Hobbyist Forum
Welke gevaarssituaties al voorgehad en welke tips ter voorkoming ? - Printable Version

+- Hobbyist Forum (https://www.hobbyistforum.nl/mybb)
+-- Forum: Algemeen (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Forum: Algemene discussie (https://www.hobbyistforum.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Thread: Welke gevaarssituaties al voorgehad en welke tips ter voorkoming ? (/showthread.php?tid=3605)

Welke gevaarssituaties al voorgehad en welke tips ter voorkoming ? - Forum import - 12-31-2006

Reactie van bezoeker 'Koenraad', geïmporteerd van het oude forum:

Collega motorrijders,

om het eens over een andere boeg te gooien, kunnen jullie ons veiligheidstips naar aanleiding van pikante voorvallen met de motor delen met ons ?
Ik heb er al vast

Welke gevaarssituaties al voorgehad en welke tips ter voorkoming ? - Guest - 12-31-2006

Reactie van bezoeker 'Stephan Rau', geïmporteerd van het oude forum:

In het donker rij ik op de grote rotonde die aan de vlaamse zeeuwse kant van de westerscheldetunnel is geplaatst. Hier word ik op een haar na door een automobilist in de zij geraakt, en dan bedoel ik dus postzegelafstand. De autobestuurder die ik staande heb gehouden verklaarde dat hij de dertig jaar oude zwarte BMW met zwart geklede bestuurder niet heeft gezien. TIP: Sins die tijd rij ik altijd met reflecterende veilighijdsvest en hebben mijn koffers gele zijverlichting.
groetjes Stephan

Welke gevaarssituaties al voorgehad en welke tips ter voorkoming ? - Guest - 12-31-2006

Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Op oudejaarsdag, lekker temperatuurtje, ff rijden. Rij van een afrit van de weg via een flauwe bocht, 50 KM /uur. Zonder gas erbij geven begint mijn achterwiel weg te slippen.
Door de storm is waarschijnlijk de weg vuil geworden, ook olieresten zijn veraderlijk. De weg was vochtig. Gelukkig is het alleen gebleven bij een adrenaline injectie. Meteen gas eraf gehaald en de motor vond zijn spoor weer. Allemaal toch een goed 2007 zonder gekke dingen.

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Met geparkeerde vrachtwagens altijd uitkijken: soms valt een uitgeklapte laadlift bijna niet op. Geldt overigens ook als in de auto of op de fiets rijdt.
Groeten,
Egbert

Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

een welbekende-haal nooit een tractor met aanhangwagens in-voor je het weet slaat deze zonder richtingaangeven linksaf een dam of erf op

Welke gevaarssituaties al voorgehad en welke tips ter voorkoming ? - Guest - 01-01-2007

Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Jan,
dit is herkenbaar.
Mijn ervaring: toeter een keer. Als de trekkerrijder je hoort en omkijkt gaat hij doorgaans communiceren, zoals "ga-er-maar-langs" of "ik-ga-afslaan". Je moet inderdaad zorgen dat ze weten dat er iemand met ze te maken heeft. die mensen staan vaak onder tijdsdruk waardoor ze niet altijd overal aan denken uit zichzelf.
Beste wensen,
Egbert