Hobbyist Forum
linker cilinder doet het niet - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: linker cilinder doet het niet (/showthread.php?tid=4937)

Pages: 1 2 3

linker cilinder doet het niet - kristof - 01-08-2009

Ik ben een R90/6 bj 74 aan het reviseren die 10 jaar heeft stil gestaan.

Alle bedrading zit goed, carburateurs gereviseerd, dus nieuwe rubbers, pakkingen, aanzuigbuizen en nieuwe membramen.

De rechtercilinder startte meteen maar de linker doet niets , ik heb de carburateur nog eens nagekeken en de choke (druppel naar boven als hendeltje in het midden staat), de bougie is goed en geeft goede vonken, ook bij een hoger toerental begint hij niet mee te draaien.

Waar moet ik nu naar kijken om de linker cilinder aan de praat te krijgen ??

Ik ben een leek op gebied van kleppen stellen, compressie of de vervroeger afstellen !!

Bedankt

Kristof

kristof

linker cilinder doet het niet - Guest - 01-08-2009

Je zal toch echt eerst kleppen en ontsteking goed moeten zetten voordat je maar kan denken aan het afstellen van je carburateurs........

Vooral eerst kleppen ivm verbranden als de uitlaat te krap staat. Daardoor ook geen compressie de cylinder werkt niet goed mee.
Gr Ab

Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Als die wel vonkt, zou die moeten lopen, krijgt links wel brandstof?

Zonder kleppen stellen en onsteking afstelling zou de linkercilinder toch ook moeten draaien ? Of kan de afstelling zo verkeerd zitten dat de linkercilinder niet mee wil ?

Ik denk wl dat hij benzine krijgt, bij het demonteren van de carburateur leek deze wel nat te zijn, De bougie lijkt mij nogal droog, is de bougie echt doornat als de rechtercilinder enkele minuten gedraaid heeft ? Hoe kan ik dit testen ?

bedankt

kristof