Hobbyist Forum
Membraan CV carburateur - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Membraan CV carburateur (/showthread.php?tid=5205)

Pages: 1 2

Membraan CV carburateur - Forum import - 06-24-2009

Reactie van bezoeker 'Koos', geïmporteerd van het oude forum:

Membranen 40mm CV Bing zien er nog goed uit, geen scheurtjes, maar kunnen ze na verloop van tijd te slap worden? Lijkt soms alsof de naalden net niet snel genoeg omhoog gaan vanaf stationair.

Membraan CV carburateur - Guest - 06-24-2009

Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Koos.
kunstof dingetjes worden er in de loop der tijd nooit beter op, keerringen, membramen, alles is aan verval onderhevig, wat je er ook aan doet.
Ik zou zeggen: gewoon vervangen dan weet je zeker dat hier de oorzaak niet zit.
(of wel natuurlijk).
Zoveel zullen ze ook weer niet kosten.

Chris

Membraan CV carburateur - Guest - 06-24-2009

Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

Als de membramen nog heel zijn, ook geen kleine gaatjes of scheurtjes, is er geen enkele reden om ze te vervangen. het membraam dient alleen maar ter afsluiting. Bij snelle jappen boren ze de luchtgaatjes die in de gasschuif zitten een beetje groter. Daardoor reageert de gasschuif sneller op het gasgeven. Geen idee of dit bij een BMW ook werkt. Als je niet zeker bent van de membramen kun je ze trouwens het beste gewoon vervangen. Kosten bijna niks. Vraag wel naar de degelijke uitvoering, de goedkopere waren bij mij al binnen een jaar kapot.
Greetz
Roadcrew.

Membraan CV carburateur - Guest - 06-25-2009

@roadcrew

Het membraam is juist cruciaal voor de bewegingssnelheid van de gasschuif. Immers, de gasschuif en naald zitten vast aan het membraam en het membraam is verantwoordelijk voor de verticale beweging ten gevolge van de wisseling van het luchtdrukniveau.
Mijn idee is dan ook dat een stug of te slap membraam negatieve gevolgen heeft.

Reactie van bezoeker 'roadcrew', geïmporteerd van het oude forum:

natuurlijk heeft dat invloed, echter is dat minimaal. bovendien worden de membramen slapper na verloop van tijd(ervaring) dus zou de gasschuif dan sneller moeten bewegen en de motor sneller reageren en niet trager zoals beschreven. toch??

Vergeet vooral de invloed van de veer niet die de schuif naar beneden drukt.

Pieter

Membraan CV carburateur - Guest - 06-29-2009

Slapper of stugger zijn van het membraam heeft geen of heel weinig invloed op het gasgeven. Het dient alleen maar ter afsluiting van de buitenlucht en ter centrering van de gasschuif. De grootste tegendruk wordt door de veer gegeven.

Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

de platte deksel uitvoering had geen veer...... hoe werkte dat dan ???

peter

Quote:de platte deksel uitvoering had geen veer...... hoe werkte dat dan ???

peter
ouderwetse zwaartekracht!

Membraan CV carburateur - Guest - 06-30-2009

Reactie van bezoeker 'Rik', geïmporteerd van het oude forum:

@roadie

Goeie ouwe zwaartekracht.

"Als ik verder heb kunnen zien, dan is het omdat ik op de schouders van reuzen stond''