Hobbyist Forum
Ketting v. Distributie - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Ketting v. Distributie (/showthread.php?tid=5950)



Ketting v. Distributie - Forum import - 02-01-2011

Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Geachte Forumleden : Sinds kort hoor ik als ik thuis kom van een rit , een rammeltje onder in de machinekamer voorin. R45 '78 *6301645* dat is bij een km/stand 53000 toch wel snel. Ik ga er vanuit dat het de ketting is van de ditributie. Ik heb een heleboel onderwerpen gelezen op dit forum. Voor ik ga demonteren heb ik toch nog een mischien domme vraag aan julie. Als ik het vliegwiel op O.T. zet ,staan er dan ook merktekens op de tandwielen die in lijn komen te staan. In principe kan de nokkenas dan niet verdraaien, omdat de ene zuiger op einde compressieslag staat ( kleppen zijn dicht) En de andere staat tussen einde uitlaatslag en begin inlaatslag, juist op het moment dat de kleppen dicht staan. Dus dan staat er geen spanning op de nokvolgers. Zijn er dan Merk tekens.

[img]/import/photos/t6170s.jpg[/img]


Ketting v. Distributie - Guest - 02-01-2011

Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, heb het al een paar maal meegemaakt bij r45 en r65 met teller standen van 50000/100000 en 150000, dus lijkt idd rond de 50 mee te gaan.

Als dit eerste keer is zal je waarschijnlijk kunnen volstaan met alleen je ketting (en geleider)
Dit is de enkelrij-ige, de dubbele gaat veel langer mee.

Succes


Ketting v. Distributie - Guest - 02-01-2011

Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Wellicht dat je met iets naspannen ook resultaat boekt?
Is dat zo? 50.000 op deze kleine boxers en dan de ketting op? snel hoor.
gr marcel R80


Ketting v. Distributie - Guest - 02-01-2011

Reactie van bezoeker 'Peterr45', geïmporteerd van het oude forum:

Misschien dat verschil in toerental ook iets te weeg brengt ?
En dit zijn de eerste boxers met de enkele ketting.


Ketting v. Distributie - Guest - 02-02-2011

Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ik ook gedacht : klepveren die meer kilo's vergen waarschijnlijk. Ja, 7750 max. toeren was in 1978 best hoog !! Vandaar ook die korte slag van 61,5 mm. Het komt weer wel goed ! groetjes Cees.


Ketting v. Distributie - Guest - 02-02-2011

op de tandwiel puntjes staan als het goed is volgens mij twee kleine werktekentjes,
zet anders voor de zekerheid zelf twee stipjes verf oid op de tandwielpunten die het dichtste bij elkaar staan.



Ketting v. Distributie - Guest - 02-03-2011

Reactie van bezoeker 'Boxer Bakra', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt jongens, voor de info. De rest is voor die klote monteur. Ik dus.!!!


Ketting v. Distributie - Guest - 02-03-2011

Reactie van bezoeker 'Paulus', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:op de tandwiel puntjes staan als het goed is volgens mij twee kleine werktekentjes,
zet anders voor de zekerheid zelf twee stipjes verf oid op de tandwielpunten die het dichtste bij elkaar staan.
Eindelijk iemand die gewoon antwoord geeft op de vraag van Bakra.
Chapeau tweedehands!

Paulus van Tarsus ( K100 RT)


Ketting v. Distributie - Guest - 02-03-2011

Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Deze info staat ook in de vraagbaak, (van de merktekens)

Ton


Ketting v. Distributie - Guest - 02-03-2011

Quote:<blockquote>op de tandwiel puntjes staan als het goed is volgens mij twee kleine werktekentjes,
zet anders voor de zekerheid zelf twee stipjes verf oid op de tandwielpunten die het dichtste bij elkaar staan.
Eindelijk iemand die gewoon antwoord geeft op de vraag van Bakra.
Chapeau tweedehands!

Paulus van Tarsus ( K100 RT)</blockquote>TweedeHans