![]() |
waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? (/showthread.php?tid=5853) |
waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Forum import - 10-21-2010 Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum: De titel zegt het al. waarom ben jij gemotiveerd om op zo'n relatief oude motor rond te rijden? Heeft natuurlijk raakvlakken met eerder gestarte topics. Ik ben nieuwsgierig naar de verschillende beweegredenen. Die reden van mij zijn bv: relatief goedkoop, je rijdt op een bijzondere motor, je kunt in het huidige verkeer goed meekomen, relatief makkelijk zelf te onderhouden, de meeste werkzaamheden zijn goed bereikbaar. Misschien wel de belangrijkste reden is dat ik vroeger als mijn broer op zijn r50 wegreed ik een heel verlangend gevoel in mijn buik kreeg, dat wilde ik later ook "zo"n motor.' Ik lees graag jullie reacties waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-21-2010 Eigenlijk had ik hem liever als 4 kleps gehad, met een paar Krauser cilinderkoppen er op, maar die had ik misschien beter 29 jaar geleden kunnen kopen. R75/5 1972, still going strong. waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-21-2010 In mijn prille jeugd, ca 1950, vond ik de boxer al een mooi, clean ontwerp. Ik ben een sleutelaar, eerst met Meccano, vervolgens mijn step uit elkaar gehaald en een andere kleur gelakt en mijn eerste fietsje uitelkaar gehaald en weer inelkaar gezet. Dat kreeg natuurlijk een vervolg met revisie van Sturmey Archer versnellingsnaven, opvoeren van bromfietsen en het compleet reviseren van mijn eerste motor, de CX500. Van electronica heb ik geen verstand dus de opvolger van de CX werd een Boxer waar ik veel sleutelplezier aan beleef. Reyer, R80 1985 met s-kuipje waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Sleutel vriendelijke motoren, Gr, Frits [img]/import/photos/p38283s.jpg[/img] waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Reactie van bezoeker 'gert', geïmporteerd van het oude forum: betrouwbaar, degelijk, mooi, verrassende rijeigenschappen. Als ik vroeger als klein met mijn vader ergens liep en er kwam een boxer aan dan moest iedereen even stil zijn en van het autenthieke gekluid genieten, ik heb dat nu nog steeds als ik de motor start. Als je me nu zou vragen way moeten we eraan veranderen, dan zou ik ABS erop willen hebben en voor de rest zou ik hem zo weer kopen. [img]/import/photos/p38284s.jpg[/img] waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum: Omdat ik zo makkelijk beïnvloedbaar ben. Toen ik een paar jaar terug nog rijles had en helm en kleding aan het kopen was vroeg de verkoper wat voor motor ik reed/wilde, waarop ik zei dat ik graag een iets klassieks en onalledaags zou hebben: het liefst een oude Engelse, motor, maar ja, die staan niet bekend om hun betrouwbaarheid. Toen opperde hij dat oude BMW's inmiddels ook al wel klassiek en onalledaags waren, en zo ben ik dus na wat gezoek op Marktplaats bij mijn R65 beland. En elke keer dat ik er op rij ben ik blij met mijn keus, en sinds ik ook wel eens aan een niet-BMW heb geklust ben ik ook elke keer dat ik er aan klus blij met mijn keus. waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Ten eerste het 2-cilindergeluid, dan het makkelijke onderhoud en de (schijnbare) onverwoestbaarheid. waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: Vroeger altijd een BMW willen hebben en nu kunnen betalen. Noem het nostalgie, zijn eenvoud en robuustheid. waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Ik heb ook altijdt op een boxer gereden vanaf mijn 18 jaar (90S), heb er dan na een tijdt een 1100 RT bijgekocht,dit voor mijn 90S een beetje te sparen,na enkele maanden terug verkocht en een 60/6 gekocht.Voel er mij duizend maal beter bij+onderhoud is niet zo moeilijk,en ja als je deze motoren start krijg je toch telkens weer een prachtig gevoel. [img]/import/photos/p38289s.jpg[/img] waarom rij jij op een 2 kleps boxer ? - Guest - 10-22-2010 Mijn 90 S [img]/import/photos/p38290s.jpg[/img] |