Niet helemaal lekker lopen r80rt - Printable Version +- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb) +-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6) +--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7) +--- Thread: Niet helemaal lekker lopen r80rt (/showthread.php?tid=4659) |
Niet helemaal lekker lopen r80rt - Forum import - 07-16-2008 Reactie van bezoeker 'Wouter', geïmporteerd van het oude forum: Hallo allemaal, Mijn r80rt '82 loopt op zich prima, zeker nadat de carbs synchroon zijn gesteld. ik heb alleen het probleem dat ik bij constant rijden tussen 2000 en 3000 toeren er kleine haperingen voelbaar zijn. Geef ik meer gas dan is er geen probleem en ook in het hogere toerenbereik heb ik nergens last van. het is dus echt alleen als ik heel iets gas geef ( met constante snelheid rijden ). Daarnaast wil de motor nog wel eens aflsaan als ik bij een stoplicht aan kom rijden, terug schakel en mijn koppeling intrek. Als ik hem vervolgens start loopt hij wel weer gewoon stationair. Ook als ik iets gaf geef bij uitrollen en bij stilstand het gas loslaat blijft hij ook lopen bij ong 1100 toeren. Starten doet de motor erg goed ( koud met de choke erop gewoon in 1 keer. ) Wat is er al gedaan? de kleppen zijn ok. Tijdstip ontsteking is ok. Carbs zijn synchroon gesteld. Iemand nog tips ? Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum: Klinkt als iets wat ik vroeger met de R75/5 ook heb gehad, had er destijds een set bougiekabels/bougiedoppen uit èèn stuk er op zitten van een 100RT of zoiets,van die rechthoekige doppen,gesealde dus. Deze gaven na een aantal jaren een soortgelijke klacht, bij een bepaalde snelheid liep het niet echt lekker, ook afstellen per cilinder was lastig omdat er soms spontaan de vonk wegviel. Heb daarna gewone ouderwetse kabels er op gezet met Ariete bougiedoppen, sinsdien dit probleem niet meer gehad. De keren dat ik een kruissnelheid of de wettelijke toegestane snelheden rijdt, gaat dit goed en geen gestoot meer. Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Bij deze even wat aanvullende gegevens... - ik heb de carb bezetting veranderd naar de "zuinige" configuratie hoofdsproeier 135 naaldsproeier 2,68 - verbruik is echter nog steeds amper 1:14 ( vaak red ik de 14 niet eens... ) - bij koude motor slaat hij erg makkelijk af - bij warme motor gaat het beter mits rustig remmen. van 80 snel naar 0 = afslaan ( meestal ) soms hersteld de motor zich bij 750 toeren om dan weer 1100/1200 te gaan draaien - mengsel was redelijk, rechts wat rijk en links iets armer ( net weer even gereden das zal straks even kijken als hij afgekoeld is. - Wat jij zegt rudy herken ik wel! ook bij mij slaat hij af en toe een vonkje over bij stationair - Bij constant rijden tussen 3000/4000 toeren houd de motor af en toe in. het voelt alsof hij dan geen benzine krijgt oid ( carb probleem om slechte vonk ? ) nou ja, weer een hoop info. Ik hoop dat iemand er iets mee kan. groeten Wouter Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum: 1op14? Lijkt me voldoende om het volgende bij die zuipschuit te controleren. kleppen afstellen. compressie controleren is dat allemaal oke: carbs schoonmaken (let op pakking chokedeksel), in originele toestand "besproeieren" en zorgvuldig stationair afstellen. vervolgens gaskabels synchroon afstellen. bougies/kabels/bobine checken en ontsteking afstellen. (blijft de vervroeging bv hangen?) Is 'tdan nog niet goed heb je een maandagfiets. H Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Hallo heren, herken hetzelde probleem bij mijn R80RT mono van 1986. Ook ik heb nog die grote standaard bougie doppen er op zitten met die dunne kabels. Had zelf altijd het idee dat je die niet mag omwisselen met de Arlite-doppen + de dikke koperen bougiekabels. Wie weet of dit omwisselen wel of niet kan of dat het bepaald wordt door wel of geen electronische onsteking in relatie tot type bobine???? Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Hans, het stomme is eigenlijk dat de meeste zaken die je noemt al gedaan zijn. Hij rijdt ook echt niet slecht hoor en pakt prima op. ik baal er alleen van dat ik dan toch af en toe die schokjes heb en het afslaan natuurlijk. choke pakking is vernieuwd en de carbs zijn al schoon gemaakt. Compressie was rond de 10 bar meen ik. Synchroon stellen is al gedaan. De ontsteking is voor zover ik weet elektronisch. wel is hij gecontroleerd en de S stond mooi in het midden. Ook kwam de F tevoorschijn bij gas geven. Kan ik een setje ngk kabels en doppen proberen ? ( 5 Ohm ) Gr Wouter Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum: Wouter, Je heb bijna alles gedaan, alleen inog niet de brandstofnivo in de vlotterbak gecontroleerd/afstellen en tweede is de gasnaald. Meestal is dit de boosdoener want deze slijt samen met de naaldbuizen Richard Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Hallo heren, herken hetzelde probleem bij mijn R80RT mono van 1986. Ook ik heb nog die grote standaard bougie doppen er op zitten met die dunne kabels. Had zelf altijd het idee dat je die niet mag omwisselen met de Arlite-doppen + de dikke koperen bougiekabels. Wie weet of dit omwisselen wel of niet kan of dat het bepaald wordt door wel of geen electronische onsteking in relatie tot type bobine???? Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 Vorige eigenaar heeft op mij r80rt ngk doppen gezet ik heb geen probleem. Is het benzine filter schoon? Pieter Niet helemaal lekker lopen r80rt - Guest - 07-16-2008 heb 2 schone filters voor mijn carb's zitten, daar ligt het denk ik niet aan. gasnaalden zou inderdaad wel eens kunnen, deze heb ik niet bekeken. het mengsel is in ieder geval wel goed nu. grootste boosdoeners lijken dus nu de bougie kabels/doppen ( heb ook die oude grote dingen ) en of de carbs mocht iemand nog tips hebben laat het vooral horen |