Hobbyist Forum
linker cilinder doet het niet - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: linker cilinder doet het niet (/showthread.php?tid=4937)

Pages: 1 2 3

linker cilinder doet het niet - kristof - 01-08-2009

Ik ben een R90/6 bj 74 aan het reviseren die 10 jaar heeft stil gestaan.

Alle bedrading zit goed, carburateurs gereviseerd, dus nieuwe rubbers, pakkingen, aanzuigbuizen en nieuwe membramen.

De rechtercilinder startte meteen maar de linker doet niets , ik heb de carburateur nog eens nagekeken en de choke (druppel naar boven als hendeltje in het midden staat), de bougie is goed en geeft goede vonken, ook bij een hoger toerental begint hij niet mee te draaien.

Waar moet ik nu naar kijken om de linker cilinder aan de praat te krijgen ??

Ik ben een leek op gebied van kleppen stellen, compressie of de vervroeger afstellen !!

Bedankt

Kristof

kristof

linker cilinder doet het niet - Guest - 01-08-2009

Je zal toch echt eerst kleppen en ontsteking goed moeten zetten voordat je maar kan denken aan het afstellen van je carburateurs........

Vooral eerst kleppen ivm verbranden als de uitlaat te krap staat. Daardoor ook geen compressie de cylinder werkt niet goed mee.
Gr Ab

Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Als die wel vonkt, zou die moeten lopen, krijgt links wel brandstof?

Zonder kleppen stellen en onsteking afstelling zou de linkercilinder toch ook moeten draaien ? Of kan de afstelling zo verkeerd zitten dat de linkercilinder niet mee wil ?

Ik denk wl dat hij benzine krijgt, bij het demonteren van de carburateur leek deze wel nat te zijn, De bougie lijkt mij nogal droog, is de bougie echt doornat als de rechtercilinder enkele minuten gedraaid heeft ? Hoe kan ik dit testen ?

bedankt

kristof

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Droge bougie duidt op geen peut, kijk dus nog maar eens goed naar die betreffende carb.

Testen? laat hem eens lopen met de bougie eruit, dan moet je peut ruiken, of houdt je vinger net boven het bougiegat, dan slaat daar wel wat peut op.

Groeten, Paul.

Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Kristoff,

"Ik denk wl dat hij benzine krijgt, bij het demonteren van de carburateur leek deze wel nat te zijn, De bougie lijkt mij nogal droog, is de bougie echt doornat als de rechtercilinder enkele minuten gedraaid heeft ? Hoe kan ik dit testen ?".

Testen: na ff draaien op de rechterpit, linkerpit eruitdraaien en kijken of ie nat is. Zo ja, bougie ff verwisselen of nieuwe erin draaien en nogmaals proberen.
Weer nat, slaat de bougie "vet" tgv veel te veel benzine( choke?)

Is ie droog krijgt ie geen benzine. In dat geval heb je hoogstwaarschijnlijk met de carb iets niet goed gedaan/gemonteerd. Of je inlaatklep heeft extreem veel speling/staat veel te ruim.

Kan ook zijn dat er een sproeier of kanaaltje dicht zit door het gommen van de benzine. Carburateur kan wel nat zijn, maar de bougie moet ook nat zijn als er in die cilinder geen verbranding plaatsvindt.

heb je wel compressie op deze cylinder. Zonder compressie zuigt hij geen onderdruk en dus geen brandstof.

Dag Bart,

Hoe kan ik op een eenvoudige manier meten of ik voldoende compressie op de linkercilinder heb.

De moto heeft 10 jaar stilgestaan en de vorige eigenaar heeft laten weten dat het misschien kan liggen aan vastzittende kleppen ? Kan ik dit oplossen zonder de hele cilinder te demonteren ?

Bedankt

Kristof