Kwaliteit BMW - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Kwaliteit BMW (/showthread.php?tid=5709) |
Kwaliteit BMW - Guest - 11-04-2011 http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW <html> <a href="http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW">http://nl.wikipedia.org/wiki/BMW</a> </html> Kwaliteit BMW - Guest - 11-04-2011 de Ctrl + toets is een uitkomst zeg, er gaat een wereld voor me open. Kwaliteit BMW - Guest - 11-05-2011 Reactie van bezoeker 'rudy', geïmporteerd van het oude forum: Wat erg zeg dat velen hier verplicht werden om een beemer te kopen, ik had het geluk het vrijwillig te doen, ik ben dus tevreden met wat ik heb. Ik wist niet dat er al een merk was dat reeds motoren uitbrengt die geen problemen met zich meebrengen. Als je zo mis tevreden bent koop dan gewoon wat anders, ik had ooit een Audi na 2 jaar problemen weg gedaan is Audi dan een slechte auto neen ik had gewoon pech. Ik reed vroeger op een yam goede motor maar de BMW R 100 Rt ligt mij gewoon beter, en buiten wat regelmatig onderhoud tot op heden geen problemen gehad. Veel motor plezier [img]/import/photos/p42303s.jpg[/img] Kwaliteit BMW - Guest - 11-15-2011 Reactie van bezoeker 'Hans r80', geïmporteerd van het oude forum: Kwaliteit in een onderwerp met bmw, is al vreemd opzich. Mijn ervaring: een bak gaat net geen ton mee (ook niet met het lager met meer kogels), meenemer achterwiel vraagt meer onderhoud/ smering dan een banden wissel, dus nog vaker wiel eruit pruts klus. Carburateurs kan je blijven synchroonstellen. Geen stijf framewerk. Slappe voorveren. Hoog verbruik. Stoterstangpijpjes waarvan je herhaaldelijk de rubbers moet vervangen. Toch hou ik mijn r80 erbij en maak ik alle dag kilometers met een yamaha gts1000. Een apart ding en bere goed. Kwaliteit BMW - Guest - 11-15-2011 Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Die stoterstangpijpjes en rubbers is niet specifiek een BMW kwaal . Er is niet 1 Fabrikant die luchtgekoelde motoren op de markt bracht die dit probleem onder de knie had. VW , 2CV , Deutz het was tijdelijk dicht. Dan moet ik zeggen na 33 jaar zitten mn eerste pijpjes en rubbers er nog aan bij mn R45 60000km , is dat een toeval dan . Wat erger is , dat sommige dingen die je nu koopt in kwaliteit bergaf gaan . Zoals contactpuntjes , bougies , En de distributie ketting van nu staat bij mij ook niet in de top 5 met stipnotering . Weet nu al dat die geen 50000 km haalt . Ben aan het zoeken bij Tsubaki , mischien hebben zij iets beters ! Groetjes Cees. Kwaliteit BMW - Guest - 11-15-2011 Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Quote: Die stoterstangpijpjes en rubbers is niet specifiek een BMW kwaal . Er is niet 1 Fabrikant die luchtgekoelde motoren op de markt bracht die dit probleem onder de knie had. VW , 2CV , Deutz het was tijdelijk dicht. Dan moet ik zeggen na 33 jaar zitten mn eerste pijpjes en rubbers er nog aan bij mn R45 60000km , is dat een toeval dan . Wat erger is , dat sommige dingen die je nu koopt in kwaliteit bergaf gaan . Zoals contactpuntjes , bougies , En de distributie ketting van nu staat bij mij ook niet in de top 5 met stipnotering . Weet nu al dat die geen 50000 km haalt . Ben aan het zoeken bij Tsubaki , mischien hebben zij iets beters ! Groetjes Cees.De nieuwe ketting ligt boven de oude. De radius verteld al genoeg!! [img]/import/photos/p42399s.jpg[/img] Kwaliteit BMW - Guest - 11-15-2011 Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum: Dat is een japanse fabrikant, altijd goed! Die is zeker te vinden zo een type, zal misschien in transport banden gebruikt worden. Kwaliteit BMW - Guest - 11-15-2011 Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum: Maakt nie uit Jos. goed is goed.!! 90% van jappanse motoren met distributieketting wordt de ketting geleverd door Tsubaki . 200000 km is normaal !!! Is wel een ander type ketting , ietsje degelijker. Onze maat zullen ze wel net niet hebben. Ik zie wel. Doei!! Kwaliteit BMW - Guest - 11-16-2011 Reactie van bezoeker 'Chris VR', geïmporteerd van het oude forum: Quote:<blockquote> Die stoterstangpijpjes en rubbers is niet specifiek een BMW kwaal . Er is niet 1 Fabrikant die luchtgekoelde motoren op de markt bracht die dit probleem onder de knie had. VW , 2CV , Deutz het was tijdelijk dicht. Dan moet ik zeggen na 33 jaar zitten mn eerste pijpjes en rubbers er nog aan bij mn R45 60000km , is dat een toeval dan . Wat erger is , dat sommige dingen die je nu koopt in kwaliteit bergaf gaan . Zoals contactpuntjes , bougies , En de distributie ketting van nu staat bij mij ook niet in de top 5 met stipnotering . Weet nu al dat die geen 50000 km haalt . Ben aan het zoeken bij Tsubaki , mischien hebben zij iets beters ! Groetjes Cees.De nieuwe ketting ligt boven de oude. De radius verteld al genoeg!!</blockquote>Het feit dat de nieuwe in een kleinere radius ligt dan de oude wil niet alles zeggen. Hooguit dat de nieuwe een beetje meer speling heeft per schakel. Belangrijker is de steek van de schakels an sich. Meet de lengte van de ketting en vergelijk deze met de nieuwe. Samen aan een spijker hangen is ook een mogelijkheid. Die twee metingen radius en lengte bepalen de mate van slijtage, met name de lengte is belangrijk. Chris Kwaliteit BMW - Guest - 11-16-2011 Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum: Kwaliteit BMW? Daar valt over te redetwisten. Ik zag zelfs dat de 2 kleps BMW's werden vergeleken met een Honda Pan 1100. Waar praat je nu over? De 2 kleps(type 246,247) kwamen al in 1969 op de markt. De meesten van ons rijden nu op machines van 20, 30 of 40 jaar oud. Vergelijk een Pan eens met een K100/K75. Die zijn ook al weer redelijk gedateerd, echter iedereen weet wel dat die machines van zeer goede kwaliteit zijn. Hebben ook wel gebreken gehad, maar hoe ging het met de Japanners van 60/70 of 80. Ik weet nog dat de eerste VFR blokken bij tientallen sneuvelden. Honda Bold'or machines met hoog olieverbruik, Honda CB 750's met een wegligging om niet over naar huis te schrijven, Kawasaki 3 cilinder tweetakten, die de 10.000 km niet haalden. Waar zijn alle 3 cilinder Suzuki tweetakten gebleven. Waar zijn alle 4 cilinder Suzuki viertakten uit de jaren 70 gebleven. Je ziet er zelden een. De kwaliteit van BMW is niet uitzonderlijk. Steekt denk ik niet boven andere machines uit, maar ik geniet steeds weer enorm als ik op mijn oude 2 klepper onderweg ben. Heb er heel wat tonnen aan kilometers mee gereden, met een keer een kapotte wisselbak, die ik later voor 150 Euro weer kon repareren. Laat iedereen kopen, waar hij/zij zin in heeft. Of het nu een Engelse/Italiaanse, Amerikaanse of Japanse machine is en laat ook iedereen veel plezier daarop hebben/beleven. Vr. gr. Rein. |