Hobbyist Forum
Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Waarom rijd je eigenlijk BMW? (/showthread.php?tid=3827)

Pages: 1 2 3 4 5 6


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Forum import - 04-13-2007

Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben tig jaren geleden direct na de brommer (Z


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-13-2007

Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

40.0000 km`s??,nou,nou pittig doorgetrokken Roel!
RG.


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-13-2007

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Ok, een klein stukje geschiedenis.

Na in '80 mijn rijbewijs te hebben gehaald heb ik 2 jappen versleten (Suz T500 en GS 750), toen een Guzzi LM-1 gekocht.
Deze bleek voor w/w verkeer toch niet helemaal geschikt en er een MZ bij gekocht.

Toen deze plofte, kwam er een R50/5, deze bleek niet helemaal fris en moest een nieuw motorblok, dit blok kwam uit een garage naast een woning in Baexem, van ene Kasper?

Met die BMW en Guzzi alle uithoeken van Europa gezien, 40-50 kkm/jaar waren heel normaal, zelf je eigen rommel rijdend houden ook, dus sleutelen leerde je wel.

De laatste jaren is het rijden wat minder geworden, zo'n 20 kkm/jaar, verdeeld over diezelfde Guzzi, een R69/EML en een R1100RS, een K75 (van vrouwlief) en een ouwe Guzzi, Lodola 235 maken het brommerpark compleet.

Groeten, Paul.


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-13-2007

Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ik ben tig jaren geleden direct na de brommer (Z¸ndapp GTS50) op een BMW-motor gestapt. Toen waren dat de betrouwbaarste motoren. Inmiddels is de jap, waar ik vroeger meewarig naar keek, BMW qua betrouwbaarheid al lang voorbij gestreefd. Na een kleine dwaling via Moto Guzzi, Pan European en, sorry, GoldWing ben ik weer een aantal jaren terug bij BMW. Waarom? Ik houd van het mooie geluid van de boxertwin (R100/7) en vindt 'm erg mooi van lijn... En de K1100LT heb ik een paar jaar geleden weer gekocht omdat ik deze in 1992 als eerste nieuwe motor aanschafte en er destijds in 1 heerlijk motorjaar 40.0000 km mee reed, kris kras door Europa. Nostalgie dus...
Waarom rijden jullie eigenlijk BMW?
Bestaan er dan ook nog motorfietsen van een ander merk dan????


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-14-2007

Reactie van bezoeker 'jop', geïmporteerd van het oude forum:

Ik rijd BMW omdat ik wanneer er een reparatie nodig is mijzelf nimmer de vraag wil stellen of de fiets die bepaalde reparatie nog wel waard is.


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-14-2007

Reactie van bezoeker 'jhon', geïmporteerd van het oude forum:

Toen ik in 2000 na een zijspanperiode van 10 jaar (EML Gold Wing) weer solo ging rijden had ik 4 voorwaarden waaraan deze motorfiets moest voldoen. Volle kuip, zuinig, abs en niet te zwaar. Na wat rondkijken was de K75 RT eigenlijk de enige optie. Inmiddels heb ik er 80.000 km mee gereden (km.stand nu 165.00 km) en de k75 rijdt comfortabel is zuinig en best handelbaar, minpunt is het abs systeem dit is nogal "ruw" wanneer het ingrijpt. (maar dit gebruik je eigenlijk ook nooit) alleen voor noodsituaties (je valt in ider gaval niet om bij een noodstop).
Ik rijd dus min of meer toevallig op een BMW. Het was de motor die ik op dat moment zocht. Was vanaf m'n 18e een Suzuki fan. In 1973 begonnen op een Suzuki T 200 tweetakt, daarna een T 500; GT 500; GS 750; nog een GS 750; BMW R75/7; Gold Wing 1000; Gold Wing 1000 EML; K75RT


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-14-2007

Reactie van bezoeker 'jaap v', geïmporteerd van het oude forum:

Aangezien ik de motor zomer en winter voor woonwerk verkeer gebruik met daar tussendoor als vervoermiddel voor mijn hobby over wat langere afstanden (tot 150 km) staat voor mij vast dat het een werkezel moet zijn waar onderhoud en evt. reparatie zelf aan te doen moet zijn. Dus op volgorde: Honda CX500, Kawasaki GT550 en dan nu een BMW R65.


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-14-2007

Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Mijneerste motor in'75was een Suzuki T500 die ik na 2 jaren inruilde tegen een lichtgroene BMW R75/5. Daarmee ben ik van de weg gereden en er kwam een rode 75/5 voor terug. Omdat ik niet zoveel verdiende en er een auto moest komen, heb ik de motor met mijn st. hoofd verkocht in 1980.. Wel jaren blijven dromen over een motor. Toen mijn huis in Frankrijk klaar was, kwam er financiele ruimte en kocht ik een R100RT van ,79. Hier heb ik lang van gedroomd en sinds tien jaren rijd ik er nu met veel plezier op. Op zijn 25 ste verjaardag heeft de motor van mij een rivisiebeurt cadeau gekregen dus geen loodbijmenging meer nodig. Ik heb een tweekleurige kuip, donkerbruin/brons.
Ik ben er nog steeds heel content mee.
Groeten Jeroen


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-14-2007

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben ooit aan BMW en Guzzi begonnen omdat ik graag het karakter van een twin heb en een cardan belangrijk vind. De jappanners bieden op dat gebied niet veel meer, tenzij je gaat voor een chopper (niet dus). Guzzi heb ik eerlijk gezegd altijd stiekem iets leuker gevonden (sorry) maar helaas vergeet te fabriek te vaak schroefjes en plaatjes.......


Waarom rijd je eigenlijk BMW? - Guest - 04-16-2007

Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:

hoi,
Een goede vriend reed al BMW en lanceerde in 1988 het idee om snel het rijbewijs te halen en 6 weken te gaan toeren door Frankrijk en Spanje. Eigenlijk kwam meteen alleen een boxer in aanmerking: betrouwbaar, stoer genoeg zonder ordinair te worden, en een kennis bij de hand die er verstand van had. Redelijk goedkoop een witte 75/5 gekocht met 75.000 op de teller. Fantastische vakantie gehad. Later volgden een 100RT en een 100CS. De laatste heb ik nu 15 jaar in bezit en is voor mij nog steeds een super-motor: ik rijd 3 keer per jaar zonder een centje pijn in ÈÈn dag naar Zwitserland. 'Brummi' heeft dik 200.000 op de klok, en is aan wat onderhoud toe, maar ik zou hem niet willen missen.