Hobbyist Forum
Accu lsnel leeg - bekend probleem? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Accu lsnel leeg - bekend probleem? (/showthread.php?tid=3628)

Pages: 1 2

Accu lsnel leeg - bekend probleem? - Forum import - 01-13-2007

Reactie van bezoeker 'Hendrik', geïmporteerd van het oude forum:

Hi,

Ik rij sinds vorig jaar op een R1100RT. Nadat de motor twee weken had stil gestaan knipperde de lampjes al van het ABS. De garage heeft toen op basis van garantie de accu vervangen en het knipperen van de lampjes was over.
Toen stond de motor 3 wkn stil en opnieuw knipperden de lampjes. Veel gereden maar lampjes bleven knipperen. Nu heeft de motor een maand stil gestaan en start
hij helemaal niet meer.

Ik heb horen vertellen dat het ABS stroom blijft vragen van de accu, is dit waar en zo ja, wat zijn de mogelijkheden om dit te voorkomen??? Heeft het bijvoorbeeld zin
om een schakelaar op de plus aan te sluiten?

Alle advies is welkom.....!

Accu lsnel leeg - bekend probleem? - Guest - 01-13-2007

Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Normaal trekt het ABS geen stroom als het contact uit staat.

Wat wel stroom trekt, is het klokje, evt een alarm en de radio, indien gemonteerd, maar deze stromen zijn laag, enkele mA, dus moet een gezonde accu dat kunnen bijhouden, ook een paar weken.

Je moet het dus zoeken in andere lekstromen, door de + of - kabel van de accu los te halen en daar een Amperemeter tussen zetten en dan 1 voor 1 systemen/stekkers loshalen.

Groeten, Paul.

Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe oud is de accu.

Groetend,

Ron

Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum: