Hobbyist Forum
Kwaliteit BMW - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Kwaliteit BMW (/showthread.php?tid=5709)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Kwaliteit BMW - Guest - 06-23-2010

Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Nog zo één:
http://bmwfinaldrive.com/fd_failure_list.php

Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

http://www.bmbikes.co.uk/blackmuseum.htm

Reactie van bezoeker 'Remco', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb twee maal een BMW aangeschaft om het "BMW" gevoel te ervaren. De eerste was een r60/5. Het was natuurlijk wel een oudje, maar ik vond het een vreselijk lompe bak. Schakeld slecht, en rijd verre van vlot. Ik had altijd het idee dat ik op een lelijke eend zat. Precies het zelfde geluid. De tweede was een K75. Ook erg lomp, schakeld nog steeds slecht. Gevoelig voor strepen op het wegdek in de langsrichting. Jappen hebben uiteraard ook min punten, maar het rijdt, stuurt, en schakeld wel goed.
Voor mij nooit meer een BMW.

Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

Jongens toch,
Wat doen al die BMW haters toch op een BMW forum? Toch een teken dat je ze niet kan missen. Voor de statistieken: R100RS van 1977, 1x revisie 406121 km gelopen, met pinsteren nog 2500 km frankrijk zonder problemen. Dus ga je schoonmoeder vervelen met die onzin, die kun je misschien nog wat wijsmaken en dan kun je ons met rust laten, wij weten beter!

groeten,
roadcrew.(ook een ZZR1100 trouwens)

Waarom mag ik mijn mening niet geven. Ik heb mijn best gedaan om deze motorfietsen te waarderen. Ik wilde ervaren wat die BMW fanaten ervaren. Echter is het me niet gelukt. Niet dat een Jap perfect is, helemaal niet, maar dat BMW met kop en schouders boven de rest uit steekt is zeker niet waar. Bovendien hou ik meer van een wat vlottere motor. Ieder zijn ding.

Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

bmw lijkt hier wel een geloof, kom er niet aan, anders worden ze boos....

objectief kan men hier niet zijn.

lees dit forum, dat zegt genoeg over de boxers, en waarom zijn er zoveel speciaal zaken, met bergen onderdelen op de plank ? en waarom redelijk goedkoop ? idd omdat ze er zoveel van maken/ verkopen, denk na voor dat je bmw ophemeld!!
ik heb te veel zooi voorbij zien komen van bmw makelij

oja, de laatste gs1200....cardan lager uit china bij 30000 verrot, dat is idd kwaliteit, en dan koop je een van de ddurste motoren die er zijn, prut!

Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:

bij 4 ton zal 4 keer de bak gedaan zijn ? anders klopt je km teller niet....

of je kom nooit boven de 3000 rpm ja, dan blijft het heel

Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:bij 4 ton zal 4 keer de bak gedaan zijn ? anders klopt je km teller niet....

of je kom nooit boven de 3000 rpm ja, dan blijft het heel
1 x bak gedaan. km teller doet het prima en het toerenbereik is 7250rpm en dat draait ie regelmatig zonder problemen. Ik beweer ook niet dat een bmw helemaal foutloos is, maar laten we eerlijk zijn goed zijn ze wel en het rijdt nu eenmaal heel anders als een "rice-burner" een "spaghettifiets" of een "Hevig Duwen".
Dat de onderdelen goed voorradig zijn en ook nog eens goedkoop komt gewoon omdat ze niet iedere twee maanden een compleet nieuw model op de markt dumpen. En helaas zelfs bij een BMW gaat (zelden) wel eens iets kapot. Kunnen we het nu dan over serieuzere zaken hebben zoals elkaar helpen? Daar is dit forum tenslotte voor bedoeld en niet voor welles nietes spelletjes!!!

Nou, nog veel plezier ermee dan. Ik hoef die rotzooi niet meer.

Reactie van bezoeker 'Peter ', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

1 maal reviseren in 4 ton lijkt me heel stug, bak gaat ongeveer 1 ton mee, al vaker meegemaakt, ook in mijn bmw rijdende omgeving.
Qua gebruiks gemak kan er NIETS aan een jap tippen, opstappen en hop rijden is er echt niet bij met de bmw boxers (en die K is ook een stront eigenwijs ding)
Een bmw boxer zal altijd olie gebruiken, waarom doet mijn honda boxer dat helemaal niet ? Waarom hoor je nooit een jap met cardan over weggevlogen splines ?
Bmw is vooral een liefhebbers merk, je kan bij sommige onderdelen heel goed, andere weer totaal niet. Het heeft vooral iets nostalgisch.
Oja, tapeinden uit carters trekken, ook nog niet gehoord, het geheel is misschien ''degelijk'' te noemen, maar blijven rare creaties.
Dagelijks op mijn yamaha, vd winter slechts 1 maal overgeslagen (pekel was op) gaat allemaal best! voor een beter verbruik, hoger gooi en smijt gehalte, betere vering, handelbaarder en betere remmen.

Gebruik een motor waar hij voor is, rijden! en als hij dan bij 1 ton op is? dan koop je weeres wat anders. Een bmw draait lang, maar ook omdat er onredelijk veel in geïnvesteerd wordt.(zuigers/ cilinders / bakrevisie enz enz)
Ben het met de topic starter eens, de myth moet gebusted worden.

Daarnaast staat de arrogantie van bmw-rijders me tegen, met de neus in de lucht op de GS, bah!