Hobbyist Forum
Diesel - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Diesel (/showthread.php?tid=546)



Diesel - Forum import - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

Nu in autoland diverse krachtge kleine diesels te koop zijn vroeg ik mij af of er iemand op basis van een K een kleine diesel heeft ingebouwd. Ik begrijp eigenlijk ook niet dat geen enkel motormerk dieper hierop ingaat.eind de jaren 80 had je nog de Franse Boccardi die een PSA 1.4 dieselblok inbouwde maar met de moderne dieselmotoren moet toch veel meer mogelijk zijn. Ikzelf rij al jaren woon-werk verkeer met de motor en zou zeker een BMW diesel in overweging nemen indien deze zou voorkomen op de prijslijst. Wie heeft er ooit geexperimenteerd met een dieselblok in een K-frame, laat het even horen


Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'anonymous', geïmporteerd van het oude forum:

C.a. 2 jaar geleden heeft er een stukje in de motor73 gestaan over diesel motorfietsen. Was iemand die een dieselblok van een grasmaaier of zo in een oostblok frame (MZ dacht ik) gebouwd had. Top was iets van 100km/u maar liep wel 1:50! Mischien kan motor73 je het artikel nog een toezenden?

Gr,

Peter


Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

http://automotor.tiscali.nl/display/visualizzanews.php3?id=10093

Enfield heeft ook een diesel-motorfiets gemaakt, maar de productie daarvan is gestaakt.


Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Dirk,

Betreft die diesel.
Een efficiente diesel zal een turbo diesel zijn, gewone zuigdiesels zijn maar weinig beter in verbruik dan een efficiente benzine motor. Omdat moderne motorfietsen best wel vermogen hebben zal de gelijkwaardige diesel ook sterk en dus zwaar worden...
Het toerenbereik van een diesel is ook kleiner.
Het resultaat zal zijn:
-zwaarder, complex(turbo), duurder, en slechtere motor doceerbaarheid (meer schakelen.
Dat is in tegenstelling tot de trent van de laatste 10-15 jaar: lichter, handelbaarder, doceerbaarder.

Zo'n dieselfiets is leuk voor een postbode, of motorcourier, maar zal in de sport en hobbymarkt niet zo snel aanslaan. En de concurrentie is al zo groot!

Als ik een motorfiets "for economy and general purpose" zou bouwen , dan een moderne 500 cc, bijv 3 cylinder met een nokkenas timing e.d. voor extreem laag verbruik, niet voor power. Met een langere eindoverbrenging, en aerodynamisch kuip kan je zeker 1:30 rijden (doorsnee) en dat is al goed.

Veel succes met je ontwerp,

Louis van Rijn (ontwerper)


Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'Dick', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Kijk hier eens: een kawasaki KLR met diesel motor, professioneel ontwikkeld voor het leger. Heeft een flink koppel, is zeer zuinig en helaas nog niet beschikbaar voor de gewone man, anders wil ik er wel eentje! 50 km/l is dat zuinig genoeg? http://www.drive.cranfield.ac.uk/rmcsbike.pdf
Groet,
Dick.




Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:

Dorsett Robin had/heeft ook een fiets met dieselmotorblok er in.


Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'richard', geïmporteerd van het oude forum:

mijn brommobieldiesel start niet meer sinds een groep allochtonen hem omgegooid hebben.


Diesel - Guest - 12-31-2003

Reactie van bezoeker 'richard', geïmporteerd van het oude forum:

mijn brommobieldiesel start niet meer sinds een groep allochtonen hem omgegooid hebben.