Hobbyist Forum
backfire - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: backfire (/showthread.php?tid=6004)

Pages: 1 2


backfire - Forum import - 03-25-2011

Reactie van bezoeker 'Flip van der Vlugt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rij een r100r uit 92 met een siebenrocksetje en dubbele onsteking. Ik heb alleen last van backfire aan de linkerkant met als gevolg dat de carburateur eraf schiet. Een nieuwe rubberen mof aan de cylinder heeft niet tot echte verbetering geleid.

Het probleem treedt met name op als de motor lage toeren draait (500-800) zoals bij een koude start.

Bougies heb ik recent vernieuwd kleppen zijn gesteld en cylinders gesyngroniseerd.

Wat kan dit zijn



backfire - Guest - 03-25-2011

te grote voorontsteking ??

hans


backfire - Guest - 03-25-2011

Reactie van bezoeker 'Flip', geïmporteerd van het oude forum:

Een te grote voorontsteking? Wat bedoel je daarmee


backfire - Guest - 03-26-2011

ontsteek te vroeg,
ontsteekt mogelijk al als de inlaat klep nog open staat.

2 e mogelijkheid, een niet goed afsluitende inlaatklep.
misschien even een compressietest doen.
na lange stilstand wil een klep wel eens blijven "plakken".
demonteren en goed reinigen,
heb bij de BMW hier geen ervaring mee, maar wel bij bv de stationaire motor van HONDA

succes
Hans


backfire - Guest - 03-26-2011

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Teveel voorontsteking kan zeker een oorzaak zijn.

Bij dubbele ontsteking (twin spark) moet je de ontsteking later zetten.

Groeten, Paul.


backfire - Guest - 03-26-2011

Wil me hier ook aanmelden, heb een soortgelijk probleem.R75/5 van 1972 met 1000 cc Siebenrockset en 36 mm Dellorto's PHF en "gedempte"Magni uitlaten.
Start altijd zonder choke, 2x gas geven ivm acceleratiepomp en het geheel komt tot leven.Loopt onregelmatig koud door allerlei aanpassingen,niet belangrijk, maar als die warm is pets die in de carburateurs, geen backfire dus.Vooral bij stationair of net daar boven, bij 1500-2000Rpm is het weg en loopt dan als vergif.
Carbuarateurs blijven wel gewoon zitten, ontsteking staat goed,klepperij is in orde, te arme of te rijke afstelling wellicht?Zitten Green filters op, met open kelk doet die hetzelfde, zit zelf aan teveel lucht aanvoer te denken, denk ik dan goed?


backfire - Guest - 03-26-2011

Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Lijkt mij een te arm mengsel, hoe zien je bougies eruit?


backfire - Guest - 03-26-2011

Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Dell orto is er wel gevoeliger voor dan Bing, had het ook snel bij VHB 30mm carbs


backfire - Guest - 03-26-2011

Reactie van bezoeker 'Dick B,', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Rudy,

Dat is net de overgang van stationair naar een beetje gas, wellicht kun je het stationair mengsel iets rijker zetten, petsen en "te vroeg" ontsteken is meestal het gevolg van een wat arm mengsel.
Er van uit gaande dat de ontsteking op tijd staat, of deze toch een fractie "later" zetten


backfire - Guest - 03-26-2011

Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens Handboek v Peeters is 2mm op het vliegwiel 1 krukasgraad . Dan heb je een indicatie . Succes