Kwaliteit BMW - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Kwaliteit BMW (/showthread.php?tid=5709) |
Kwaliteit BMW - Guest - 06-23-2010 Reactie van bezoeker 'Herman', geïmporteerd van het oude forum: Enige objectiviteit is hier tuurlijk ver te zoeken op een Boxer bmw freak forum. Helaas moet ik de critici gelijk geven, het zijn leuke motoren, en ook voor woonwerk KAN je ze gebruiken. Maar ga asjeblieft niet over die enorme kwaliteit beginnen, want sinds een jaar of 30 hebben de jappen echt alles beter voor elkaar! En ook zijn er vele cardanfietsen uit japan (en die cardans gaan zelden stuk...) Herman CB750 R60-6 Kwaliteit BMW - Guest - 06-23-2010 Heb zelf een kawa 440 ltd gehad van 82. Voor deze motor kan je nog wel wat onderdelen kopen maar vraag niet naar de prijs. Een membraan voor de carburateur is al een probleem. Voor de bmw uit 81 kan ik alles kopen voor een normale prijs. Heb vroeger ook een cx500 gehad, lang leve de nokkenas ketting, bij 200000 kapot en bij 900000 kwam hij weer. Ben toen overgegaan op bmw wat een verschil. Ok iedereen gelijk de vering is slap als je met 2 man en bagage rijd. Heb toen een guzzi cal 3 gekocht prima met volle bepakking en passagier, maar wat een lomp ding was dat Verder is het met een motor ook een gevoel van smaak en daar valt niet over te twisten. Pieter Kwaliteit BMW - Guest - 06-23-2010 Quote:Enige objectiviteit is hier tuurlijk ver te zoeken op een Boxer bmw freak forum.objectief? Dan moet je geen appels met peren gaan vergelijken dan moet je zoals motor vroeger deed een lange duurtest doen onder berijders. Het heeft mijn inziens ook met de vraagstelling te maken die is al zo gesteld dat er om meningen gevraagd word en niet om objectieve meetbare waarden. Ieder spreekt hier (ook ik) vanuit zijn eigen ervaring maar er is niemand die hier een gezamelijke conclusie uit trekt kan ook niet. Want er zijn geen objectieve gegevens voorhanden alleen ervaringen. Dus het blijft een kwestie van smaak en daar .............valt niet over te twisten. Dat doe ik ook niet, ik ben tevreden met mijn 3 beemers waarvan er 1 weg mag omdat ik toch maar op 1 kan rijden. Kwaliteit BMW - Guest - 06-23-2010 Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum: Wat leuk, trollen op het forum. Kwaliteit BMW - Guest - 06-24-2010 Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum: Ging een bak maar een ton mee!!!! In mijn R100R van 1992 heb ik in bijna 17 jaar tijd en zo'n 150.000 km maar liefst vijf keer het uitgaande lager moeten laten vervangen. VIJF!!!!!! Om maar te zwijgen van twee keer een lekkende, niet-reviseerbare achterveerpoot, een kapotte startmotor ergens rond de 60.000 en nog zo wat. Ik hoop echt dat mijn huiige r1150gs minder trammelant zal geven. Kwaliteit BMW - Guest - 06-24-2010 Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum: Ha gerj, Helaas is dat ook nog eens de laatste serie 2 kleps boxer, lijkt me dat het dan opgelost hoort te zijn! zeker gezien het feit dat we het over een stervens dure fiets hebben. Jou soort verhalen heb ik dus ook zat gehoord in mijn direkte vriendenkring/ bmw rijders. Hart uit koppleingsplaat, hoor je ook te vaak. spijtig. En wat te denken trouwens van de transalp ? kom je vaak zat tegen in de winter. En diversions (ook met 2 ton op de klok...) Kwaliteit BMW - Guest - 06-24-2010 Reactie van bezoeker 'Remco', geïmporteerd van het oude forum: Kawasaki z550GT is ook een heerlijke winterfiets. Met cardan, en loopt als een zonnetje. Nooit problemen mee. Kwaliteit BMW - Guest - 06-24-2010 Reactie van bezoeker 'GerJ', geïmporteerd van het oude forum: Quote:Kawasaki z550GT is ook een heerlijke winterfiets. Met cardan, en loopt als een zonnetje.Tja, maar mijn broer heeft er lang geleden eentje nieuw gekocht en die is nu echt helemaal op met minder dan 150.00 op de teller. En dan wel al vrij snel een nieuwe uitlaat nodig gehad en ooit een keer klep- en zuigerrevisie. Dus echt niet duurzamer dan de BMW 2-kleppers. Kwaliteit BMW - Guest - 06-24-2010 Reactie van bezoeker 'Remco', geïmporteerd van het oude forum: 150.000 voor zo'n ding is toch goed. Dan is hij op en heeft z'n geld opgeleverd. Kwaliteit BMW - Guest - 06-24-2010 leuke discussie, maar je blijft appels met peren vergelijken. Kunnen jullie niet schrijven/zorgen dat we een goede nieuwe regering krijgen, dat lijkt me veel interressanter. Aan oude BMW boxers sleutelen blijft gewoon leuk, omdat ze zo simpel , maar wel goed in elkaar zitten |