Hobbyist Forum
achterband zijspan 15 inch - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: achterband zijspan 15 inch (/showthread.php?tid=5020)

Pages: 1 2 3

achterband zijspan 15 inch - bmwpiet - 03-10-2009

mijn achterband is aan vervanging toe, er zit nu een 125/15 in, ik zie op internet, dat hier moeilijk aan te komen/niet leverbaar/duur is. Ze vragen soms € 135,-
Ik vraag me af, of een 135/15 (van Smart geloof ik) ook mogelijk is ivm aanlopen cardan.
Wie heeft hier ervaring in. Ik heb een R100rt van 1980.

achterband zijspan 15 inch - Guest - 03-10-2009

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Hoeveel ruimte heb je nu?

Een 135 is maar 10 mm breder, dus zou je 5 mm ruimte nodig hebben.

Groeten, Paul.

achterband zijspan 15 inch - Guest - 03-12-2009

Reactie van bezoeker 'René', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, zelf heb ik pas de 15'banden op mijn zijspan vervangen door Firestone F 560 125R15, ook omdat de (Smart) banden van 135-15 net tegen de cardan aankomen. Ik heb €105 per stuk betaald bij de lokalee bandenboer (incl monteren en balanceren). Nadien heb ik gehoord dat Abel in Landgraaf deze maat banden tegen een veel lager tarief zou kunnen aanbieden. Maar heb dat niet nagevraagd. Veel succes en als je er 135-ers opkrijgt zou ik het graag van je horen hoe en wat. Groetjes René

achterband zijspan 15 inch - Guest - 03-16-2009

Reactie van bezoeker 'b.m.willem', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zelf ook een R100 met zijspan en had hetzelfde probleem. Ik heb in Zutphen bij Burton car company een 135/15 band opgehaald voor 50 euro.
Deze past perfect. Ik heb hem door een bevriende automonteur laten monteren, maar dat kunnen ze daar ook wel. Ik weet dus niet wat daar de montagekosten zijn.
Het merk van de band is Mabor.

achterband zijspan 15 inch - Guest - 03-17-2009

bmwpiet,

Ik heb op mijn BMW met zijspan 135/70/15 Pirelli P6, ook van de Smart. Kosten was 55 Euro per band. Het voorwiel gaat goed en ik heb ook de juiste velg voor deze band, achterwiel gaat wel maar de velg is iets te smal waardoor de band iets smaller wordt. De band loopt niet aan. Ik heb deze band genomen omdat de 125 bijna niet meer leverbaar zijn of heel duur zijn.
Met de 135 band is de buitendiameter ook iets kleiner dan de 125. De zijkanten zijn weer sterker waardoor er geen 3 bar in moet, door dit krijg je iets andere rijeigenschappen.

Richard

achterband zijspan 15 inch - Guest - 03-19-2009

Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb er ook een 135 marbor om heen zitten, de smart bandjes werden me afgeraden omdat ze erg ruw zouden zijn aan de binnenkant. Voor het Tubeless rijden geen bezwaar maar met tubeetjes erin niet zo'n goed idee. Met de Marbor houd ik genoeg speling over langs mijn cardan en ze waren 225 euro incl montage.
Ik hoor graag van de mensen die op smartbanden rijden hoe het loopt.

groet,
Klaas.

Reactie van bezoeker 'Mike', geïmporteerd van het oude forum:

Achterband van een lelijke eend gaat ook super, en goed te betalen!

Quote:Ik heb er ook een 135 marbor om heen zitten, de smart bandjes werden me afgeraden omdat ze erg ruw zouden zijn aan de binnenkant. Voor het Tubeless rijden geen bezwaar maar met tubeetjes erin niet zo'n goed idee. Met de Marbor houd ik genoeg speling over langs mijn cardan en ze waren 225 euro incl montage.
Ik hoor graag van de mensen die op smartbanden rijden hoe het loopt.

groet,
Klaas.
ok, bedankt voor de tip, ik rijdt met een binnenband, omdat tubeless niet kan met deze velg.

Quote:bmwpiet,

Ik heb op mijn BMW met zijspan 135/70/15 Pirelli P6, ook van de Smart. Kosten was 55 Euro per band. Het voorwiel gaat goed en ik heb ook de juiste velg voor deze band, achterwiel gaat wel maar de velg is iets te smal waardoor de band iets smaller wordt. De band loopt niet aan. Ik heb deze band genomen omdat de 125 bijna niet meer leverbaar zijn of heel duur zijn.
Met de 135 band is de buitendiameter ook iets kleiner dan de 125. De zijkanten zijn weer sterker waardoor er geen 3 bar in moet, door dit krijg je iets andere rijeigenschappen.

Richard
Smart banden schijnen ruw te zijn aan de binnezijde, dat wordt een probleem, ik rijdt MET binnenband.

Quote:Hoi.

Hoeveel ruimte heb je nu?

Een 135 is maar 10 mm breder, dus zou je 5 mm ruimte nodig hebben.

Groeten, Paul.
geen idee, het wiel ligt er uit, ik zal het eens terugzetten en meten