner rijders" hebben hun motor dan al afgedankt en iets anders gekocht.
Ik begrijp dan ook je reactie niet, alleen maar zeggen dat je ons wilt leren dat er ook andere motorfietsen zijn ?? alsof we dat niet weten.
Ik zie op dit forum ook nooit negatief geschrijf over Japanners. Ieder het zijne, dus het verbaasd me dat "japans" rijders dan wel op deze manier op dit forum moeten reageren.
Toch iets raars. Gebrek aan een "japans sleutel forum " ???? Zeg nou niet dat dat is omdat ze zo goed zijn, er zijn er gewoon te weinig van respectabele leeftijd .
Laat ieder gewoon blij zijn met haar of zijn motor, jij met je Japanner, geen probleem voor welke "BMW er" dan ook.
de spijker op z'n kop,weet je Otto om aan zo'n oude BMW te sleutelen is gewoon een genot omdat je 90% nog zelf kunt repareren (nou spreek ik voor mezelf) en ik heb jaren japanners gereden en dat is toch iets anders,ik moet wel zeggen qua kwaliteit niets slechts te melden hoor,alleen zo'n oud beestje is gewoon meer dan alleen maar rijden.mvg Johann.

BMW R75/5 - Guest - 08-07-2011

En daar genieten we dan ook met volle teugen van.

Groet Fred