Hobbyist Forum
Aanpassingen forum - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Aanpassingen forum (/showthread.php?tid=3871)

Aanpassingen forum - Forum import - 05-08-2007

Reactie van bezoeker 'Bas', geïmporteerd van het oude forum:

Een paar maanden geleden is vanwege spam een beveiliging ingevoerd met plaatjes. Hoewel zeer effectief tegen spammers, is het nadeel dat ook de oprechte gebruiker er last van heeft, soms zoveel dat het plaatsen van berichten gewoonweg niet lukt.

Als tijdelijk oplossing zijn de plaatjes aangepast. Minder tekens die met elkaar te verwarren zijn, en de plaatjes zijn duidelijker gemaakt. Hierdoor zullen hopelijk de ergste problemen verholpen zijn.

De uiteindelijke oplossing wordt de invoer van de mogelijkheid tot registratie. Alleen tijdens de registratie moet eenmalig een plaatje ingetikt worden ter controle, daarna niet meer.

Daarnaast zal het mogelijk blijven om zonder registratie een bericht te plaatsen, dan echter nog wel steeds met een plaatje. Het zal bij berichten te zien zijn of ze door een gebruiker of anonieme bezoeker geplaatst zijn.

Bijkomend voordeel is dat het niet meer mogelijk zal zijn om onder de naam van een ander berichten te plaatsen, en misschien kan er een zoekfunctie op gebruiker komen.

De invoer van dit systeem zal 1 a 2 weken op zich laten wachten.

Aanpassingen forum - Guest - 05-08-2007

Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

perfect

Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Yes !!

Reactie van bezoeker 'hansl', geïmporteerd van het oude forum:

Succes ermee. Zal een verbetering zijn.

Aanpassingen forum - Guest - 05-09-2007

Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:

Goede zaak om dat gajes te weren.

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Tijdje weg geweest. Wegens problemen met browser.
Bas: lijkt me goed. Ik ben altijd al een voorstander geweest van geregistreerde toegang. Ik raadpleeg regelmatig forums waar iedereen mag kijken en waar je alleen mag toevoegen als je bent geregistreerd. Dit houd inderdaad een hoop buulshit tegen.
Ik vind het nog steeds mooi dat dit forum er is en ik vind elke actie waardoor het beter wordt een goede actie.
Groeten,
Egbert

Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben voor, heb dat ook al eerder neergezet op dit forum.

Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

goed geregeld!

Aanpassingen forum - Guest - 05-12-2007

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Bas,
de nieuwe plaatjes werken in ieder geval een stuk makkelijker. Ga door met verbeteren van de toegangsbeveliging!Groeten,
Egbert

Aanpassingen forum - Guest - 05-12-2007

Reactie van bezoeker 'Ron68', geïmporteerd van het oude forum:

Ben zelf al geruime tijd actief op andere fora en moet bekennen dat mijn voorkeur ook uit gaat naar alleen kunnen posten/reageren als je een geregistreerd gebruiker bent. Dit scheelt absoluut in de hoeveelheid spam en je kunt gebruikers weren als die denken lollig bezig te zijn of kwetsende persoonlijke opmerkingen maken.rnDe ECHTE gebruiker zal met registreren GEEN problemen hebben en de 'mensen' die alleen maar voor de lol posten krijgen toch een drempel opgeworpen.rnrnDOEN dus die registratie